Skocz do zawartości

318d/n47 nierowna praca silnika,ubywajacy plyn--uszczelka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Autko : e91 318d 185tkm 2008r

 

 

wczoraj żonka wracając z pracy do domu ~14km zaświeciła się lampka odpowiedzialna za chłodzenie po czym auto na autostradzie zgasło, uruchomiła auto normalna procedura i przejechała może z 400m aż do zatrzymała się. Chwile później auto głośniej pracowało ale dotyczyło to maksymalnych obrotów wiatraka od chłodnicy. Zanim przyjechałem obadać temat Auto stało jakieś 30 min , uruchomiłem auto bez problemu po 10sek wiatrak włączył się na maksymalne obroty a silnik nie równo pracował. Zauważyłem ze grube węzę wychodzące z chłodnicy są miękkie jak by nic w nich nie było. Sprawdziłem korek od płynu chłodniczego i nie było na nim żadnego nalotu ale płyn z max znikł do min. Korek wlewu oleju tez czysty. Jeśli chodzi o poziom oleju to był max a jak było parę dni wcześniej nie wiem bo olej jak i filtry świeżo wymieniane.Nigdzie nie zauważyłem żadnych plam od czego kolwiek,nic nie było spocone. Zadzwoniliśmy po ADAC może coś doradza ewentualnie odholują, pan po przyjeździe stwierdził że może to być termostat, uszczelka pod głowicą ewentualnie jakiś czujnik temp. Podjąłem decyzję nie jechania autem dalej i odholowałem auto do mechaniora lecz na jego napięty terminarz autem będzie dopiero się zajmował w poniedziałek jak dobrze pójdzie. Ciekawość co to i ewentualne koszta nie dają mi spokoju, wiec dlatego założyłem ten temat.

 

Dodam ze przed świętami auto po nocnym staniu nie zawsze ale często opalało i pracowało nie równo przez chwilkę. Wahania obrotami tak jak by nie chodził na wszystkie gary. Bylem z ciekawości sprawdzić auto pod kompem u osoby która się b,dobrze zna i poza jakimiś śmiesznymi starymi błędami nic poważnego nie było. Wtryski,turbo,egr,świece itp sprawdzane i wszystko w jak najlepszych normach, wiec uznaliśmy, że nierówna praca na zimnym spowodowana może być słabszej jakości paliwem. Auto jeździ w 95% w de i na paliwie Aral Ultimate , nie wlewam do niego w ogóle zwykłego nawet w de. Nieraz dało się wyczuć dziwny zapach z rury- ja to odbieram jako przypalany plastik :D.

Auto nie jest piłowane, po odpaleniu czekamy zawsze chwile aż wskoczy w swój tryb a po jeździe nawet krótkiej zanim zgasimy również chwile się czeka. Spalanie do wczoraj bez zmian.

Filtry oleje wymieniane przy 10tyskm. W 2014 wymieniany rozrząd,odma,uszczelniana podstawa filtra oleju,sprzęgło. O autko się dba, wiec jeśli to uszczelka to jestem ciekaw czym to mogło być spowodowane.

Moze ktoś będzie widział czego to są objawy i przy okazji przybliży mnie do kosztów...ewentualnie na co zwracać uwagę jak mechanior będzie miał już swoja teorie.

Edytowane przez uterus

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

Ten silnik ma problem z pękającym blokiem pomiędzy 2 a 3 cylindrem (a o pękających łańcuchach rozrządu to nawet nie ma co przypominać).

(Ja w poniedziałek wymieniałem taki silnik, ale z powodu zatarcia przez usterkę pompy olejowej).

 

Na razie nie ma co panikować. Uzupełnij płyn i sprawdź temperaturę w ukrytym menu. W tych silnikach pada często czujnik temperatury płynu, przez co załącza się wentylator i jest jakiś komunikat na zegarach.

Wydaję mi się, że przez komunikat o zbyt niskim poziomie płynu w chłodnicy, silnik może zgasnąć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Auto zgaslo raz podczas jazdy. Teraz odpala normalnie,jechac jedzie ale strasznie nie rowno pracuje a wiatrak odrazu sie zalacza...o pekaniu juz kiedys czytalem...nie strasz:( jak juz peknie to caly silnik wylatuje czy da sie jakos to bez tego naprawic??

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

Jak pęknie to raczej wylatuje, bo to pęka (z tego co czytałem) blok, a nie głowica (którą można wymienić) - ale nie zapeszajmy.

