Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czytałem wiele opisów działania zaworu egr i nie moge zrozumieć działania zaworu egr akurat w moim silniku

n47 177km rocznik 2007 seria 1 model e87.

Na zimnym silniku po podłączeniu programu dis wartość zaworu egr jest na poziomie 5%.(nawet przy zwiekszeniu obrotów silnika)

Czy na zimnym nie powinien pokazywać ,źe jest otwarty?

Wyczyściłem zawór egr (był lekko okopcony i wyczyściłem filterek elektrozaworu i wymieniłem wszystkie przewody

podciśnienia).

Jak wracam do domu silnik jest rozgrzany i podłącze kompa z dis to zawór egr pracuje na poziomie od 5% do 60%.

Sprawdzałem w dis i egr ma ustawioną wartość 00 czyli ma przypisane wartości fabryczne.

I jeszcze jedna sprawa odnośnie ograniczenia egr ,bo czytam i czytam a zdania sa podzielone.

Czy ograniczenie egr bedzie miało jakiś wpływ na filtr dpf.?

Czy ograniczać działanie zaworu egr -jeśli tak to na jaką wartość?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Podlaczam się do pytań oraz dodam jeszcze jedno,czy w n47 wersja 184 ps(2011 rok) trzeba demontowac chlodniczke spalin aby wydostać zawór egr?
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozwolę sobie wkleić opis z programu bmw dla EGR N47 wpis z tłumacza google cytuje

"kontroler EGR

Recyrkulacja spalin jest środkiem ograniczenia powstawania tlenków azotu (NOx). Tlenki azotu powstają w dużych ilościach ,powstaje spalanie z nadmiarem powietrza, w bardzo wysokiej temperaturze. Tutaj tlenu łączy się z atomem azotu z powietrza do spalania, z wytworzeniem tlenku azotu (NO) i dwutlenek azotu (NO2). W silniku wysokoprężnym, recyrkulacja spalin jest czasami wymagana na biegu jałowym i zawsze w częściowym zakresie obciążenia, ponieważ szczególnie wysoki nadmiar powietrza jest tam stosowany. Zawrócone gazy wydechowe, do którego dodaje się świeże powietrze, i które ma takie same właściwości jak gaz obojętny, powoduje następujące:

 

Niska zawartość resztkowego tlenu w cylindrze

Obniżenie maksymalnej temperatury spalania, nawet do 500 ° C. Ten efekt zwiększa się jeszcze bardziej, jeśli recyrkulowane gazy spalinowe są chłodzone.

 

Opis działania

Sterownik EGR jest otwarty, czy zamknięty elektrycznie przez jednostkę sterującą DDE. Aby zapewnić zoptymalizowane sterowanie szybkością recyrkulacji spalin, musi być dokładna pozycja stale wykrywane. Stanowisko sterownikiem EGR jest monitorowany przez bezdotykowy czujnik Halla.

 

 

Pozycja

 Wyjaśnienie

 Pozycja

 Wyjaśnienie

 

1

 kontroler EGR

 2

five‐pin plug connection

 

3

 chłodnicy recyrkulacji spalin

 4

 Zawór obejściowy chłodnicy recyrkulacji spalin

 

 

Adaptacja, średnia ilość służy do dostosowywania recyrkulacji spalin,do dokładniej tolerancji ocen wtryskowych. Stosunek powietrza zmierzony przez czujnik tlenu i masy powietrza, mierzone przez miernik przepływu powietrza gorącego, są wykorzystywane do określenia średniej szybkości wtrysku paliwa do wszystkich cylindrów. Wartość ta jest porównywana z szybkością wtrysku paliwa, określoną przez jednostkę sterującą DDE. Jeżeli występuje odchylenie, masa powietrza jest przystosowana do rzeczywistej szybkości wtrysku paliwa przez dostosowanie regulatora EGR, w taki sposób, by prawidłowy stosunek powietrza był prawidłowy. Adaptacja średnia ilość nie jest szybkim działaniem kontroli , Oznacza to, że stopa błędu uczy wtrysk w

wartości adaptacyjnej charakterystyce mapy, który jest przechowywany na stałe w jednostce sterującej DDE.

 

Struktura wewnętrzna i przyłącze elektryczne

Serwomotor dla kontrolera EGR \ nis silnika prądu stałego. Czujnik położenia jest czujnikiem Halla. Czujnik Halla określa obrotów siłownika. Jest to wykorzystywane w celu obliczania położenia sterownika EGR.

92a667eac20e.jpg

Sory ale nie chciało mi się redagować opisu ale myślę ze czytelny

Niestety im nowszy silnik tym mniejsza zdolność regulacji programem bmw działania zaworu EGR

jest to spowodowane obudowaniem systemu jak również silnika czujnikami które mają usprawnić i nadzorować pracę silnika,

Wyjaśnia również przyczynę dlaczego usuwanie EGR przez tuning nie jest wskazane, bywa przyczyną powstawania dziur w tłokach z powodu dużej temp jak również twardej charakterystyki pracy silnika wysokoprężnego na biegu jałowym.

oczywiście na DPF ograniczenie będzie miało wpływ, zwiększenie ilości tlenu powoduje zmniejszenie powstawania tlenków węgla jak również sadzy

co ogranicza odkładanie jej w DPF więc defakto pozytywnie wpływa na DPF ale nie wiadomo jak z podwyższoną temperaturą spalin .

Ale i tak nie wiele można zmienić stosunek spalin do powietrza w silniku N47, a zmiana ta i tak zostanie uwzględniona przez zmniejszenie lub zwiększenie wtrysku paliwa aby skład mieszanki pozostał na odpowiednim poziomie

Myślę ze zmienne wartości dla EGR są dla eksploatacji w różnych krajach z różną temp powietrza jak i gęstości tlenu na rożnych wysokościach

ale to moje takie przemyślenie, myślę że zmiana za pomocą Dis lub ista działania zaworu EGR nie wpłynie negatywnie na pracę silnika jak również

DPF i EGR ciekawe jak z turbo pewnie jakiś wzrost temp spalin też będzie miało wpływ na żywotność turbiny

tylko teraz ile max można ustawić dla N47 pewnie nie wiele może 15 do 20% zresztą i tak DDE ogranicza działanie tego zaworu

Opublikowano
Podlaczam się do pytań oraz dodam jeszcze jedno,czy w n47 wersja 184 ps(2011 rok) trzeba demontowac chlodniczke spalin aby wydostać zawór egr?

 

Nie trzeba, śrubokręt z torx'em i wykręcisz bez problemów, jedynie z eżykami będziesz się troche gimnastykował, ale do ogarnięcia w 20 min.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.