Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Serwus!

Czy funkcja Recond w nowoczesnej łądowarce może uszkodzić elektronikę w samochodzie ?


Mam fabryczny akumulator AGM w moim F10 528i z 2016 r. i obecnie po kilku dniach postoju w okolicy +5°C napięcie jałowe akumulatora wynosi około 12.1-12.2V.

Chciałem podładować akumulator ładowarką CTEK MXS 5.0 funkcją Recond.

Jeżeli nie chcę wyciągać akumulatora z samochodu tylko podładować go przez klemy pod maską, to czy mogę użyć funkcji Recond, czy jest zagrożenie, że uwalę jakąś elektronikę w samochodzie?

Ktoś podzieli się doświadczeniem albo wiedzą?

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic się nie stanie jak uruchomisz funkcję Recond ale pytanie jest czy otrzymałeś jakiś komunikat o słabym aku lub resetuje ci się data, zegarek, przebieg dzienny ? Bo jeśli nic z tych rzeczy to twoja bateria nie potrzebuje ładowania ponieważ takie napięcie jest normalne kiedy masz odzysk energii z hamowania, ECU utrzymuje akumulator w okolicy 80% naładowania bo 20% jest zarezerwowane na energię z systemu efficient dynamic i nawet jak podłączysz ładowarkę to i tak nie osiągniesz 100% naładowania.
Opublikowano

Dziękuję za szybką odpowiedź.


Auto teraz jeździ rzadko, bo sól na drodze :D

Żadne komunikat nie wyskakuje - po jeździe mam jakieś 12.3-12.4V.

Podładowałem 6 dni temu, temp. około +5°C (wskazywał około 12.4 V po dniu).

Przed chwilą pomierzyłem i wyszło 12.22V (5 letnie auto, przebieg 37kkm).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na darmo go ładujesz bo komputer i tak będzie obniżał jego pojemność. Moja poprzednia f10 też miała ok. 12,2V i teraz G30 ma podobnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli sprawdzasz napięcie aku. to nie zaraz po wybudzeniu czyli otwarciu samochodu bo w tym czasie elektronika znacznie obciąża aku. i napięcie będzie zaniżone. Napięcie spoczynkowe aku. należy sprawdzać po uśpienie tj. mim.20 min. po zamknięciu auta z np.podniesioną maską żebyś miał dostęp do pomiaru, klem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Racja, jak moduły się uśpią to napięcie będzie większe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jest w technologii AGM to tak.
Opublikowano

Witam,


W temacie akumulatora - Ile wam wytrzymuje akumulator bez uzywania auta?


Po sprawdzeniu BTool stanu naladowania (75%) zostawiam auto na 2 tyg (w tym czasie jezdze na zakupy do skelpu za roigiem miejkim pyrplem) i po dwoch tyg mam 30-31% oczywiscie komunikat sie pojawia zeby uruchomic silnik bo akumulator rozladowany.

Zastanawiam sie czy to juz pora na wymiane aku?


Proboje go naladowac uzywajac "CTEK MXS 5.0 battery Charger" i opcji Recondition ale nie wiem czy pomoze - dam znac jak poszlo. Ciekawi mnie ile wam wytrzymuje na bezczynnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chcesz go naładować do pełna to musiał byś pominąć IBS (odłączyć klemę minusową) bo inaczej ładowarka zakończy ładowanie przy ok 75-80% aby pozostałe 20% zostawić na odzysk energii z hamownia. Jeśli tak rzadko korzystasz z samochodu to podłącz ładowarkę na cały okres postoju, będzie utrzymywać pojemność aku na prawidłowym poziomie. Moja była F10 z końca 2014 jeździ do dziś na fabrycznym akumulatorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chcesz go naładować do pełna to musiał byś pominąć IBS (odłączyć klemę minusową) bo inaczej ładowarka zakończy ładowanie przy ok 75-80% aby pozostałe 20% zostawić na odzysk energii z hamownia. Jeśli tak rzadko korzystasz z samochodu to podłącz ładowarkę na cały okres postoju, będzie utrzymywać pojemność aku na prawidłowym poziomie. Moja była F10 z końca 2014 jeździ do dziś na fabrycznym akumulatorze.

