Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach LPG BMW E39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Po przełączeniu auta na gaz zaczyna się nierówna praca silnika, obroty zaczynają falować.

Problem występuje tylko przy włączonej instalacji LPG - na benzynie wszystko jest ok.

Podczas jazdy nierówna praca jest wyczuwalna minimalnie, ale katastrofy nie ma. Mało kto by się zorientował, że coś jest nie tak.

 

Żeby usunąć usterkę zacząłem od:

- Wymiany świec

- sprawdziłem ceweki zapłonowych, podmieniając je od innego auta.

- Odma wymieniona miesiąc wcześniej, ponieważ miałem problem z wolnymi obrotami, ale na zimnym silniku.

 

Proszę o rady

 

BMW E39 528i 1997 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ty masz za instalację lpg?

JAkie wtryski?

Jaki reduktor ?

Jak zrobione nawierty?

JAk zebrane mapy?

Jakie czasy wtrysku na wolnych obrotach?

Jakie cisnienie LPG?

Kiedy ostatnio serwisowałeś instalację?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Posiadam całą instalację BRC oraz pomarańczowe wtryski chyba tez BRC. Rozwierty na kolektorze mam.

Serwisowałem 2 tygodnie temu instalację, wymieniali mi wszystkie filtry i sprawdzali komputerem.

Nie mam jak podjechać do gazownika, ponieważ pracuję cały czas w Niemczech a wracam w piątek w nocy. W sobotę żaden gazownik u mnie nie pracuje, dlatego pytam najpierw tutaj.

 

Nierówna praca dzieje się tak tylko na wolnych obrotach.

Opublikowano
Posiadam całą instalację BRC oraz pomarańczowe wtryski chyba tez BRC. Rozwierty na kolektorze mam.

.

 

Ciężko by było gdybyś nie miał.

Filtry kiedy wymieniałeś? Od kiedy tak się dzieje? Musisz podłączyć pod kompa może wystarczy się przejechać z kompem i regulować gaz. Oby tylko nie robili CI kalibracji na postoju. Podobno to nic nie daje. Ja po wymianie filtrów zawsze jadę z kompem i on coś tam ustawia.

Opublikowano

Wymiane filtrów miałem przed tym jak mi się to stało (około tydzień). Sprawdzał mi cos tylko ale na postoju.

Szarpanie dzieje się tylko na postoju i jak jadę i ujmę noge z gazu. Jak dociskam gaz to jest ok.

Opublikowano
Możesz mieć coś z wtryskach, redaktorem. A ustawia się gaz podczas jazdy a nie robi się auto kalibracji na postoju . Tak wiele osób mówi i gość co mi ustawia gaz przy serwisie tak robi. Widać że jak gaziarz wypuszcza cie z warsztatu z nieprawidłowo pracującym silnikiem to jest do niczego
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy masz gaz czy nie zakładasz takie jakie przewiduje producent. Nie świece do LPG czy coś w tym stylu. W twoim silniku m54 montuje się 4 elektrodowe ngk kup. Sztukę kupisz za ok 3 dyszki. Warto wymienić razem z fajkami
Opublikowano
Wsadź zalecane do tego silnika i już, będzie ok. W gazie II generacji trzeba było stosować jedno elektrodowe świece. W sekwencji jest to zbyteczne.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

auto kalibracje robi sie na postoju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku

potem gazownik powinien sie przejechac sprawdzic mape i odchylki i ustawic wszystko tak by korekty paliwowe byly jak najblizsze zeru

niestety wiekszosc tego nie robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.