Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie jakiej firmy kupic piasty z łożyskiem osi przedniej?

Wymieniłem już trzy razy tarcze hamulcowe od Bosh po Maxgear i za każdym razem odrazu po wymianie leciuteńko drgała kiera podczas hamowania, drgania stale sie powiększają i po kilku tygodniach normalnej jazdy tarcze do wyrzucenia bo drgania wyrywają kire z rąk, w końcu po pomiarach okazało sie że bicie mają także piasty, nie wiem czy to byly oryginały i czy to były nominalne bicia bo były takie same wartości i w tym samym miejscu na piaście, jednak po wymianie piast i tarcz zero drgań ideał ale tylko przez kilka tygodni i znowu to samo, po trzech tygodniach delikatne drgania a teraz już telepanie kierą, jeżdżę normalnie bez szaleństw, jakiej firmy kupić piasty aby mieć spokój bo oryginały 1000zł sztuka, obecne moje piasty to firma "krzak".

Opublikowano

a zwieszenie masz sprawne?, b. ważne są tuleje przedniego wahacza, na pewno ich nie wymieniałeś, na forum polecano m. innymi tuleje meyle hd ok. 40 pln szt. Wybite tuleje też powodują drgania kierownicy podczas hamowania.

viewtopic.php?f=72&t=260981

 

Jeżeli tarcze hamulcowe masz 296 mm ( większy rozmiar ponoć tylko oryginał), to możesz spróbować z polskim producentem Mikoda, komplet tarcz na przód z klockami to ok. 300 pln. Czytałem, że dają radę.

Opublikowano

Tuleje wymieniłem bo właśnie mechanik mi to doradził ale nie dało to żadnego efektu reszta zawieszenia bez zastrzerzeń.

 

Właśnie chcę wymienić piasty na jakieś lepsze ale chciałbym żeby ktoś naprzykład napisał "ja u siebie wsadziłem febi i jest ok"

wtedy wiem co kupić.

Opublikowano
Piasty kup fag. Tarcze od Boscha po max Gear? Te dwie firmy to krzak. Każdy co ma problem nawet z ATE zawsze znika problem po kupnie oryginałów. Ale jak ty masz tarcze krzak Piasty krzak i widząc co dajesz to tuleje tez pewnie kiepskie to ciężko jakikolwiek element wyeliminować
Opublikowano

To moja trzecia 5tka i nigdy nie miałem takich problemów z hamulcami zawsze wymieniałem tarcze na jekieś średniej pułki i zawsze było ok, fakt że jeżdżę spokojnie. Tuleja nie jest tu winna napewno bo po wymianie kompletu piasty+tarcze było idealnie poza tym proszę wziąć pod uwagę żę po kilku tygodniach jazdy od tych wymian krzywizna tarcz tudzież piast powiększa się i wyrywa kierownice z rąk podczas hamowania z dużych ponad 100km/h prędkości a przy dohamowywaniu przed np. skrzyżowaniem odczucia jkbym hamował pulsacyjnie, coś się ewidentnie krzywi tarcze lub piasty, lub jedno od drugiego, no chyba że jest inna przyczyna, dzwon czy co ale auto jedzie prosto geometria też ustawiona, tuleja stara była dobra a wymiana jej w sumie bez sensowana jak dla mnie, nie mówiac już że po jej wymianie nic nie zaobserwowałem. Wspomiałeś o piastach Fag są połowe tańsze jak oryginały ale czy jeździsz na nich albo ktoś kogo zansz ?

 

 

Ps. wymieniał ktoś u siebie już piasty obojętnie na jakiej firmy jeśli działają jak powinny to niech napisze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja śmigam na FAGu (wszystki 4), najstarsza ma coś ze 3 lata, reszta jakieś 1.5, tarcze i klocki mam zimmermana, żadnych problemów nie mam.

Ogólnie nigdy w swoim piątaku nie miałem problemu z wibrującą kierownicą.

