Skocz do zawartości

Akumulator w F10


antalya

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,


W 520d orientuje się ktoś jaki powinien być aku? 90ah AGM ?

Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał aku i założona jest kwasowo-ołowiowa VARTA black dynamic 90ah 720a

Osobiście go przypisywalem ISTA bo prawdopodobnie nie był.

Ogólnie nie mam z nim problemów tylko pytanie czy tak może być....

 

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,


W 520d orientuje się ktoś jaki powinien być aku? 90ah AGM ?

Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał aku i założona jest kwasowo-ołowiowa VARTA black dynamic 90ah 720a

Osobiście go przypisywalem ISTA bo prawdopodobnie nie był.

Ogólnie nie mam z nim problemów tylko pytanie czy tak może być....

 

Na pewno fabrycznie był AGM, teraz jak przekodowałeś na zwykły to prawdopodobnie nie działa odzysk energii z hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


W 520d orientuje się ktoś jaki powinien być aku? 90ah AGM ?

Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał aku i założona jest kwasowo-ołowiowa VARTA black dynamic 90ah 720a

Osobiście go przypisywalem ISTA bo prawdopodobnie nie był.

Ogólnie nie mam z nim problemów tylko pytanie czy tak może być....

 

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin

 


DY02493

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


W 520d orientuje się ktoś jaki powinien być aku? 90ah AGM ?

Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał aku i założona jest kwasowo-ołowiowa VARTA black dynamic 90ah 720a

Osobiście go przypisywalem ISTA bo prawdopodobnie nie był.

Ogólnie nie mam z nim problemów tylko pytanie czy tak może być....

 

Na pewno fabrycznie był AGM, teraz jak przekodowałeś na zwykły to prawdopodobnie nie działa odzysk energii z hamowania.

 


Ogólnie to nie wiem jak to zrobiłem bo spojrzałem do bagażnika i coś mi się w głowie uroiło ze jest AGM pojemność taka jak powinna być i była wcześniej wiec nic ISTA nie zmieniałem tylko go zainicjowałem. Dzisiaj pomyślałem ze go podładuje po roku czasu interwencyjnie, podłączyłem prostownik, przełączyłem na AGM, ale myśle sobie spojrzę do bagażnika. Otwieram a tu niespodzianka, zwykła bateria:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po rozkodowaniu vin jest informacja że fabryka włożyła AGM 90Ah. Jeśli dalej jest zakodowany agm to alternator ładuje ten zwykły aku za dużym napięciem przez co będzie tracił swoją żywotność dodatkowo niszczy go także system odzysku energii z hamowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozkodowaniu vin jest informacja że fabryka włożyła AGM 90Ah. Jeśli dalej jest zakodowany agm to alternator ładuje ten zwykły aku za dużym napięciem przez co będzie tracił swoją żywotność dodatkowo niszczy go także system odzysku energii z hamowania.

 


Dzieki wielki za sprawdzenie. Po roku czasu nie ma z nim problemów, także poczekam aż bedzie kończył swoją żywotność i założę taki jak powinien być czyli AGM 90ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej komuś tą baterie odsprzedać jakoś i włożyć taki AGM jak ma być? Trochę grosza zainwestujesz i śpisz spokojnie długi czas, a i systemy będą działały tak jak je obmyślono... No ja bym tak zrobił jeśli budżet pozwala. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej komuś tą baterie odsprzedać jakoś i włożyć taki AGM jak ma być? Trochę grosza zainwestujesz i śpisz spokojnie długi czas, a i systemy będą działały tak jak je obmyślono... No ja bym tak zrobił jeśli budżet pozwala. :cool2:

 

