Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam silnik M47n 150km. Od około pół roku zauważam ubytki płynu chłodzącego, niecały litr na 1000km. Silnik chodzi idealnie,nie grzeje sie, korek od oleju, jak i zbiorniczka wyrównawczego jest czysty.Postanowiłem zgłębić ten problem i sie rozejrzałem, myśle ze znalazłem miejsce wycieku, Poniżej zamieszczam zdjęcia

 

http://images70.fotosik.pl/548/a4e3d1037b4cdb80m.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/549/a90a278ef2b8d6bfm.jpg

 

Gdy tylko sie rozejrzałem w miejscu żótej kropki, znalazłem kropelkę płynu chłodzącego. Po odpaleniu silnika i odczekaniu 1-2 minut z miejsca oznaczego na czerwono, wydobywa sie para wodna( niewiele ale jednak). Dokręciłem tą mniejszą opaskę ale nic nie pomogło. Wiec zatem może Wy drodzy forumowicze podpowiecie mi co z tym problemem począć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba chlodniczka spalin? Pewnie są tam jakieś uszczelki, które możnaby wymienić. Na drugim zdjęciu przy termostacie EGR z tego co pamiętam jest taka zielona uszczelka i może ona jest nieszczelna.

 

P.S. świetny kolor auta, stahlgrau? Chorowalem bardzo na taki ale trafił się sapphireschawarz.

Opublikowano

Uszczelka za 4,5zl do wymiany, kolor zielony 3zdj

Pozniej wszystko idealnie wyczysc i obserwuj

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Oczywiscie ze tak, 30minut na spokojnie a nawet szybciej

Przewod z vacum 2 sruby, wysuwasz i termostat 2 sruby, w gore, stara uszczelke stopiona od temp usun, oczysc, nowy oring i skladasz

 

Edit

O to 11532248435

Pozdr

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam,

 

 

także mam problem, gdyż miesiąc temu dolewałem niecałe pół litra płynu chłodzącego i dzisiaj także dolałem z 300ml bo " Patyczek " był nie widoczny. Zauważyłem że pasek jest trochę mokry, ale myślę że to nie płyn, gdyż pasek jest mokry po nocnym parkowaniu auta na dworze, może być to spowodowane warunkami pogodowymi, że woda pojawia się na pasku ? Gdy ruszam 1,2 ,3 piszczy i potem przestaje. Dodam że górny wąż jest dość twardy przy rozgrzanym silniku. Może źle odpowietrzony ? Zauważyłem też, gdy stoję na światłach w mieście, że z pod maski wydobywa się para. To normalne przy tych warunkach pogodowych ? I jeszcze jedno, gdy gaszę już samochód pod domem ( i nie tylko ) to czuję jak przechodzę obok maski zapach płynu chłodzącego rozgrzanego.

 

Byłbym wdzięczny za udzielenie jakichś wskazówek ucieka płyn.

Opublikowano

Problem rozwiąny, odwiedziłem mądrego mechanika i sprawa wygląda następująco:

 

http://images68.fotosik.pl/549/a90a278ef2b8d6bfm.jpg

 

w miejscu oznaczonym na czerwono, wymieniony ten grubszy element.

 

http://images69.fotosik.pl/550/a34cd32301a89ccdm.jpg

 

miejsce oznaczone na zielono, wymiana oringu między termostatem a chłodzniczką egr.

 

Koszt naprawy 60zł, oring który sam kupiłem w ASO 5,17 zł.

 

To była najtańsza naprawa w mojej buni :), Dzieki wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.