 

guzior2 zobacz , NewTis znalazłem taką informację....


Pojazd z inteligentnym sterowaniem alternatorem (IGR)

W przeciwieństwie do normalnego sterowania ładowaniem akumulatora, inteligentne sterowanie alternatorem zapobiega 100% naładowaniu akumulatora. Poziom naładowania akumulatora mieści się w zakresie 75 - 85% maksymalnego możliwego naładowania. Oznacza to, że akumulator pozostaje „doładowalny”, aby umożliwić odzysk energii w fazie najazdu pojazdu.


System zarządzania mocą koordynuje różne wymagania dotyczące napięcia pojazdu:

• Bateria: napięcie nominalne zależy od temperatury baterii. Minimalne i maksymalne napięcie, aby trwale chronić przed nadmiernym napięciem i rozładowaniem przy słabym stanie naładowania. W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja).

• Komponenty układu elektrycznego pojazdu i funkcje (np. Światła zewnętrzne lub dynamiczna kontrola stabilności): minimalne lub maksymalne niezbędne napięcie. Te wartości graniczne nie mogą zostać przekroczone lub przekroczone, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić ograniczenia funkcjonalne lub awarie funkcji.

• Stan pracy IGR: odzysk energii w fazach wybiegu, częściowe odciążenie alternatora (niedopuszczalne rozładowanie akumulatora) lub odciążenie alternatora (zwrot energii z akumulatora do układu elektrycznego pojazdu)



Określenie stanu naładowania po wymianie IBS lub baterii

Po wymianie akumulatora i zarejestrowaniu wymiany akumulatora lub po wymianie inteligentnego czujnika akumulatora (IBS) pojazd musi pozostawać w stanie spoczynku przez co najmniej 3 godziny: tylko wtedy można określić nowy stan naładowania na podstawie napięcia w obwodzie otwartym pomiary.

Moim zdaniem , dzięki tej informacji , można naładować prostownikiem odpięty od instalacji auta akumulator .

Opublikowano
Jeśli chcesz go naładować do pełna to musiał byś pominąć IBS (odłączyć klemę minusową) bo inaczej ładowarka zakończy ładowanie przy ok 75-80% aby pozostałe 20% zostawić na odzysk energii z hamownia. Jeśli tak rzadko korzystasz z samochodu to podłącz ładowarkę na cały okres postoju, będzie utrzymywać pojemność aku na prawidłowym poziomie. Moja była F10 z końca 2014 jeździ do dziś na fabrycznym akumulatorze.

 

Na przekor tego co piszesz akumulator ladowal sie do teraz (2 noce i prawei 2 dni) i udalo mu sie zrobic recondition i naladowal do 95% (wedlug BTool) wiec nie jest zle.


Pytanie nadal zostaje ja kdlugo zajmie mu rozladowanie do 30%? Zyczylbym soibe minimum 3-4 tyg.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem , dzięki tej informacji , można naładować prostownikiem odpięty od instalacji auta akumulator .[/quote


Oczywiście że można bez negatywnych konsekwencji po odłączeniu aku. od instalacji samochodowej naładować do 100% jego pojemności.Bezpieczne napięcie spoczynkowe aku. w żadnym wypadku nie przekroczy 14.8V. Jedyna zależność to że układ odzyskiwania energii będzie na bezrobociu do momentu gdy aku. zwolni ok. 20% pojemności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Pytanie nadal zostaje ja kdlugo zajmie mu rozladowanie do 30%? Zyczylbym soibe minimum 3-4 tyg.

Procentowy stan naładowania aku.można sprawdzić aplikacją Btool.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na przekor tego co piszesz akumulator ladowal sie do teraz (2 noce i prawei 2 dni) i udalo mu sie zrobic recondition i naladowal do 95% (wedlug BTool) wiec nie jest zle.


Pytanie nadal zostaje ja kdlugo zajmie mu rozladowanie do 30%? Zyczylbym soibe minimum 3-4 tyg.