Nie chodzi o kasę, tylko myślałem ze jeśli nic się nie dzieje, wszystko pracuje poprawnie, nie ma żadnych błędów to tez nie ma się co spieszyć. Ale masz racje może i lepiej ten sprzedać i kupić agm. Z tym AGM to tez ciekawa sprawa bo fabryka włożyła 90ah 900A a taki akumulator występuje w oryginalne varta dla Bmw go robi i jedyny jaki znalazłem o tych parametrach to firmy TUBORG nie wiem jakiej to produkcji jest ale nigdy o tej firmie nie słyszałem. Pozostałe popularne typu bosch, varta są o parametrach 90ah 850A lub 105ah 950A. Teraz pytanie czy wziąć mniejsza pojemność czy większa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musi być 90Ah może być AGM 92ah np. Banner albo i nawet 95ah ale gdybyś chciał jeszcze większy np. 110ah to w tedy trzeba zakodować większą pojemność a na ampery to już w ogóle nie musisz zwracać uwagi bo to tylko prąd rozruchowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być 90Ah może być AGM 92ah np. Banner albo i nawet 95ah ale gdybyś chciał jeszcze większy np. 110ah to w tedy trzeba zakodować większą pojemność a na ampery to już w ogóle nie musisz zwracać uwagi bo to tylko prąd rozruchowy.

 

Do tego co napisałeś... zauważyłem jedna rzecz. Funkcja start-stop ogólnie mam off ale jak nie wyłącze działa i brat ma agm

I wydaje mi się ze u niego reakcja jest natychmiastowa a ma AGM u mnie na tym aku ma chwile zawachania. Zastanawiałem się dlaczego tak myśli nawet dojeżdżając do świateł zanim zgaśnie musi chwile pomyśleć z ON nie ma problemu. Reasumując po każdym odpaleniu przy przycisku start-stop odrazu wciskam off bo dla mnie ta opcja to nie jest ani bajer ani nie ma z niej korzyści... rozrząd dostaje po dupie itd. Sjestem przekonania ze jak mam zgasić auto na 5 mim to wole zostawić żeby parkotalo i godzinę na wolnych obrotach, to i tak śmieszne spalanie jest. Jeśli pdf zdrowy, drożny to niech sobie cyka. Może się mylę. Ale tak miałem z autami z ery lat 20’

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być 90Ah może być AGM 92ah np. Banner albo i nawet 95ah ale gdybyś chciał jeszcze większy np. 110ah to w tedy trzeba zakodować większą pojemność a na ampery to już w ogóle nie musisz zwracać uwagi bo to tylko prąd rozruchowy.

 

A wracając do tego co napisałeś to PODEJRZEWAM ze przez to ze mam zwykły aku 90ah720A mały prąd rozruchowy to dlatego chwile myśli zanim zadziała start-stop. Kolega ma taki sam układ jak ja na AGM u niego idzie jak strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też nie korzystam z tego ale zakodowałem sobie system start/stop tak aby pamiętał mój wybór cały czas a nie żebym za każdym razem musiał wciskać przycisk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie korzystam z tego ale zakodowałem sobie system start/stop tak aby pamiętał mój wybór cały czas a nie żebym za każdym razem musiał wciskać przycisk.

 

A zauważyłeś ze po zakodowaniu system potrafi się pogubić ? Tez mam zakodowany a czasami wariuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ani w poprzednim F10 ani teraz w g30 nie było nigdy z tym problemu, nawet u żony w mini cooper zakodowałem i zawsze pamięta wybór.


EDIT: Jedynie jeśli przełączył bym tryb jazdy na ECO to włącza automatycznie system Start/Stop i przy powrocie do trybu normalnego trzeba znowu nacisnąć przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani w poprzednim F10 ani teraz w g30 nie było nigdy z tym problemu, nawet u żony w mini cooper zakodowałem i zawsze pamięta wybór.

 

Hmm... to widocznie coś złe zrobiłem... skoro tak mówisz. A do tematu podszedłem wstępnie aicoderem ale żeby utwierdzić się w przekonaniu przekodowalem moduł esysem... dziwne ma nastawy bo jak zimny po wyjechaniu z garażu pod dom nie zgaśnie a na światłach się gubi... swego czasu drazylem temat, w chwili kiedy wymieniłem rozrząd u braci Fafara z Bierutowa i po rozmowie z nimi to system wpływa na niekorzyść. Nie chce zmieniać tematu dla zainteresowanych piszcie na priv, wszystko wytłumaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani w poprzednim F10 ani teraz w g30 nie było nigdy z tym problemu, nawet u żony w mini cooper zakodowałem i zawsze pamięta wybór.


EDIT: Jedynie jeśli przełączył bym tryb jazdy na ECO to włącza automatycznie system Start/Stop i przy powrocie do trybu normalnego trzeba znowu nacisnąć przycisk.

