Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Część koledzy,

Piszę w Waszym dziale, choć posiadam e60, ale z silnikiem często występującym w Waszych trójkach, czyli m47n2 163KM. W dziale e60 nie uzyskałem odpowiedzi, tam ten silnik jest rzadkością, może Wy mi pomożecie.

Autko mam od niedawna i zauważyłem niepokojącą rzecz, gdy rozpędzam auto "mało dynamicznie", to wszystko jest OK, ale gdy przycisnę, to już nie jest ciekawie. Niby samochód rozpędza się OK, ale na trzecim biegu gdy przekroczę 3000 obrotów, to nagle beemka zachowuje się, jakby dostała podmuch wiatru od przodu, ale idzie dalej, jak wrzucę 4 bieg, to powyżej 3000 obrotów nagle wręcz przestaje się dalej rozpędzać. Muszę dodawać i odpuszczać gazu żeby silnik doszedł do 4000 obrotów. Na piątce czy szóstce nie próbowałem, bo nie mam na to miejsca, choć niedawno rozpędziłem się do 180km/h na autostradzie...

Różne pomysły chodzą mi po głowie, ale chyba najbardziej przepływomierz. Podłączałem się pod Inpę, ale już wiem, że inpa nie pokazuje wartości przepływki. Po za tym komp nie pokazuje żadnych innych błędów. Może ma ktoś z Was jakieś sugestie? Zauważyłem też, że dość sporo mi pali, bo nawet 10-11l po mieście, a to mały dizelek z manualem..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Z doświadczenia wiem, że bardzo ciężko jednoznacznie zdiagnozować przepływomierz o ile całkowicie nie padł. Najlepiej przy większym przebiegu i takich przesłankach po prostu go wymienić. Nie kosztuje majątku.
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie: dlaczego inpa nie pokazuje wartości przeplywki?

Masz na mysli błąd?

Błędu wcale nie musi być, przeba przeanalizować wskazania w teście dynamicznym i wtedy może być coś wiadomo..

Pzdr

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
możesz wykonać adaptację przepływomierza - zobaczysz czy będzie różnica przed/po

Da rady zrobić to INPĄ?

 

Witam.

Mam pytanie: dlaczego inpa nie pokazuje wartości przeplywki?

Masz na mysli błąd?

Błędu wcale nie musi być, przeba przeanalizować wskazania w teście dynamicznym i wtedy może być coś wiadomo..

Pzdr

Nie chodzi mi o błędy, bo ich nie ma, a przynajmniej inpa nic nie pokazuje, chodzi o wartości jak z tego zdjęcia, kliknijcie w link:

http://wstaw.org/m/2014/12/16/004.JPG

Czyli, to co oczekuje przepływka i to co mierzy przepływka. Pierwszy raz gdy podłączyłem inpę, to się wystraszyłem, ale trochę o tym poczytałem i natknąłem się na post ROGERA z Nysy, opisywał, że inpa przy tym silniku w e60 nie mierzy przepływki i wartości, które pokazuje można wsadzić sobie w buty. Musiałbym mieć DISa lin ISTĘ, a ich nie mam. No chyba, że macie inne pomysły.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Możesz stwierdzić jakie masz dane z przepływki w inpie jedynie w opisie jakiegoś błędu. Możesz odpiąć przepływomierz i sprawdzić, jak zachowuje się auto. A, i jeszcze temperaturę u mnie inpa zawyża o ok 40stC :shock:

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat można chyba zamknąć, bo to nie przepływka. Podłączyłem się właśnie znowu pod kompa i wyskakują mi błędy DPF'a, więc muszę szukać warsztatu gdzie mi to ogarną... Dzięki za poświęcony czas.. Swoją drogą dobrze, że nie kupiłem nowej przepływki, będzie na zabawę z z tym katalizatorem nowej generacji.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Przepływomierz oraz inne przyczyny możesz wyeliminować, jak rozprawisz się z DPF i wtedy objawy ustąpią. Ryzykowne jest założenie, że silnik może mieć wyłącznie jedną usterkę jednocześnie :wink:
Opublikowano
Przepływomierz oraz inne przyczyny możesz wyeliminować, jak rozprawisz się z DPF i wtedy objawy ustąpią. Ryzykowne jest założenie, że silnik może mieć wyłącznie jedną usterkę jednocześnie :wink:

Ja bym wręcz stawiał, ze problemy z Dpf to objaw innej usterki. Tak jest w zdecydowanej większości przypadków.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmyliło mnie, że człowiek od którego kupiłem auto, mówił, iż niedawno dawał dpfa do czyszczenia chemicznego. Jak podłączałem inpę zaraz po zakupie, to wyskoczył błąd dpfa, ale skasowałem go i nie powrócił w tamtym momencie, pomyślałem, że warsztat ogarnął problem, ale nie pokasowali błędów. To wszystko skłaniało mnie do "wykluczenia" tego cholerstwa. Ale wczoraj coś mnie tknęło i znowu podłączyłem inpę, a tu znowu te błędy... Wysłałem opisy błędów do Rogera z Nysy, chłopak od razu powiedział, że mojego dpfa nie da się uratować, trzeba się go pozbyć. Mam człowiek, który się zajmie cięciem, muszę poszukać kogoś, kto zajmie się usunięciem go z kompa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.