Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Pytanko dotyczy separatora oleju w silniku jak w temacie, Czy ktos probował rozebrac sam separator na czesci pierwsze?? czy jest to mozliwe?? Pytam gdyz o posiadam bunie od 6 miesiecy i... nie zawsze:) pobiera ole tzn. czasem przejade 1 tys km i stan jest ok a czasem przejade 500 i krzyczy dolej 1 litr :shock: dolewam i jade dalej. Zastanawi mnie czy taki separator moze byc tego przyzyna?? I jaka jest jego budowa. Auto bylo po delikiatnym dzwonku przodu i czy przy udezeniu moglo sie cos w nim wysypac. Poprzedni wlasciciel zarzeka sie ze auto nie bralo oleju(mowi ze dolewal okolo 1l na 5 tys km).

 

Pozdrawiam

 

CZY jest mozliwoś pomiaru cisnienia w komorze korbowowej (aby sprawdzic sprawnosc separatora)?? Ew jakei powinno byc??

Edytowane przez tomaszsto1
Opublikowano
separator się wymienia w całości, przynajmniej ja tak zrobiłem, kiedyś na 2 tys dolewałem 1l oleju oczywiście castrol.. teraz mam zalanego motula 5w40 wymieniony separator przejechałem 6 tys km i ubyło mi może z 250ml oleju także tak to wygląda
Opublikowano (edytowane)
Zamowie nowy separator W sobote wyciągne kolektor i zamontuje nowy separator. Pobor oleju mam dośc spory i nie regularny:(, a nie daj boże przeciagnac go po miescie tak aby obrotomierz zamykal sie .... wtedy olej niknie jak by byl spuszczony z silnika - zaczyna mnie to martwic i szukam przyczyny. Dziwi mnie troszke ze silnik z takim przebiegiem moglby polykac tyle oleju... Edytowane przez tomaszsto1
Opublikowano
Zmień odme i w końcu zalej jakiś dobry olej i filtr np Mann. Jeśli prawdziwy przebieg to mógł być np przegrzany lub cuszkodzony uszczelniacz zaworów. W tych silnikach dość szybko robią się twarde i nie spełniają swojej roli
Opublikowano
Dobry olej to co polecasz?? Filterek zalozony MANA. Zastanawiam sie nad tymi uszczelniaczami biorac pod uwage ze auto ma zalony gaz. Nie chcialbym sciagac glowicy :(. Slyszalem ze jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy bez sciagania glowicy. Ale czy to dobra praktyka?? Czytalem tez ze w tych silnikach wystepowaly wadliwe tłotki ( nuemr mojego tłoga to 11257612982)
Opublikowano
OK odma wymieniona. Zajelo mi to 4 h ale poszlo. Caly czas zastanawia mie zasada dzialania tego magicznego urzadzonka. NIE ZAUWAZYLEM roznicy w droznosci albo sile zasysania membramy pomiedzy stara a nowa.... zaloze chyba nowy watek :) ktory wyjasni zasade dzialanie tego sprzetu. Prejade jakies 500 km i dam znac czy apetyt na lej zmniejszyl sie czy wzrosl.
Opublikowano
Kolego jak możesz to opisz po kolej całą procedurę wymiany odmy,na pewno się to komuś przyda.Jest opisana wymiana w m54 ale w n52 nie widziałem,a na wiosnę też może bym wymienił u siebie.
Opublikowano

1. sciagamy podszybie P+L, oraz obudowe filtra powietrza

2. Odpinamy od kolektora wtyczki takie jak nr 27,24 patrz rys A.

3. odkrecamy dwie srubki u spodu kolektora (mocujace podstawe przewodow) nr 9 rys. A (dwei srubki torx)

4. w tylnej czesci kolektora jest rodzielacz przewodow (przewody od grzalek wezy odmy i samej odmy) nr 14 rys.A

5. odpinamy weza nr 3 rys B najlepiej od pokrywy zaworow i od odmy(troszke gimnastyki

6. odpinamy weza nr 4 od bloku silnika , jesli podejdziesz reka do odmy to tez od odmy

UWAGA weze sa zapewne juz kruche wiec trzeba ostroznie zeby nie zniszczyc

7. Odkrecamy kolektor od glowicy

8 delikatnie odciagmy od glowicy kolektor i od spodu odpinamy przewod nr 25 rys. A

9. Delikatnie wyciagamy kolektor.

Dalej to juz bułka z masłem odpinamy weza nr 2 rys. A odkrecamy odme ktora przymocowana jest do kolektora trzeba srubkami.