Opublikowano

Dzięki chłopaki o to chodziło, czyli piasta fag i tarcze oryginał tylko czy zimmerman lub... ktoś coś jeszcze podpowie.

 

ps. dla bardziej wnikliwych.

W moim przypadku gdy tarcze lub piasty sa już dość mocno zwichrowane podczas jazdy (nie mam na myśli hamowania) na autostradzie czyli przy pręrkości ponad 110km/h można zaobserwować dość wyraźnie drgania na kierownicy i co ciekawe lekko przekrzywia się kierownica do jazdy na wprost u mnie w lewo. Po wymianie samych tarcz objawy mocno zelżły lecz szybko powróciły, po wymianie tulei nie zaobserwowałem żadnych zmian, natomiast po wymianie kompletu tarcze piasty zanika to całkowicie i kiera stoi na wprost do jazdy co mnie najbardziej dziwi. Szkoda że w moim przypadku na tak krótko ale to już inna kwestia, szczeże mówiąc myślałem że wymiana piast nic nie zmieni dlatego nie chciałem inwestować. ale test zdany.

Opublikowano

Mam ten sam problem, założyłem zestaw tarcze i klocki boscha i po kilku tys. km pojawiło się bicie przy normalnym hamowaniu powyżej ok.100km/h. Bicie nie występuje przy lekkim i mocnym hamowaniu oraz poniżej 80.

Oddałem do mechanika - ten stwierdził ,że problem nie występuje ... z lekką sugestią ,że mam urojenia ...;)

Opublikowano
Mam ten sam problem, założyłem zestaw tarcze i klocki boscha i po kilku tys. km pojawiło się bicie przy normalnym hamowaniu powyżej ok.100km/h. Bicie nie występuje przy lekkim i mocnym hamowaniu oraz poniżej 80.

Oddałem do mechanika - ten stwierdził ,że problem nie występuje ... z lekką sugestią ,że mam urojenia ...;)

Ja tak miałem jak piasty były krzywe a ja założyłem nowe tarcze, jednak u Ciebie może poprostu tarcze delikatnie się zwichrowały a "pływaki zacisku" czy jak to się fachowo nazywa są jeszcze w stanie tę nierówność wybrać w określonych warunkach czyli siły docisku. Obserwuj czy proces się pogłębia. z doświadczenia wiem że kilka ostrych shamowań ze 120km/h do 80km/h wyraźnie wpływa na badziewne tarcze a jak tu Panowie piszą bosch to firma "krzak" i chyba racja bo też miałem.

Opublikowano

Ludzie! Jakie krzywe piasty i tarcze?! Co trzeba zrobić, żeby w tak krótkim czasie pokrzywić tarcze, no chyba że kolega rozpędza się do 200kmh, hamuje i wjeżdża w kałużę. Nawet jak tarcza ma lekkie bicie, to jest to w większości kompensowane pływającym zaciskiem hamulcowym. Poza tym bijące tarcze = drganie pedału hamulca.

Jak trzepie kierownicą, to znaczy, że zawieszenie jest do d...

Kiedy u kolegi było wymieniane CAŁE zawieszenie?! Nie po jednej tulejce (jeszcze nie wiadomo na ile fachowo, jakiej jakości tuleja i czy wszystko potem dobrze skręcone na postawionym aucie), ale CAŁY zawias - wszystkie wahacze, sworznie itp.

Kierownicą trzepie od luzu na sworzniach i/lub tulejach.

Opublikowano
Nie zawsze pedał hamulca musi pulsować przy krzywych tarczach/piastach.A jeżeli chłopak mierzy bicie tarczy i jest ono znaczne to chyba jednak problem jest w tym o czym mówi.
Opublikowano
Ludzie! Jakie krzywe piasty i tarcze?! Co trzeba zrobić, żeby w tak krótkim czasie pokrzywić tarcze, no chyba że kolega rozpędza się do 200kmh, hamuje i wjeżdża w kałużę. Nawet jak tarcza ma lekkie bicie, to jest to w większości kompensowane pływającym zaciskiem hamulcowym. Poza tym bijące tarcze = drganie pedału hamulca.

