Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

półtora tygodnia temu wymieniłem u siebie komplet sprzęgla z dwumasą, a przy okazji przegub wału, uszczelkę wybieraka skrzyni oraz trzpień kulisty łapy sprzęgła bo stary był pęknięty. Wymianą zajął się autoryzowany serwis BMW w Krakowie. Sprzęgło przestało ślizgać, pedał sprzęgła chodzi dużo lżej, samochód jakoś przyjemniej się prowadzi jednak są 2 "ale" które nie dają mi spokoju.

 

Po wymianie sprzęgła cięzko wrzuca sie pierwszy bieg. Przed wymianą równiez zdarzało się, że czasem trzeba było użyć trochę siły, ale wine zwalałem na sprzęglo. Teraz po wymianie nadal to samo a nawet jeszcze częściej trzeba się namęczyc żeby wrzucic jedynkę. Reszta biegów w miarę ok. Dodam, że nic nie zgrzyta, tylko mam wrażenie, jakby coś blokowało mi lewarek podczas wbijanie pierwszego biegu. W dniu wymiany poprosielm o wymiane oleju w skrzyni, jednak dowiedziałem się, że olej tylko będzie uzupełniony jeśli jest go za mało i tak też się podobno stało. Czy wina za oporną jedynkę może leżeć po stronie serwisu czy po prostu tak juz ma być?

 

Druga rzecz to drgania. Mam wymieniony cały układ pasowy (koło pasowe, paski, rolki, napinacze) na nowy a poduszki pod silnikiem i skrzynią nie maja nawet roku. Jednak mrowienie na lewarku jak i na pedale sprzęgła jak było tak jest. W serwisie powiedzieli że to normalne, jednak mi nie do końca chce się w to wierzyć. Jak to jest u Was z tymi drganiami? Czy czuć wyraźne drgania czy nie? Skąd mogą się one jeszcze brać skoro wymieniłem wszystko co mogło je powodować?

Opublikowano
Staszku, myślę, że mógłbyś za to kupić około 10 ton cementu :lol: Podjedź i zapytaj, cena zależy głównie od rodzaju dwumasy, a różnice w cenach nie małe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko pamiętaj, że sarny zawsze będą z przodu :lol:

Odnośnie drgań, jak tam wtryskiwacze? Jeśli chodzi o wymianę kpl. sprzęgła łączę się w bólu i tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że w aso są same barany :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja tam zazwyczaj byłem zadowolony z ich usług, a sądząc po ilości osób, które się tam serwisują reszta też nie narzeka. Ceny może nie najniższe, ale przynajmniej nie usłysze hasła w stylu: "nie miałem takiej identycznej podkładki jaka miała byc więc dałem nieco inną, ale powinno działać". A nie każdy pewnie wie, że ASO również korzysta z zamienników, wystarczy pewne szczegóły dograć sobie przed zleceniem.

 

Co do wtrysków to na ciepłym silniku na biegu jalowym wszystko jak najbardziej w normie, natomiast na zimnym już tak kolorowo nie jest. Live data jeszcze nie robiłem, ale skoro jest sugesta, że to wtryski to może sie skuszę. Nagrywać od początku w miarę nagrzewania sie silnika czy wystarczy odpalić nagrywanie już po nagrzaniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie już po nagrzaniu, zrobiłbym też test przelewowy.

Biegi po wymianie kpl. sprzęgła z dwumasą powinny wchodzić jak w masło a u Ciebie problem nasilił się :roll: wróciłbym się do nich :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dzięki maniek21112 za podpowiedzi. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu, powiedzieli, że późno zdecydowałem się na wymianę tego sprzęgła i że to przez to coś tam sie inaczej wytarło, ale że jak pojeżdżę trochę to problem powinien zniknąć. Zobaczymy.

 

Idąc za Twoją sugestię w końcu zrobiłem live data. Zamieszczam fragment filmiku gdzie wjeżdżam na autostradę na rozgrzanym silniku i jadę nią kawałek nie przekraczając 130km/h bo ruch spory. Jak widać z wtryskiem numer 3 jest źle, a nawet bardzo źle. Na biegu jałowym wszystkie nie przekraczają korekty rzędu +- 0.6 dopiero na 4 i piątym biegu takie kwiatki. jadąć po mieście też tragedii nie ma, dopiero przy wyższych biegach wtrysk nr 3 świruje. Jak mniemam wtrysk do wymiany?

 

https://www.youtube.com/watch?v=C7A5JcZAHFA&feature=youtu.be

 

sorry za te błędy, ale dzisiaj INPA coś kiepsko współpracowała...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.