 

Aby pomiar był prawidłowy to nalży odczekać 24h od odłączenia ładowarki i dopiero sprawdzać poziom naładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krotko i na temat . Jeżeli samochód jest często na krótkich odcinkach eksploatowany to w tym czasie alternator nie jest wstanie wystarczająco uzupełnić, naładować aku.bilans energetyczny aku. ujemny. Druga możliwość to zużyty aku. Dużo o tych dwóch możliwościach powie wielkość prąd ładowania aku. w danym czasie np.w Btool.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chcesz go naładować do pełna to musiał byś pominąć IBS (odłączyć klemę minusową) bo inaczej ładowarka zakończy ładowanie przy ok 75-80% aby pozostałe 20% zostawić na odzysk energii z hamownia. Jeśli tak rzadko korzystasz z samochodu to podłącz ładowarkę na cały okres postoju, będzie utrzymywać pojemność aku na prawidłowym poziomie. Moja była F10 z końca 2014 jeździ do dziś na fabrycznym akumulatorze.

 

Na przekor tego co piszesz akumulator ladowal sie do teraz (2 noce i prawei 2 dni) i udalo mu sie zrobic recondition i naladowal do 95% (wedlug BTool) wiec nie jest zle.


Pytanie nadal zostaje ja kdlugo zajmie mu rozladowanie do 30%? Zyczylbym soibe minimum 3-4 tyg.

 

Ameryki na nowo nie odkryję ale takie traktowanie akumulatora bardzo szybko przybliży cię do jego rychłej śmierci.....



Tutaj masz materiał gdzie przedstawiona jest aplikacja , która zbiera dane o baterii....



Andrzej62 napisał ,że można bez większych konsekwencji ładować odpięty akumulator od instalacji auta prostownikiem......????

Tej informacji jako tako nie ma , nikt nie zrobił żadnych testów co się stanie z samochodowym systemem zarządzania energią po podłączeniu tak naładowanego akumulatora. Ten tekst , który wkleiłem z instrukcji NewTis nie jest do końca jasny i nikt o nim wcześniej nic nie wspominał. Większość forumowiczów twierdziła ,że ładowanie baterii jest możliwe i bezpieczne po przez punkty rozruchowe auta. Każdy inny sposób jest niewłaściwy i niebezpieczny.


Można się domyśleć według opisu z NewTis , że po naładowaniu akumulatora w 100% należy go zarejestrować i odczekać 3 godziny bez uruchamiania auta. Takie podejście do sprawy powinno nam zagwarantować bezpieczne obchodzenie się z elektroniką auta......?

Opublikowano


Pytanie nadal zostaje ja kdlugo zajmie mu rozladowanie do 30%? Zyczylbym soibe minimum 3-4 tyg.

Procentowy stan naładowania aku.można sprawdzić aplikacją Btool.

 

Wlasnie tego uzywam do sprawdzania - bardziej mi chodzi o czas w jakim pozera akumulator - z 70% zajelo 2 tyg by doszlo do 31% - sadze ze ciut za szybko.


:duh: Widze ze wazna infermocje pominalem - akumulator ladowany orzez punkty rozruchowe.

Dosc czesto o tym pisano/mowiono to tez tak robilem. Ale i to jezdzac autem doladowywal do 80% a na ladowarce doladowal 95%

