Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Na poczatku chcialbym WSZYSTKICH serdecznie przywitac ! i zyczyc Wszystkiego Najlpeszego w Nowym roku ! :-)

 

Przejde do tematu.. przeszukalem forum, lecz nie znalalem odpowiedzi na moje, ponizsze pytanie...bede widzieczny za pomoc i odpowiedz! :-)

 

Dokladnie tydzien temu wyskoczyl mi ''check engine'', wiec po przeczytniu kilku postow zakupilem odpowiedni sprzed, aplikacji BMWhat i przeprowadzilem diagnostyke...ponizej log, tylko z bledami:

 

BASE-MODEL: E87

SELECTED-MODEL: 116 i N 43 B 16 A

FAULTS: 7

ECUs: 13

BATTERY: 14.6V

DEPTH: Normal communication

SPEED: normal

CONNECT: Normal connection

VERSION: 8.1.2

WIFI: >V-LINK<

ELM: >ELM327 v1.5<

COM+: >UNKNOWN<

<===========================>

0. Motor Control:

<--------------------------->

Engine / Motor:

- Fault: Cat conversion / Catalyst Bank 1 / Catalytic conversion

- Code: BMW 29F4

<===========================>

Instrument cluster / Kombiinstrument:

- Fault: Tank level error / level actuator

- Code: BMW 9319

- Fault: Tank level error / level actuator

- Code: BMW 931A

<--------------------------->

CAS:

- Fault: CAS Supply Error

- Code: BMW A0B2

- Fault: Steering lock fault

- Code: BMW A112

- Fault: STOP error

- Code: BMW A116

<===========================>

11. Systems:

<--------------------------->

Junction Box Passenger / Beifahrer:

- Fault: Short circuit to positive or open circuit - additional water pump

- Code: BMW A6D1

<--------------------------->

 

Bledy zostaly wykasowane, lecz po dwoch dniach porwocily...

Czy mozecie poradzic gdzie problemu nalezalo by szukac... czy moze byc to tylko wymiana swiec i cewek ? ew. ....

 

Pozdrawiam,

Pawel

Edytowane przez MrPuzon
Opublikowano

-elektryczna blokada kierownicy(czujnik??)

-plywak zbiornika paliwa

-katalizator(sonda ???) na banku(rozgalezieniu) 1

-problem z CAS(nietrzymajacy akumulator??)

-zwarcie na dodatkowej(elektrycznej?) pompie wody lub otwarty obwod???

 

a gdzie tu pisze w twoim raporcie ze to swiece i cewki????

MADE IN PRL
Opublikowano

Hej,

dzieki wielkie za odpowiedz !

Swiece i Cewki to byl moj strzal - przypuszczalem, ze nie dopala paliwa w ktoryms cylindrze i przez to wywala mi ''check engine''.

 

W odpowiedz:

-elektryczna blokada kierownicy(czujnik??)

=> dzieki, problem lubi sie powtarzac kiedy wkladam kluczyk do kierownicy nastepuje ''trrrykkkk'' i wywala blokade (nie czesto). Wyjmuje kluczyk, wkladam i po problemie.

 

-plywak zbiornika paliwa

-katalizator(sonda ???) na banku(rozgalezieniu) 1

-problem z CAS(nietrzymajacy akumulator??)

-zwarcie na dodatkowej(elektrycznej?) pompie wody lub otwarty obwod???

=> mechanik, ktoremu przeslalem powyzszego loga stwierdzil, ze wina stoi po przestawionych fazach rozrzadu. Prawdopodobnie byla zla jakosc paliwa przez co sie cos przytkalo i trach... Problem w tym, ze auto stoi 1600km od mechanika i nie wiem do konca czy jest to duzy problem i czy silnik wytrzyma przez kolejne 3-4miesiace do czasu kiedy wroce do Polski.

 

z gory dzieki za porade co w takim przypadku nalezalo by zrobic.

Pozdrawiam,

Pawel

Opublikowano

Do wiadomosci...

 

Wszystkie powyzsze bledy zostaly wykasowane.

 

0. Motor Control:

<--------------------------->

Engine / Motor:

- Fault: Cat conversion / Catalyst Bank 1 / Catalytic conversion

- Code: BMW 29F4

<===========================>

=> niestety usterka wraca... z tego co dowiedzialem sie poza forum mam kilka mozliwosci:

- nieszczelny przewod ciesnieniowy pod komora kolektora ssacego - '' dostaje lewe powietrze''

- uszkodzona odma

- przestawione fazy rozrzadu (wykluczam to poniewaz auto nie stracilo na mocy, jezdzi bez zmian jak rowniez silnik pracuje bez zmian).

