Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.moje auto to e46 z 2000 roku , 320d o mocy 136km. od jakiegos czasu mam problem z dogrzaniem silnika. nawet jesli dogrzeje silnik a potem jade z gorki na luzie to potrafi spasc temperatura nawet o połowe. (zaznaczam ze 2 tyg temu wymieniłem termostat bardzo dobrej jakosci). pojechałem do mechaika podłaczyc komputer i wykazało nastepujace błedy.

 

1. bład 1B grzałka dodatkowa

2. bład 8 obwod modułu sterowania swiecy żarowej

3. bład 52 wentylator chłodnicy.

 

po skasowaniu tych błedów i uruchomieniu silnika po jakims czasie wyskoczył znów bład 1B grzałka dodatkowa.

 

co to moze byc i jak rozwiazac ten problem. pozdrawiam i prosze o pomoc.

Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasadnicze pytanie: co oznacza termostat "bardzo dobrej jakości"? Jakiej firmy? Rozumiem, że chodzi o główny? Bo on jest do wymiany :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
termostat wymieniłem 7 miesiecy temu i zaplaciłem za niego 150 zł. teraz kupiłem za 280zł ponoc jedno z lepszych w sklepie gdzie zawsze kupuje czesci. firmy nie pamietam
Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak nie pamiętasz to niedobrze o nim świadczy..a cen jest z kosmosu, bo oryginał (behr) kosztuje ok 150zł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już napisałem, termostat jest do bani, nie działa tak jak powinien.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ale tutaj pisze bład grzałka dodatkowa. termostat jest sprawny. wiec co to moze byc ?? słyszałem ze pada bezpiecznik od dodatkowej grzałki ktora znajduje sie tam gdzie webasto .
Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak posiadam termostat egr.

Wymieniaj jak jeszcze tego nie zrobiłeś. Behr około 70zł.

Opublikowano

pamietaj ze pion to 74stopnie a prawidlowa temp to minimum te 86 stopnie, z reguły 88-91 w zaleznosci od sposobu jazdy ;)

włacz test 7.0 i zobacz dokladnie dla swietego spokoju :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pion po 4km to bardzo szybko. Ostatnio miałem okazje jeździć tatowym Focusem 1.8tdci i po jakiś 6-7km ledwo wskazówka zaczęła wstawać.

U mnie temp. 91-95 stopni trzyma.

 

E: A jak to jest z opadaniem wskazówki? Wczoraj zwróciłem uwagę, że wskazówka miała pion (dopiero jakieś 75stopni "na oko") i jak stałem w korku to puściłem grzanie 18 stopni na AUTO, więc zaczęło dmuchać na fulla ciepłym powietrzem i wskazówka opadła kilka mm (jakieś 10 stopni też "na oko", bez testu 7). Po ruszeniu i przejechaniu dosłownie 500m znów wróciła do pionu i już nie opadała, a nawiew ciągle dmuchał. Chyba nie ma w tym nic dziwnego, skoro ciepłe powietrze wyleciało z nagrzewnicy to musiało opaść. Tak czy nie tak?

Opublikowano
Dołącze sie, problem z niedogrzanym silniku n46b20. Czy wąż za termostatem co idzie do zbiorniczka z plynem powinien być gorący gdy temp w tescie pokazuje 50-70st. Mam 12km do pracy drogi mieszanej i bez wlaczonej nagrzewnicy dochodzi do 95st po tym odcinku, a gdy wlacze w trakcie jazdy ogrzewanie spada temp o 15st i bardzo wolno sie nagrzewa. Mysle ze termostat sie zawiesil i puszcza plyn bo wszystkie gorne weze od termostatu gorące,chlodnica niby zimna. Jak to powinno wyglądać, bo termostat powinien sie otwierać w temp 105st C.
Opublikowano
witam. dzis robiłem test 7 i wyszło mi na rozgrzanym silniku 90 stopni wiec wszystko jest ok. :) tylko ciagle mnie zastanawia dlaczego pokazuje mi na wyswietlaczy ze srednie spalanie to ok 9.2l na 100km.w rzeczywistości pali ok 7l. kiedys palił 6 l i tyle pokazywało a od momentu kiedy uszczelniali mi pompe wtryskowa tak sie dzieje :( miał może ktos taki problem ??
Przemyslaw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.