Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niedawno wymieniałem uszczelke miski olejowej i mechanik stwierdził opiłki żelaza,czy mogą one pochodzić z łańcuchów rozrządu? Na akcji wymienili napinacz i części górnego łańcucha,silnik dalej szura(rzęzi)?zastanawiam się.nad wymianą całego rozrządu,czy może uznają.mi gwarancję w Aso?
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja wymienilem rozrzad w n47 w grudniu 2015 jakos kolo 10tego

Pan z BMW wspomnial ze rozrzad w tym silniku pada przez zbyt rzadka wymiane oleju abstrahujac oczywiscie od wady produkcyjnej

Opublikowano

Panowie , olej olej i jeszcze raz olej , obojętne jakiej marki (tu w/g preferencji) ale interwał wymiany max 10tyś , ja robiłem w N47 co 5 max 6tyś i łańcucha nie było słychać , jeszcze jedno co zabija rozrząd to system "start stop" najlepiej go nie używać (jest możliwość wyłączenia) .

To jak wygląda olej silnikowy po przebiegu 30tyś i jakie ma właściwości to chyba wszyscy wiedzą , więc nie ma co oszczędzać 500zł (ja wymieniałem wszystkie filtry przy wymianie oleju) i koszt tak jak pisałem max 500zł :shock:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam prosze o pomoc

wczoraj odebralem moja e87 od mechanika z wymiany oleju filtrow

i uswiadomil mnie iz slyszy dziwny dzwiek szuranie ktory jest zaczatkiem konca rozrzadu i tez mowil ze byla na to akcja serwisowa ale sie juz skonczyla

czy jest jakas mozliwosc aby aso w ramach "gwarancji" wady po wygasnieciu akcji serwisowej zrobila ta usterke rozrzadu ?

wiem akcja serwisowa skonczyla sie w grudniu 2015 ale jak dla mnie powinna ona trwac tak dlugo az jak to sie mowi do ostatniego klienta ? a nie ze sobie zrobia akcje na kilka miesiecy

prosze o wasza pomoc czy ktos jest w podobnej sytuacji itp :(

pozdrawiam

Opublikowano

tak rozumiem

ale nie moge pojac jak bmw przyznalo sie do wady tego rozrzadu dlaczego akcja serwisowa trwala tak krutko

auto nabylem juz w 2016r

poprzedni wlasciciel tez nie wiedzial o tej akcji wiec dlaczego mam byc tym poszkodowanym :) jak bmw przyznalo sie do wady

czy moze tylko w naszym pieknym kraju akcja "wygasla" a np w de jest jeszcze na tapecie ?

jak ktos cos wie prosze o pomoc

pozdrawiam

Opublikowano

hm no to by moze sie zebrac i zbiorowe zapytanie przeslac do bmw ale nie w polsce tylko np w de moze sie uda zeby ta akcja wrocila itp :)

pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd to cześć eksploatacyjna , lepiej wymień za wczasu , chyba ze chcesz potem płacić x2

Dlaczego ma placic x2 ?

nie moge pojac jak bmw przyznalo sie do wady tego rozrzadu dlaczego akcja serwisowa trwala tak krutko

auto nabylem juz w 2016r

BMW prowadzilo akcje tylko na wadliwy napinacz - w reszcie rozrzadu nie bylo zadnej modyfikacji...

Ja nic nie slyszalem o takiej akcji w DE i zaproszenia tez nie otrzymalem

Nagraj ten dzwiek i daj posluchac bo moze wszystko masz w normie i niepotrzebna panika....

Tam sa 3 lancuchy i 4 slizgi oraz 2 napinacze a dzwiek moze byc przenoszony z innej czesci silnika....