 

A ja mam ciagle na eco i może dlatego nie pamięta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomożecie?


Auto pali na błysk, zero błędów na zegarach,

Ale takim domowym kompem / delphi,

Na silniku taki błąd: 2a9100

Na gateway: stały 930712 ale udało się skasować. I odkąd mam auto: 801c15 - nieprawidłowe uśpienie.


Ciekawe co to za błędy// może aku warto wymienić? 2014 auto i 125 przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomożecie?


Auto pali na błysk, zero błędów na zegarach,

Ale takim domowym kompem / delphi,

Na silniku taki błąd: 2a9100

Na gateway: stały 930712 ale udało się skasować. I odkąd mam auto: 801c15 - nieprawidłowe uśpienie.


Ciekawe co to za błędy// może aku warto wymienić? 2014 auto i 125 przebieg.

 

Jaki masz silnik....N47 ..... N47....???



2A9100

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Błąd jest wykrywany, jeśli komunikacja z alternatorem przez magistralę LIN jest uszkodzona.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitoring przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1200 ms

Plan serwisowy

- Sprawdzić magistralę LIN (przewody i połączenia wtykowe odpowiednich komponentów na magistrali LIN).

- Sprawdzić zasilanie elektryczne i podłączenie do masy alternatora.

Jeśli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Przeprowadź testy alternatora i LIN.

Wpływ na błąd

Alternator nadal zasila układ elektryczny pojazdu.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Środki, które należy podjąć, jeśli usterka wystąpiła po zaprogramowaniu:

- Pozwolić pojazdowi przejść w stan spoczynku.

- Obudź pojazd.

- Kod usterki można usunąć.

© 2021 - BMWFaultCodes



930712

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu



Praca ciągła: poziom sygnału CWU BLSH = wysoki

i

poziom sygnału CWU BLSL = wysoki

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki

Stan terminala Terminal 30B

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wejście po 30 minutach

Reset nastąpi po 4 sekundach

Plan serwisowy

Możliwe przyczyny usterki:

Ciągłe hamowanie

Włącznik świateł hamowania mechanicznie zablokowany

Wadliwe połączenie przewodu lub wtyczki Uszkodzony

włącznik świateł hamowania.

Wpływ na błąd

Światło hamowania świeci się stale, chociaż hamulec nie jest używany


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2021 - BMWFaultCodes



801C15

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Diagnostyka monitoruje uśpienie pojazdu.

Pojazd nie poszedł spać na 1 minutę przed dezaktywacją terminala 30B. Wpis pamięci błędów 0x801C15 wadliwy zasypianie przez 30B zostanie ustawiony tylko wtedy, gdy wartość sygnału Status_Klemme_30b (ST_KL_30B) będzie miała wartość 0x9 (czas dobiegu przekracza 50 si mniej niż lub równy 1 min) (tylko przy dokładnie 0x9 , nie z wartością <= 0x9 (!)), a pojazd jeszcze nie poszedł spać.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 V.

Stan terminala Terminal R

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest rejestrowany, gdy spełnione są oba poniższe warunki:

Okres wybiegu do wyłączenia zacisku 30B ma wartość od 50 s do 1 min.

Pojazd jeszcze nie zasnął.

Plan serwisowy

1. Wykonaj następującą procedurę (ABL): Diagnoza

energetyczna Diagnoza energetyczna.

Jednostka sterująca powodująca problem jest wyświetlana w diagnostyce energii. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w module testowym.

2. Usuń pamięć błędów

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Światło ostrzegawcze: brak

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2021 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N47, dziekuje!


to może jednak alternator się kończy....

 


Wiesz co , do opisu tego błędu musi usiąść jakiś kolega z forum o dużo większym doświadczeniu. Może ktoś cię dużo lepiej ukierunkuje na miejsce usterki...?

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 9 letni fabryczny AGM 105Ah raczej nie przetrwa zimy. Wybaczam mu, bo to zacnie. Pojawił się błąd 48279B, czyli napięcie poniżej 9V, przy rozruchu. Mogę naładować go tylko do 50%, a prąd ładowani bardzo szybko spada.

Pytanie, jaki polecacie akumulator AGM 105Ah, a przy okazji do kupienia najlepiej w Trójmieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.