 

Sprawdź temperaturę w ukrytym menu, bo jest duże prawdopodobieństwo że padł czujnik temperatury - wskazuje o wiele większą temperaturę silnika niż jest w rzeczywistości, i przez to wentylator się od razu załącza. Znam osobiście taki przypadek w silniku N47. Wymiana czujnika rozwiązała problem z szybko załączającym się wiatrakiem. Jak to zrobisz, to zobaczy się co dalej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Doslownie jaja:) cos napewno dotyczy czujnika albo termostatu..bo z jakiegos powodu weze puste i do tego miekkie...tylko ta praca silnika dziwna...pewnie dostake gdzies powietrza albo z peknietej uszczelki albo tak jak piszesz blok...no chyba ze gdzies waz jakis no ale nigdzie plam nie ma,wiec... heh zagadka..twraz akcja na rozrzad w bmw ciekawe kiedy na bloki silnika...jak zwykle sie nie zalapie heh tak mi nachodzi pytanie czy podpinajac pod kompa mozna bylo jakims sposobem przewidziec ze cos sie dzieje z uszczelka badz blokiem?jakies parametry odpowiadaja temu?np cisnienie ?

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

Uszkodzenie uszczelki można sprawdzić badając spaliny, a we własnym zakresie to kupić miernik do wykrywania CO2 w płynie chłodniczym.

W przypadku pękniętego bloku będzie pewnie ubywało płynu chłodniczego.

 

Zobacz te testery:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=tester+co2&search_scope=category-18554&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ciekawe info dotyczace testera. Moze jakies na ebajjju znajde chyba ze mechanior moj cos takiego ma...mam nadzieje ze to jakas pierdola....

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
Na E-bayu też powinny być jakieś testery, ale zacznij od sprawdzenia temperatury silnika. Okolice 90'C powinny być po co najmniej kilkunastu km jazdy i na pewno nie emeryckiej :wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jesli chodzi o temp silnika to jak w okolicach 5stycznia przez kompa podczas inspekcji wszystkich gratow mialem chyba 86stop a autem do goscoa jechalem jakies 18km i w tym czasie auto chodizlo napewno z 35min...zimno bylo wiec czekajac nawet nie gasilem :)

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
No tak, ale sprawdzałeś 5 stycznia, a awaria była 23 stycznia. Sprawdź jeszcze raz w ukrytym menu. Włącz temperaturę przed odpaleniem auta i obserwuj co się dzieje. Jeśli będzie ok, to trzeba szukać dalej (ale trzymaj kciuki aby to był walnięty czujnik, rozwiąże to chociaż problem z wentylatorem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zagadkowe to wszystko.:) a co do uszczelki to ona w 1 dzien sie nie wywala wiec sadze ze moglo by sie juz pokazac cos 5stycz tymbardziej ze juz w grudniu mialem objawy nierownej pracy na zimnym silniku przez chwile po urichomieniu...ale tez nie zawsze...

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
juz w grudniu mialem objawy nierownej pracy na zimnym silniku przez chwile po urichomieniu...ale tez nie zawsze...

 

Mogą to być uszkodzone świece żarowe, lub sterownik świec (jeśli chodzi o nierówną pracę silnika po odpaleniu). Jeśli to wykluczysz, to trzeba by sprawdzić stan wtryskiwaczy

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No wszystko bylo sprawdzane 5 stycznia i wszystko co miedzy innymi wymieniles bylo baedziej niz ok. Zpbaczymy co teraz komp powie bo mial gp podlaczyc..

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

Potrafisz sprawdzić temperaturę w ukrytym menu?

Wentylator chłodnicy uruchamia cię się teraz za każdym razem po kilku minutach od odpalenia auta?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Wentylator odpala sie odrazu nie wazne czy auto stoi godz czy 2..czy zimny czy cieply...

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
Pewnie tak bedzie...i o y to byly tylko takie proste i tanie usterki...ale ceny tych uszczelek calkiem niezle:)

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

Piszesz o cenie uszczelki pod głowicę?

Czujnik dostaniesz też zamiennik, cena 40-60 zł i może będzie z uszczelkami.

Brat zakładał zamiennik za jakieś grosze do 530d i chodził bezproblemowo (chyba Febi).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tak o uszczelke pod glowica mi chodzilo....

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Temat zostal rozwiazany. Auto odebralem pare dni temu, wymienione zostaly 2 czujniki temp silnika oraz zewnetrzny. Do tego zostalo spuszczone paliwo poniewaz mechanior myslal ze zostalo nalana benzynka i okazalo sie ze paliwo ponad polowa baku zostala wylana poniewaz wygladala jak jakas biala maz....dodam ze lalem zawsze paliwo aral ultimate bez zadnych domieszek. Badalem codziennie na zimnym i na cieplym plyn chlodniczy i wszystko ok nic nie ubywalo....auto chodzilo do dzisiaj rana :d kreci, kreci nie odpala.....wszystko co moglo swiecilo sie . Stawialem na akku i chyba sie nie pomylilem bo zegary, licznik km zresetowaly sie, pali sie na zmiane zolta ikona auta na podnosniki oraz akumulator. Ikone akku juz kilka razy mi sie zaswiecila ale myslalem ze jeszcze pochula chwilke. Pozostaje podlaczyc pod kompa... :(

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.