GOTOWE:) teraz montaz w odwrotnej kolejnosci.

 

 

Jesli o czyms sobie przypomne napisze

 

 

rys. A

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3756-kolektor-ssacy/vB965240

rys. B

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3738-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/vB965240

Opublikowano

Nowe obserwcje po wymianie odmy:

1. Kopci na bialo na zimnym silniku czego nie było przed wymiana :mad2: :mad2:

2. Korek wlewu oleju jest dociagany wieszym cisnieniem niz przy starej odmie - nie wiem czy tak ma byc :duh: ??

Ale mnie zaczyna wk..c to auto. Mialem tyle innych aut ale to przechodzi siebie

 

Znalazlem taki wpis na forum "Powinien lekko przysysać, podcisnienie powinno wynosić na wolnych obrotach około -28 do -32mBar(285-326mm H2O). Przy przygazowaniu lekko wzrastać i wracać do takiego jak na jałowym biegu." Jak zmierzyc owe podcisniene?? :?: :?:

Opublikowano

BO TAK SOBIE MYSLE ZE skoro wiadomo ile to podcisnienie powinno wynosic to chyba lepiej nawiercic w kolektorze dziurke nagwintowac wkrecic np. takie cos

http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-krociec-fi-6mm-dl-39mm-i4974185497.html

 

i zmierzyc to podcisnienie niz sciagac kolektor co nie jest latwe i na chybil trafil zmieniac odme??

 

Poprawcie mnie jeśli sie myle koledzy!

Opublikowano
Np motul. Mechanicy co rozbieraja silniki bmw mają niemiłe doświadczenia jak wygląda rozrząd i wnętrze silnika po castrolu

Ja teraz po plukance mam zalany mobil 5w30

Opublikowano
BO TAK SOBIE MYSLE ZE skoro wiadomo ile to podcisnienie powinno wynosic to chyba lepiej nawiercic w kolektorze dziurke nagwintowac wkrecic np. takie cos

http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-krociec-fi-6mm-dl-39mm-i4974185497.html

 

i zmierzyc to podcisnienie niz sciagac kolektor co nie jest latwe i na chybil trafil zmieniac odme??

 

Poprawcie mnie jeśli sie myle koledzy!

 

w kolektorze ssacym? turbo dopompuje i będzie na +, 1,5 bara przy wyższych obrotach podczas jazdy. Odma nie jest droga, 169 zł zapłaciłem, wymiana podczas 3 zmiany oleju, to nie tragedia :8)

  • 1 rok później...
Opublikowano
wczoraj wymontowalem stara odme z mojego auta i wytlumaczcie mi po czym poznac ze nie spelniala swoich zadan? Ktos kiedys tu pisal ze w niesprawnej powinien byc olej w mojej go nie bylo byl natomiast tzw. Majonez ale mogl on powstac z tego powodu ze przed wymiana przejechalem tylko kilka km do sklepu i spowrotem i silnik nie dogrzal sie wystarczajaco.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu a moje pytanie jest następujące:

 

czy odmę do silnika M57N2 mogę założyć Febi bez obaw czy brać zdecydowanie OEM BMW ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum więc jeśli zadam pytanie w nieodpowiednim miejscu to sory.

Pacjent to N52B30

przymierzam się do wymiany odmy .

Z ciekawości ostatnio sprawdzałem dużą DISE ,zrobiłem taki test że zatkałem dolot na przepustnicy (na odpalonym silniku) z otwartym korkiem wlewu oleju

i raz było tak że silnik gasł a innym razem ciągną powietrze przez otwór wlewu oleju i nie gasł.

Słychać było przy tym syczenie z okolic odmy.

I tak na zmianę

Po zakręceniu korka wlewu od razu gaśnie więc raczej szczelnie .

Czy to świadczy że odma jest padnięta ? (którą i tak wymienię )

Ogólnie korek wlewu jest lekko przyssany jak silnik pracuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.