Jak trzepie kierownicą, to znaczy, że zawieszenie jest do d...

Kiedy u kolegi było wymieniane CAŁE zawieszenie?! Nie po jednej tulejce (jeszcze nie wiadomo na ile fachowo, jakiej jakości tuleja i czy wszystko potem dobrze skręcone na postawionym aucie), ale CAŁY zawias - wszystkie wahacze, sworznie itp.

Kierownicą trzepie od luzu na sworzniach i/lub tulejach.

 

Nie zawsze. Czyli po wymianie Piast i tarcz jak jest wszystko ok nagle luzy w zawieszeniu się kasuja? Ja podejrzewam u niego to i to bo kupił tani kpl który w e39 jak wiemy nie jeździ.

Opublikowano

Dombrek napisał:

Poza tym bijące tarcze = drganie pedału hamulca.

Teraz podczas hamowania skupię się na samym pedale ham. bo wiesz człowiek ma wrażenie że wszystko drży razem z fotelem, niemniej jednak jak sam również napisałeś pedał będzie mocno "amortyzowany" przez pływający zacisk hamulcowy, chyba że krzywizna wychodziłą by poza jego zakres ;) Pamiętaj że jak przy prędkości 20km/h dohamowuje delikatnie do... czegokolwiek to czujesz jakbyś hamował pulsacyjnie "kołyszesz się" napewno wiesz o co kaman.

 

Niestety nie pamiętam dobrze wartości pomiarów ale kilka faktów.

 

1 Kupiłem auto na nowych tarczach bosch i klockach bosch i nowych oponach

2 Bicie ogromne było jak kupowałem auto

3 przy wymianie piast nie widziałem żadnych oznaczeń które by mi sugerowały że te piasty są oryginalne

4 Po wymianie piast + tarcze banan na gębie przez trzy tygodnie zupełnie nie to auto.

5 Jeżdżę codziennie tą samą trasą miasto + autostrada

6 Jestem bardzo wrażliwy na każdy detal.

 

Bicie na piastach niewielkie ale skutkowało potrójoną wartością na nowych tarczach i zastanawialiśmy się z kolegą mechanikiem a nawet dwoma czy to krzywizna czy fabryczna tolerancja ponieważ bicie to było takie samo na obu piastach i co ważne w tym samym miejscu na piaście a już dokładniej w okolicy gwintu do śrubki imbusowej podtrzymującej tarcze. jednak po założeniu nowych tarcz bicie było jeżeli pamiętam trzy razy większę tarcze dokręcaliśmy do piasty na wszystkie śruby i ten sam moment gdyby ktoś pytał, i na obu stronach bicie na tarczy ewidentnie w tych samych miejscach co na piaście, jednak wtedy nie miałem kasy już na piasty bo robiłem jeszcze inne żeczy przy aucie.

Nie mówie że zawias jest ideał bo fakt luzów nie ma ale napewno tuleje gumowe z racji iż gumowe napewno mogą zmienić twardość, jednak to napewno nie w tym rzecz no chyba że ktoś ma teorie że zawieszenie choć nie stuka ale stare może krzywić tarcze tudzież piasty ja jestem otwarty na dobrą teorie.

 

Panowie w moim przypadku było to pewnie tak że ktoś wymienił w aucie piasty na badziew a ja z kolei wymieniałem tarcze na badziew i nigdy nie było dobrze nawet na chwile, wymieniłem piasty i tarcze na badziew i było idealnie na chwile, teraz wymienie komplet na pożądne i bedzie dobrze na długo albo bedziemy dalej teoreyzować.