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Mam taki problem. Kupiłem moja F10 niecały miesiąc temu. Nie jeżdżę autem codziennie wiec zdarza się ze auto stoi przez 2 dni. Pojawił mi się juz 3 razy komunikat że nastąpiło podwyzszone wyladowywanie akumulatora podczas postoju i odbiorniki pradu zostały tymczasowo odłączone. Zdziwiłem się bo nie ma jakichś mrozów wiec tez wplyw temp nie powinien mieć jakiegoś dużego znaczenia. Podladowalem go prostownikiem i bylo ok przez 2 dni. Potem trochę autem jeździłem wiec tez nic się nie pojawiało. Ale problem w końcu powrócił. Obejrzałem sam akumulator i okazało się kilka rzeczy. Po pierwsze luźna klema minusowa, która natychmiast dokręciłem. Brak wężyka do odpowietrzania akumulatora. Jedna z plastikowych blokad posadowienia akumulatora przykręcona w miejscu gdzie powinien być przykręcony dociskający metalowy "pałąk" (chodzi o dłuższy bok akumulatora od strony zderzaka), więc ją przykręciłem z prawego krotszego boku tak jak ma być. Pałąka o którym pisałem w ogóle nie ma. Akumulator produkcji Banner 105Ah Agm 950A, więc z tego co wiem parametry ok. Wygląda na to ze jakiś baran przy tym kopał na szybko (być może wymieniał poprzedni aku) i nie zamontował tego jak należy. Nie mam wiedzy czy Bannery to aku na pierwszy montaż do tego auta czy juz byla jakas podmianka z bliżej nie określonych przyczyn. Próbowałem znaleźć jakieś oznaczenia z datą produkcji przy minusowej klemie ale nic tam nie widzę, a gdzieś napisał ktoś na jakimś forum ze wersje OEM nie maja takich oznaczeń. Wszedłem w ukryte menu i po odpaleniu auta na system voltage ładowanie pokazuje 15.2-15.3V co wg mojej wiedzy jest za dużo. Pytanie powstaje czy ktoś zmienił aku i nie zrobił jego adaptacji do auta i stąd alternator wali tak duży prądem? Jest to możliwe?

Następna sprawa to auto po zamknięciu wydaje dziwne odgłosy, coś gdzieś po 3minutach od zamknięcia zapiszczy, po jakichś kolejnych 2 minutach odglos coś na podobe jakby jakaś zapadka elektrycznie się otwarła i zamknęła, dalej: auto zamknięte i np wyświetlacz navi jest niby wyłączony ale widzę jakby poświate, która po kilku minutach znika, wychodząc z auta pali się kontrolka PARK, po chwili znika, i znowu sie zapala. Oświetlenie wewnątrz auta po otwarciu prawych przednich drzwi się zapala ale po ok 5 sek same się gasi.

Dla doświadczonych od razu wyjaśniam ze jestem świeży z tym autem wiec być może do pewnych rzeczy normalnych się powinienem przyzwyczaić ale chcialbym wiedzieć co jest normalne a co odbiega od normy. Auto z 2014r wiec 7letni aku mógłby wg mnie kończyć swój żywot a z drugiej strony ten banner w bagażniku wygląda na nówke, wiec skąd jego rozładowywanie?

Może ktoś pomoże mi rozwiać tą górę wątpliwości jakie obecnie mam? Dzięki z góry za wszelkie sugestie.

Opublikowano
Dzieki za podpowiedź. Dowiedziałem się w miedzy czasie ze poprzedni właściciel ostatnio zmieniał akumulator o czym nie mówił wcześniej. Wiec potwierdziło się to ze ta fuszera była zrobiona w trakcie wymiany aku. Pytanie jest takie dlaczego jest tak duży prad ładowania (15,2V)..czy może to być spowodowane brakiem adaptacji nowego aku do komputera pokładowego? Bo jeśli tak to może należy wykonać ta adaptacje i skończą się te dziwne zachowania po zamknięciu auta?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wysokie ładowanie jest dlatego że aku jest dość rozładowany z jakiegoś powodu, możliwe że poprzedni właściciel miał już problem i go nie rozwiązał, trzeba sprawdzić jaki aku jest zakodowany, czy IBS działa prawidłowo, czy coś nie kradnie prądu itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ale musi to zrobić ktoś kto ogarnia inteligentne systemy ładowania i ma odpowiedni sprzęt.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy ładował ktoś F10/F11 ładowarką CTEK MXS 5 w trybie RECOND (15,8V) bez odłączania akumulatora od samochodu?

Chodzi mi o wpływ takiego napięcia na elektronikę, czy nic się nie stanie.

Tylko tak w praktyce, bo teoria teorią, a praktyka praktyką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.