Skocz do zawartości

[M52] Manual 6b z M54 do M52 - podejdzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po kolejnej trasie do Paryża i z powrotem doszedłem do poważnego wniosku... BMW strasznie spaprało robotę ze skrzyniami manualnymi w M52, bo to się nie nadaje do jazdy z prędkościami autostradowymi, powyżej 150km/h silnik rzęzi jak wściekły, no i dostaje bardzo po dupie. Kilkunastugodzinna jazda z prędkością obrotową 4-5k to nic dobrego. Wcześniej nie jeździłem długich tras tak szybko, raczej nastawiałem się na oszczędną jazdę ale teraz mi się cholernie śpieszyło więc ten wniosek mi się nasunął :) Dziwne że taki problem dotyczy niemieckiego auta, gdzie raczej powinno być nastawione na autobahny ;)

 

I teraz podsumowując: Czy 6-biegowa skrzynia man. z M54 podejdzie do M52? I jakie będzie miała obroty np. przy 180 km/h ?

Ewentualnie jeszcze chodził mi po głowie manual z M3 E46, ale to pewnie ustrojstwo drogie, chodliwe i jeszcze rzadsze niż 6b do M54 ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Skrzynia moim zdaniem podejdzie, ale najlepiej jeszcze upewnić się u "skrzyniarza" co BMW robił. Tak naprawdę musisz sobie wszystko skonfigurować razem z dyfrem i jego przełożeniem - skrzynia ma swoje przełożenia i dyfer też. BMW w słabszych wersjach silnikowych zawsze montowała krótkie przełożenia, żeby przyspieszenie było utrzymane na stosunkowo wysokim poziomie (dlatego nawet E36 316 i 318 całkiem rozsądnie jeździły i nie były mułami), ale to się odbija na mocno ograniczonej prędkości maksymalnej no i oczywiście wysokich obrotach już powyżej 100kmh.

Oczywiście samego dyfra nie powinieneś zmieniać, bo zamulisz auto, no chyba że zaczniesz od niego i zamontujesz z o "ząbek" dłuższym przełożeniem.

Skrzynia z M3 faktycznie ciężka do ustrzelenia, zresztą moim zdaniem nie ma kompletnie takiej potrzeby przepłacać.

Możesz też kombinować z automatem, ale to już droższa zabawa i wymaga sporo przeróbek.

Swoją drogą: przy 150kmh masz już 4000obr?

Opublikowano
Skrzynia moim zdaniem podejdzie, ale najlepiej jeszcze upewnić się u "skrzyniarza" co BMW robił. Tak naprawdę musisz sobie wszystko skonfigurować razem z dyfrem i jego przełożeniem - skrzynia ma swoje przełożenia i dyfer też. BMW w słabszych wersjach silnikowych zawsze montowała krótkie przełożenia, żeby przyspieszenie było utrzymane na stosunkowo wysokim poziomie (dlatego nawet E36 316 i 318 całkiem rozsądnie jeździły i nie były mułami), ale to się odbija na mocno ograniczonej prędkości maksymalnej no i oczywiście wysokich obrotach już powyżej 100kmh.

Oczywiście samego dyfra nie powinieneś zmieniać, bo zamulisz auto, no chyba że zaczniesz od niego i zamontujesz z o "ząbek" dłuższym przełożeniem.

Skrzynia z M3 faktycznie ciężka do ustrzelenia, zresztą moim zdaniem nie ma kompletnie takiej potrzeby przepłacać.

Możesz też kombinować z automatem, ale to już droższa zabawa i wymaga sporo przeróbek.

Swoją drogą: przy 150kmh masz już 4000obr?

Przy 165 ;)

Temat do zamknięcia - wyczerpany już na 7er.pl, gdzie serdecznie zapraszam - tętni życiem w przeciwieństwie do tutejszego działu e38...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.