 

Wiem że piasty mam kupić fag'a a tarcze tylko oryginały czy może coś innego podpowiecie, no i klocki też oryginał tylko?

Opublikowano

W 5er, o czym wiele razy było na forum i co sam przerabiałem, zawieszenie jest takie "urocze", że nic nie stuka, a jest już totalnie padnięte. Za to jak stuka, to znaczy, że lepiej autem z garażu już nie wyjeżdżać. Nawet niedawno był temat osoby, która także uważała, że wszystko OK, a auto pływało w koleinach i było nieodporne na podmuchy wiatru oraz trzeba było naprawdę mocno trzymać kierownicę powyżej 160. Za taki stan rzeczy odpowiada akurat najczęściej zużyty tył.

U Ciebie moim zdaniem padnięty jest przód. Pamiętaj jeszcze, że nowy wahacz nie oznacza, że jest OK. Ja swego czasu kupiłem jeden z wahaczy Febi, który dosłownie po miesiącu złapał luzy i długo nie mogłem dojść co jest grane, bo ten wahacz na starcie wykluczałem.

A koła na pewno masz proste i dobrze wyważone? Sprawdź to w warsztacie, który prostuje felgi i dodatkowo wyważ, najlepiej z optymalizacją opony (żeby Ci kilkunastu odważników nie kleili na felgę) i dokładnością do 1g (a nie do 5g jak to zwykle wszyscy na odwal robią) - oczywiście życzę powodzenia w szukaniu warsztatu, który nie uzna tego za fanaberię i podejmie się, bo większość nawet nie ma skalibrowanej wyważarki nawet na te 5g.

Sprawdź też luzy w układzie kierowniczym i czy zwrotnica jest OK i czy nie jest pęknięta.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam, mam podobny problem co kolega, mianowicie, założyłem nowe tarcze firmy zimmerman sport i klocki ATE ceramiczne, niestety przez moją głupote przypaliłem je i gdy klocki tył zużyły się do zera to przodnie nawet w 10% nie były zużyte, wymieniłem klocki przód i tył, przodnie przypalone tarcze przetoczyłem, i okazało się że buje kierownicą tak od 40km/h w górę okazało się że tujeje waczacha górnego, więc ok wymieniłem wachacze i lepy i prawy, mechanik stwierdził że reszta jest w bardzo dobrym stanie jesli chodzi o zawieszenie, super, ja do jazdy a tu nic, oczywiście nic przy 40km/h lecz problem powraca przy 100km/h i powyżej jest coraz gorzej, co robić wymieniać tarczę?? piasty? prosze o pomoc
Opublikowano

Ale masz wibracje w czasie jazdy czy w czasie hamowania?

Jak w czasie jazdy, to pozostaje jeszcze rzecz pozornie w ogóle nie związana, czyli elastyczny łącznik wału.

Opublikowano

Kiedy tarcza może się odkształcać, przykłady:

 

1. Niesprawny zacisk (to co na pewno u Ciebie powoduje ten problem, niestety mogą być jeszcze inne przyczyny takiego stanu rzeczy, patrz niżej)

 

a) miejsce zaciskania klocków z gorącą tarczą dużo szybciej wychładza się niż obszar tarczy nieosłonięty klockiem, tam gdzie nie ma klocka tarcza się odkształca.

 

b) gorący klocek wtapia w tarcze część materiału z którego jest zrobiony, co powoduje miejscową zmianę twardości i z czasem wyrobienie się tarcz

 

 

Sytuacja a i b może występować również przy sprawnym zacisku.

 

2. Zużyte tylne hamulce, a obciążenie auta. Hamowanie obciążonym samochodem z niesprawnymi (wystarczy mała usterka) tylnymi hamulcami może

przyspieszyć zużycie tarcz przednich, a w skrajnym przypadku spowodować ich przegrzanie co skutkuje ich wyginaniem.