Podczas ''szperania'' przy silniku zaciekawil mnie jeden element o numerze 435 982. z opisu na goole wychodzi ''Fuel Line and Sensor 1 '', ktory caly czas ma ''wysoka temperature'', ze w zimne dni mozna ogrzac rece.... pytanie czy to nie powoduje ustreki check engine ?

Instrument cluster / Kombiinstrument:

- Fault: Tank level error / level actuator

- Code: BMW 9319

- Fault: Tank level error / level actuator

- Code: BMW 931A

<--------------------------->

=> usterka wykasowana i poki co nie wraca.

 

CAS:

- Fault: CAS Supply Error

- Code: BMW A0B2

- Fault: Steering lock fault

- Code: BMW A112

- Fault: STOP error

- Code: BMW A116

<===========================>

=> Wgranie nowego systemu i aktualizaji powinno zalatwic sprawe... z tego co doczytalem i dowiedzialem poza forum.

 

11. Systems:

<--------------------------->

Junction Box Passenger / Beifahrer:

- Fault: Short circuit to positive or open circuit - additional water pump

- Code: BMW A6D1

<--------------------------->

=> niestety usterka wyskakuje i zastanawiam sie na wymiana pompy wody... bede wdzieczny za podpowiedz.

 

Z gory dzieki za podwiedzi.

Pozdarwiam,

Pawel

Opublikowano

Hej,

 

KumatyWujek > dzieki za porady! :-)

 

Problem pomocniczej pompy wody rozwiazany (kod A6D1). - pomoc posta!

Jezeli chodzi o kod 29F4 bede obserwowal jak samochod sie zachowuje po zatankowaniu 98 oktanowej benzyny.

 

Pozdrawiam!

Pawel

Opublikowano

98 PB kupuj tylko na stacjach lotos lub shell.

(lotos robi wlasna benzyne a shell kupuje swoja w lotos…orlen kupuje od ruskich porzadne paliwo ale w drodze u posrednikow traci ono swoje wlasciwosci….co ciekawe tylko lukoil ktory kupuje z orlen ma ja bez utraty jakosci..)

MADE IN PRL
Opublikowano

z tego co pamietam to byly 2 dostepne na wiekszych shella'ch i sie nazywaly v power i v power racing .

teraz to sie chyba nazywa v power nitro +

ostatnio nie tankuje na shellu wiec nie znam obecnej nazwy.

kupuje paliwa na lotosie zima…

 

PS.Cos mi swita w glowie ze w sezonie zimowym jest chyba tylko jedna dostepna pb98 na stacjach shell….

MADE IN PRL
Opublikowano

taucher ale to nie tak z tymi oktanami :)

pb95 ma ich 92 a pb98 94-96…

dlatego jezdzac bmw trzeba robic wlasna mieszanke uzywajac octane boostera

MADE IN PRL
Opublikowano

tak to kolego wygląda na shellu, dodam że v-power nitro + jest jedynym paliwem w Polsce które jest importowane.

 

shell FuelSave - 95 oktanów

v-power - 98 okatnow z domieszkami

v-power nitro + - 100 oktanow

Opublikowano

benzyna nitro + to uszlachetniona pb98 z lotosu a importowane to sa dodatki ja uszlechetniajace :)

wg. mnie tak wyglada ta sprawa.

MADE IN PRL
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety... zmiana paliwa nie pomogla !

Poszedlem nawet krok dalej i wyminilem swiece, cewki i dwie sony lampda.

Check engin przestal wyskakiwac, lecz powrocil dzisiejszego dnia !

 

Kody:

Dash comander P0420

BMWhat - BMW 29F4

 

Prosze o pomoc, ew. porady co nalezalo by sprawdzic.

Czy ktos poradzil sobie z taka sytuacja ?

 

Z gory dzieki za informacje !

Pozdarwiam,

Pawel

Opublikowano

Check powrocil bo miales dzis wode w paliwie :)

Wlej srodek na likwidacje wody lub po prostu denaturat do paliwa.

Problem powinien sam zniknac gdy zrobi sie cieplej.

MADE IN PRL
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

nistety problem z 'checkiem' pozsotal.

Po obserwacjach blad (0029F4 Car Conversion) wyrzuca najczesciej w miescie. Czasami musze kasowac kilka razy, natomiast w trasie po przejechaniu 300km nic sie nie zapali. Przypomne, ze sondy wymienione na nowe. Macie jakis pomysl ?

 

Paliwo sprawdzalem, zmienialem i bez zmian.

 

Z gory dzieki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.