Skocz do zawartości

Bmw e46 318i, dym z silnika, falowanie obrotów


penio5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, panowie/panie, ostatnio zauważyłem deliikatne falowanie obrotów aż do dziś gdy na biegu jałowym obroty rosna z do 1800 i spadają az nieraz zatrzesie autkiem. Dodatkowo do tego coś dymi z silnika i po dodaniu gazu oczywiscie wydobywa sie dymu wiecej, dołączam filmik. Prosze o jakies wskazowki/rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche smierdzialo wlasnie spalinami, aczkolwiek teraz bylem odpaliłem i zadnego dymu nie bylo po przegazowce tak samo, wczesniej troche oleju sie tam wylało i to starlem moze po prostu pod wplywem goraca sie wypalało, aczkolwiek jak dodawalem gazu to tego dymu było wiecej to dziwne, dodam ze czasami podczas jazdy czy ruszania dziwny swąd wpada do środka auta jakby smierdzialo spalinami, i te obroty nieszczesne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie z zapachem w kabinie.

Olej cieknie Ci na układ wydechowy i się spala stąd ten zapach w kabinie.

Musisz udać się na czyszczenie silnika z oleju/nadwozia. Sam tego nie rób. Zrobi to maszyna.

Potem zobaczysz skąd Ci cieknie, podejrzewam, że spod skrzyni biegów ( ale tutaj módl się aby nie, bo jeśli tak to koszt może byc spory )

Sporo odkręcania. Sprawdź pompę vacuum, pompa wspomagania, wąż wspomagania etc. Wszystko Ci wyjdzie jak będzie czysty.

Jak Ci cieknie z pompy wspomagania to jest do wymiany lub do regeneracji.

Oczywiście możesz na tym jeździć, ale co wolisz. Ja muszę mieć czysty silnik.

 

Ja oddałem auto do mechanika.

Koszt uszczelek to grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czuć spalinami, to nie bardzo może być coś innego niż kolektor lub inna nieszczelność wydechu. Olej lejący się po kolektorze daje charakterystyczny zapach palonego oleju, nie da się go pomylić ze spalinami.

Falowanie obrotów też może być wynikiem nieszczelności wydechu (lewe powietrze, więc sondy lambda mogą wariować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedyś w escorcie, że musiałem dolewać co chwile płynu do wspomagania ponieważ był wyciek i wtedy jak poziom oleju spadał to działo sie podobnie przy kręceniu kierownicą, co do bmw wydaje i sie że powinna chodzić lżej kierownica ale nie mam porównania, dymić przestało na tą chwile aczkolwiek z obrotami dalej kicha, poniżej przedstawie 2 filmiki. Dodam iż wieksze falowanie obrotow zaczyna sie dopiero po rozgrzaniu silnika. i Nie rozumiem dlaczego zdaż się tak ze po dojechaniu np do skrzyzowania zatrzymuje sie i obroty spadają normalnei okolo600-800 i jest lekkie falowanie co oczywiscie wprowadza samochod w drgania, a nieraz obroty zatrzymują sie na wysokości 900-1000.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sprawdz ładowanie na testach,na alternatorze,na klemach i przed klemami.Nie koniecznie akumulator.Wystarczy kiedy ktos kiedyś demontował alternator i "zapomniał" założyć podkładek sprężystych.Przewody pod obciażeniem pęcznieją i kurczą się.I już mamy falowanie spowodowane złym ładowaniem.To drugi przykład, :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.