Skocz do zawartości

M52B20 po swapie - brak iskry i wtrysku, pompa pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum dlatego jeśli pisze nie w tym dziale to śmiało walic odrazu łopatą przez łeb ewentualnie możecie wysłać łopate kurierem to zaoszczędzicie czasu.

 

Sprawa wygląda tak, swap był robiony z silnika M50B20TU 94' na M52B20 97' z e36. Nowy silnik pracował do ostatniej sekundy i został zgaszony przez kluczyk.

Autko kupiłem już po zatarciu silnika a nawet pokusiłbym sie o stwierdzenie po wystrzale, bo poprzedni własciciel przyredukował chyba z 5 na 2 w każdym razie akurat M52 był pod ręką to w to mi graj.

 

Do auta kompletny swap Silnik z osprzętem, wiązka Ecu z immo całą antena i pestka bo dawca przyjmował m52b28 z e46. Jedyna zmiana to dwumasa. Po złożeniu całości i podpięciu immo, auto nie ma iskry ani wtrysku. Aktualny punkt odniesienia:

- Ews cyka, pompa paliwa wbija ciśnienie na listwę, rozrusznika nie podpinałem przez EWS dlatego kręci.

- Czujnik kątu wychylenia wału sprawdzony, (Pomiedzy 2,3 pinem przejście jak zakręci wałem)

- Kabel z czujnika do Ecu 3 piny mają przejście na piny do ECU (40,44,83) napięcie 5v jest

- Napięcie na cewkach i wtryskach jest

- Masa na silniku i pinach Ecu jest

- EWS II podpięty: 4 pin do 7x20 (jest przejście na pin 18 w ecu)

5 pin bezpiecznik F31

7 pin masa

12 pin 20x20 (jest przejście na pin 36 w ecu)

13 pin transmiter

 

Dodatkowo dodam że przejścia kabli sprawdzone a wyjścia z ecu maja napięcia zgodne z autodatą. Ostatnio nabyłem nawet 2 sterownik silnika M52b20 również z ewsem i pestka i dokładnie te same objawy(Chciałem wykluczyć błąd ECU). E36 podłączane CDP + nie pokazuje błędów ani ECU ani Immo.

 

Jedyna niewiadoma to sprawa pinu 7 w wiązce budy. Bo jest on zajęty kablem zielonym a w aucie był brak immobilizera, bo stary silnik był bez i dodatkowo pod gniazdem pin 7 zmostkowany z pinem 21 metodą pana Wiesława mechanika.

 

Napisanie na forum jest już dla mnie ostatecznością bo poprostu zabrakło mi pomysłów, a zawsze dobrze jest wpaśc o 4 w nocy na rozwiązanie i zejść do garażu

Przerabialiśmy z kolegą już mogłoby się wydawać o wiele trudniejsze swapy jak np m52b28 na m54b30 czy m50b20 na m52b28 i ze schematami wszystko było bezproblemowe aż do teraz Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek forme pomocy listowną czy osobistą czy może nawet telepatyczną i oczywiście odwidzięcze się, może nie będzie to deszcz złotych monet ale myslę, że na %%% i czekolade wystarczy A i dziękuję z góry każdemu kto dotarł do tego momentu. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym podłączył bezpośrednio pin 4 ews z pinem 18 sterownika silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Co prawda sie nie znam ale moze skrzynie zmienialiscie z automatu na manuala?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.