Skocz do zawartości

Rozmiar klucza do tulei napinacza paska w tds


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie ,pytanie do posiadaczy tdsów, jaki jest rozmiar klucza (rurowego) do przykręcenia tulei po której pracuje ramię napinacza z rolką do paska wielorowkowego?. Chodzi o napinacz który jest przykręcony przez dekielek na ampul o rozmiarze chyba 15mm i pracuje na tulei która jest wkręcona w przedni dekiel pokrywy rozrządu .Tuleja jest po osi koła zębatego pompy wtryskowej.Zawsze jest tak że jak się chce zdjąć napinacz to odkręcając dekielek napinacza to odkręca się on razem z tuleją która powinna zostać w deklu.Muszę to przykrecić bo sączy mi się olej spod niej i leci na silnik.Klucz pewno jest coś powyżej 40 ale dokładnie nie wiem jaki :( .

Proszę o pomoc.

Opublikowano

No tak , ja wiem że wymiana oringu jest konieczna, masz absolutną rację że dokręcanie nic nie da bo nigdy w takim przypadku nie dawało. Ale chodzi o ten rozmiar klucza :)) No bez tego klucza to nie ma co do "roboty" podchodzić.

Może by Ci się kolego przypomnialo jaki to klucz. Będę wdzięczny.

Opublikowano
Tak tylko napisałem bo z pierwszego postu wynikało żę tylko chcesz dokręcić :D niestety nie mam co sobie przypominać bo w pracy mam specjalnie dospawany klucz do tego bez nr.Jutro moge ci sprawdzić dopiero.
Opublikowano
Chodzi o napinacz który jest przykręcony przez dekielek na ampul o rozmiarze chyba 15mm

17 mm.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Tak tylko napisałem bo z pierwszego postu wynikało żę tylko chcesz dokręcić :D niestety nie mam co sobie przypominać bo w pracy mam specjalnie dospawany klucz do tego bez nr.Jutro moge ci sprawdzić dopiero.

 

Będę ogromnie wdzieczny. TAm coś będzie powyżej 40 stki ale co to nie wiem .Będę czekal na Twój post. Dzieki

Opublikowano
A nie możesz po prostu wziąć suwmiarkę i zmierzyć jaki tam powinien byc rozstaw klucza?
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

No jasne że mogę ,ale aby to zrobić to trzeba to rozebrać. A to się wykręci razem z napinaczem ,potem aby było prawidłowo to trzeba to rozkręcić i osobno przykręcić tę tuleję nr 3 z odpowiednią siłą.Potem założyć kołyskę napinacza i przykręcić dekielek oporowy kluczem 17 ampul. Jest trochę roboty aby to rozebrać i złozyć aby potem kupić klucz i rozebrać...i złożyć. itd. Łatwiej jest przystapić do pracy z kluczem i zrobić jedną robotę a nie cztery.

Żeś mnie zaskoczył tą poradą ..w amerykańskim stylu. To tak jakby pójść do lekarza z objawami u dziecka że się przewraca i ma klopoty z chodzeniem a lekarz by powiedzial " a "sznurowadła dobrze Pan zawiązał dziecku? " :D

Opublikowano

Sorrki,zerknąlem na zdjęcia i fakt-ta śruba jest zakryta kolnierzem od napinacza..

Zlota rada heh :duh:

Żeby się zrehabilitować-przy skladaniu swoich tdsów pociagnąlem delikatnie gwint dekielka pastą żaroodporną (bo musi to być pasta bezmiedziowa-miedź koroduje elektrolitycznie z aluminium). Ale nie sprawdzalem jeszcze tego rozwiązania-nie bylo potrzeby rozkręcania tego napinacza.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Rozmiar klucza to 50mm.A gwintu nie trzeba niczym smarować bo kąpie się w oleju wiec problemy z zapieczonym gwintem nie będzie.Sorki że dopiero dzisiaj odpisałem ale urwanie głowy na nowy rok :D
Opublikowano

Normalnie informacja na wagę złota :D bardzo Ci dziękuję. Teraz tylko trzeba kupić klucz rurowy i po temacie. To prawda że końcówka gwintu jest w oleju ,ale właśnie o to chodzi aby sie nie odkręcało jak się odkręca napinacz. Zawsze jak odkręcam dekielek napinacza to mi się wszystko odkręca...chyba że łatwiej jest to wyjąć w całości niż zsunąć kołyskę napinacza z tulei. Tego nie pamiętam niestety....

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję.

Opublikowano
J.w-chodzilo mi o gwint dekielka,a nie tulei napinacza.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Koledzy , klucz kupiony , wykręcone razem , przykręcone kluczem. Uszczelnione . O-ring był już życiowo odciśnięty.

Temat można zamknąć , choć został mi klucz za 35 zeta :) . auto przygotowywałem bo idzie do sprzedaży dla znajomego , no to mu lipy nie wcisnę , jakby to wyglądało.A w ogóle to się zastanawiam czy sprzedać , facet daje 10 tys ,niby w stosunku do rynku daje dobrze ale jakoś mi tak szkoda :( Mam go już 9 lat i tyle się narobiłem że głowa mała. Chyba się zżyłem z nim.

No bo co ja kupie? za te pieniądze? Chcę 523 na automacie ale to spalanie mnie trochę przeraża w mieście. Dane katalogowe mówią że może dojść do 16..stu?? ale poniżej 13,8 nie ma szans. Stąd moje watpliwości czy sprzedawać. No a ten mój w końcu padnie, pompa albo turbo..itd.No to mam gwoździa.

Opublikowano

Za gazowac trzeba. Warszawa to może do takiego. Głupie chore 2.0 w korkach 4dni z rzędu po kilka godzin dziennie stanie o max 2 bieg lato plus klima to 17spalil. Korki, światła ale nie takie ekstremalne to 14l

523 ma bardzo podobnie. W trasie z 10 się zejdzie

Opublikowano
No tak.Pijaństwo paliwowe;) To ja sobie sprzedam lub nie sprzedam TDSa i się położę i będę leżał :). W korkach 17 litrów ...to jest ..zwyczajna ZGROZA . Faktem jest że rzędowa szóstka to wzór kultury pracy i można na to patrzyć godzinami. Patrzenie jednak kosztuje. Zadziwiające jest to jak pisałem , że amerykański V6 3,1 litra , jest oszczędniejszy. Powiem szczerze że ta jednostka o której piszę , z wałkiem w kadłubie i laskami popychaczy ,pracuje naprawdę ślicznie. Ale to temat nie na forum BMW . Dziekuję wam wszystkim za pomoc. Może coś wymyślę . Temat chyba można zamknąć?...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.