 

Podczas ekstremalnych warunków (czyli np. jazda w górach/hamowanie z dużych prędkości) tarcza wentylowana potrafi nagrzać się do 500 °C, a w przypadku

tarcz niewentylowanych nawet do 700°C. Tarcze renomowanych producentów (Brembo, Ferodo czyli produkty tzw. pierwszego montażu) wytrzymują takie

obciążenia cieplne, ale już tanie wytwory wielkoseryjne niekoniecznie. Producent tanich masówek zakłada, że tego typu temperatury będą występować

sporadycznie.

 

3. Problem ze zbieżnością auta/przytarte opony --> powoduje to nierównomierne hamowanie, co w końcu może owocować krzywieniem się tarcz.

 

4. Zużyte łożyska to jest bardzo częsta przyczyna odkształcania się tarcz. To jest pierwsza rzecz na jaką należy zwrócić uwagę, jeśli po małym przebiegu (do 4k km) tarcze biją to winowajca jest oczywisty.

 

Już mnie ten mój elaborat tarczowo/klockowy zmęczył, dlatego dalsza część postu to już cytat z forum audi A4 o prawidłowym montażu(ważne przy samochodach starszych) i docieraniu tarcz:

 

 

"Zasada wymiany:

 

1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu,

 

2. zawsze wymieniaj tarcze parami,

 

3. używaj tarcz z tego samego opakowania,

 

4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków,

 

5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen),

 

6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

 

7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,

 

8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen),

 

9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,

 

10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm,

 

11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury:

 

 

Zasada docierania nowych tarcz:

 

a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.

Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!

b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))

c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień."

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

 

Pomiędzy tarczę a piastę nie dajemy żadnej pasty. Czyścimy tylko dokładnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

 

Pomiędzy tarczę a piastę nie dajemy żadnej pasty. Czyścimy tylko dokładnie.

 

Spokojnie można dać ale trzeba wiedzieć co to jest dobrej jakości smar i umiar.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Panowie, ja wam dorzucę coś od siebie bo również przerabiałem ten temat.

E39 to trochę tak jak dziecko specjalnej troski, trzeba o nie dbać bardziej jak o inne auta i nie czekać aż się coś rozsypie tylko w porę reagować i naprawiać.

Aby wszystko miało ręce i nogi podstawa to dobre zawieszenie. następnie sprawdzenie czy piasty nie mają bicia i dopiero wtedy wymiana tarcz z klockami.

W moim przypadku piasty miały lekkie bicie na czujniku zegarowym lecz nie wymagały wymiany, więc gdy po wymianie tarcz po niedługim czasie zacząłem odczuwać bicie przy hamowaniu jakie opisujecie, pojechałem do zakładu w którym zajmują się przetaczaniem tarcz na samochodzie. Po tym zabiegu zrobiłem juz ok 10 tyś i problem znikł.

Dodam jeszcze, że piasta również musi być sprawdzona na tylnych tarczach, bo jeśli one również mają bicie to drgania także się przenoszą z tyłu auta na przód.

dla ścisłości dodam żę tarcze przód i tym mam Zimmermana i klocki Ate.

Jeśli moja wypowiedź komuś coś pomoże będę się cieszył :)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pawex79, wszystko okej, ale to:

E39 to trochę tak jak dziecko specjalnej troski, trzeba o nie dbać bardziej jak o inne auta i nie czekać aż się coś rozsypie tylko w porę reagować i naprawiać.

 

To jest totalna bzdura. Zmienił byś zdanie jakbyś pojeździł Alfą, albo chociaż passerati/A4/A6 na wielowahaczu - to są samochody specjalnej troski, coś puka/stuka i nie wiesz co, a nie dowiesz się jak nie wymienisz wszystkiego po kolei.

E39 wbrew wszystkiemu ma dość wytrzymałe zawieszenie - nie mówię że wzór wytrzymałości, ale jest naprawdę dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.