Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od paru miesięcy jestem posiadaczem BMW e90 320d N47 i już straciłem siły na to auto. Dlatego proszę was o pomoc. Mój problem wygląda następująco. Auto przy pierwszym odpaleniu rano nierówno pracuje, trzęsie budą a z wydechu wydobywa się gęsty biały dym. Niezależnie czy na dworze jest 0 czy +10 stopni. Trwa to przez pierwsze 20 sekund , później jest już wszystko ok. Po podłączeniu do kompa wyszedł błąd dwóch świec. Wymieniłem wszystkie świece żarowe, naprawiłem sterownik świec, wymieniłem przewody od świec. Błędy pokasowane, niby wszystko ok. Lecz na niewiele się to zdało. Jak zapalał, tak zapala. Pojechałem do elektronika na powrót do softu nominalnego bo istniało podejrzenie że coś jest nagrzebane. Nie pomogło. Następnie wybrałem się do pompiarza ... Sprawdzone wtryski, 2 w stanie idealnym, 2 trochę słabsze ale wszystko mieści się w tolerancji. Sprawdzona kompresja i tu pojawił się pewny znak zapytania. Na pierwszym cylindrze (od rozrządu) kompresja 30, na pozostałych trzech 27,5. Czy może to być krzywy korbowód ? Jeśli tak to czy on jest przyczyną porannej pracy silnika i dymienia? Co jeszcze może być nie tak? Bardzo proszę Was o pomoc bo naprawdę nie wiem co mam robić. Z góry dziękuję
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

no wał to nic do tego nie ma....

jeśli biały dym to może płyn z chłodnicy? nie ma ubytku? cały czas kopci czy tylko zimny?

bo niebieski to by olej był

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
nierówno pracuje, trzęsie budą i kopci przy pierwszym odpaleniu rano lub jak postoi kilkanaście godzin i to tylko przez pierwsze 20 sekund. Jak jest ciepły nie ma żadnego kopcenia. Jest to biały gęsty dym. Płynu raczej nie ubywa. Ciężko mi to stwierdzić po auto więcej stoi u mechaników niż jeździ. Jak było w nocy -10 stopni to rano miałem kłopot z odpaleniem go, po długim kręceniu za drugim razem dopiero złapał. Jest to silnik N47 177 KM z początku produkcji, 10.2007
Opublikowano
i ewidentnie podczas tego kopcenia czuć ropę z wydechu. Pompiarz mnie nakierował na krzywy korbowód przez tą kompresje na pierwszym cylindrze.
Opublikowano
i ewidentnie podczas tego kopcenia czuć ropę z wydechu. Pompiarz mnie nakierował na krzywy korbowód przez tą kompresje na pierwszym cylindrze.

Jeżeli byłby krzywy korbowód na pierwszym( który ma 30) to kompresja powinna być 22 , bo krzywy korbowód zwiększa pojemność cylindra a co dalej idzie zmniejsza kompresje bo nie dochodzi tłok do końca :shock:

Ja miałem kiedyś takie objawy i była pęknięta głowica (ale to było w Jeep Cheroke Sport) nie słyszałem nic o pękających głowicach w N47 :idea:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
auto ewidentnie rano pracuje tak jakby były 2 świece spalone i nie mógł złapać na wszystkie cylindry. No ale świece i sterownik zmienione. Błędów brak. Podejrzewam że jakby temperatura spadła do - 15 to bym go wogóle nie zapalił.
Opublikowano

O pękających głowicach nie ale blokach już tak....

Jest teraz akcja serwisowa na twoje auto - jedź to ci sprawdzą rozrząd za darmo jeśli okaże się wyciągnięty to go wymienią w ramach akcji serwisowej. Przynajmniej będziesz miał jeden problem z głowy a jak silnik klęknie to chociaż nowy rozrząd będzie do przełożenia do drugiego silnika.... A może okaże się, że przyczyna jest błaha......oby

Opublikowano

tylko dlaczego jak już się nagrzeje to wszystko jest ok ? problemu z mocą nie ma. Jak ciepły to odpala bez problemu.

właśnie wyczytałem o tej akcji. Jutro będę dzwonił.

Opublikowano
Może płyn się dostaje do tłoka/tłoków jak auto postoi - metal się wyziębi a co za tym idzie skurczy i przez pęknięcie sączy się płyn. No ale to tylko teoria. Musiał byś zrobić test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. Ten silnik zwłaszcza z początku produkcji to tykająca bomba. Ja w 1 roku włożyłem w silnik kilkanaście tysięcy (wymieniłem rozrząd po zakupie aby po roku wymienić silnik). Produkcja mojego to 10/2007 być może stały obok siebie w jednej fabryce i włożyli silnik z tym samym problemem (felerna seria) czego Ci nie życzę.
Opublikowano
Wyłożyłem ostatnie pieniądze na to auto. Ogólnie masakra. Najgorsze jest to, że za co by się człowiek nie zabrał to trzeba silnik wyciągać a na 100% nie wiadomo co jest nie tak
Opublikowano
Dzwoń do najbliższego ASO i umów się sprawdzenie rozrządu - to masz akurat za darmo. Jeden problem z głowy będzie a być może coś przy okazji wyjdzie.
Opublikowano
tylko też nie mam pewności czy wcześniej nie było coś tam grzebane poza ASO... A nie wiem jak to się ma do sprawdzenia.
Opublikowano

Jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy - skoro masz inną kompresje na jednym cylindrze powinna być na nim też inna korekta wtrysku - sprawdzali ci to?

Skąd jesteś?

Opublikowano
Pompiarz sprawdzał wtryski na maszynie i powiedział mi tylko tyle że dwa są w stanie idealnym a dwa trochę słabsze ale wszystko w tolerancji się mieści. Śrem woj. wielkopolskie
Opublikowano (edytowane)
Jeszcze pytanie co rozumiesz przez pierwszy? Pierwszy od przodu auta czy od kabiny (strony rozrządu)?? Po prostu może to potwierdzić problem z kompresją na jednym cylindrze. Zrób też test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. To na początek najtańsze rzeczy do sprawdzenia. Edytowane przez vakial
Opublikowano
Jeszcze apropo tej kompresji wyższej na 4 cylindrze przyszło mi do głowy, że jeśli by się tam płyn dostał to powinna wyjść właśnie wyższa kompresja ze względu na fakt, że ciecz ulega sprężaniu w znacznie mniejszym stopniu niż powietrze.
Opublikowano

W najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, w gorszym sama głowica pęknięta a w najgorszym i moim zdaniem najbardziej prawdopodobnym pęknięty blok - zdarza się to niestety w tym silniku zwłaszcza z początku produkcji. Tak jak pisał kolega wyżej o uszkodzeniu głowicy w tym silniku nie słyszałem o uszczelce też nie.

Jest jeszcze teoretycznie opcja z nieszczelną chłodniczką spalin ale to raczej problem by nie występował tylko na jednym cylindrze. Ktoś podobno miał taki przypadek że mu płyn uciekał i kopcił na biało i to było niby to. Ja sam się z tym nie spotkałem. Zrób test na obecność CO2. Możesz jeszcze odpalić auto, odkręcić korek oleju i zobaczyć czy są mocne przedmuchy. Jak będą waliły spaliny to jest problem.

Opublikowano
Każda, mogą być tez może i inne ale objawy w połączeniu z pomiarem kompresji wskazują że może to być jedna z przyczyn. Ile przejechałeś autem i kiedy ostatnio uzupełniany był płyn chłodniczy? Jaki teraz jest poziom?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.