Opublikowano
Rozrząd to cześć eksploatacyjna , lepiej wymień za wczasu , chyba ze chcesz potem płacić x2

Dlaczego ma placic x2 ?

nie moge pojac jak bmw przyznalo sie do wady tego rozrzadu dlaczego akcja serwisowa trwala tak krutko

auto nabylem juz w 2016r

BMW prowadzilo akcje tylko na wadliwy napinacz - w reszcie rozrzadu nie bylo zadnej modyfikacji...

Ja nic nie slyszalem o takiej akcji w DE i zaproszenia tez nie otrzymalem

Nagraj ten dzwiek i daj posluchac bo moze wszystko masz w normie i niepotrzebna panika....

Tam sa 3 lancuchy i 4 slizgi oraz 2 napinacze a dzwiek moze byc przenoszony z innej czesci silnika....

 

ok jutro podjade do mechanika i postaram sie nagrac ten dzwiek

pozdrawiam

Opublikowano
Rozrząd to cześć eksploatacyjna , lepiej wymień za wczasu , chyba ze chcesz potem płacić x2

Dlaczego ma placic x2 ?

nie moge pojac jak bmw przyznalo sie do wady tego rozrzadu dlaczego akcja serwisowa trwala tak krutko

auto nabylem juz w 2016r

BMW prowadzilo akcje tylko na wadliwy napinacz - w reszcie rozrzadu nie bylo zadnej modyfikacji...

Ja nic nie slyszalem o takiej akcji w DE i zaproszenia tez nie otrzymalem

Nagraj ten dzwiek i daj posluchac bo moze wszystko masz w normie i niepotrzebna panika....

Tam sa 3 lancuchy i 4 slizgi oraz 2 napinacze a dzwiek moze byc przenoszony z innej czesci silnika....

 

Jak sie zerwie któryś z łańcuchów to bedzie wiedzial dlaczego razy 2 ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sie zerwie któryś z łańcuchów to bedzie wiedzial dlaczego razy 2

Kolego to nie jest forum KALAMBURY wiec jesli cos wiesz i piszesz o tym to nie rob z tego Rebusa...

Opublikowano

Heh , poprostu uwie sie w końcu łańcuch i narobi bałaganu w silniku .

A jeśli juz tak Cieżko Ci zrozumieć , to zawór sie otworzy , i uderzy w niego tłok co skutkuje generalnym remontem głowicy i innych elementów .

Opublikowano
Rozrząd to cześć eksploatacyjna , lepiej wymień za wczasu , chyba ze chcesz potem płacić x2

Dlaczego ma placic x2 ?

nie moge pojac jak bmw przyznalo sie do wady tego rozrzadu dlaczego akcja serwisowa trwala tak krutko

auto nabylem juz w 2016r

BMW prowadzilo akcje tylko na wadliwy napinacz - w reszcie rozrzadu nie bylo zadnej modyfikacji...

Ja nic nie slyszalem o takiej akcji w DE i zaproszenia tez nie otrzymalem

Nagraj ten dzwiek i daj posluchac bo moze wszystko masz w normie i niepotrzebna panika....

Tam sa 3 lancuchy i 4 slizgi oraz 2 napinacze a dzwiek moze byc przenoszony z innej czesci silnika....

 

witam nagralem filmik z dzwiekiem i dzwiek audio sam i ciezko jest uslyszec te szuranie przez ten dzwiek silnika klekotanie diesla zaglusza ten dzwiek to by trzeba bylo na wlasne uszy posluchac dochodzi on z tylnej czesci silnika i tez go slychac od lewej strony za kołem ( przednim:) )

bylem dzis tez u goscia co troszke na bmw sie zna i odrazu powiedzial ze lancuch juz trze i kazal to niezwlocznie zrobic on sie tego nie podejmnie w tej chwili bo nie ma czasu teraz ma nawal pracy i mowil ze roboty przy tym od cholery wywalenie calego silnika itp itd

objaw jest jeszcze jeden jak on to powiedzial ze czujnik polozenia walka zle podaje i faluja obroty i tak jak by przebieral czy jakos tak (wuwuuwwu) :( :) , dwumas jest ok jego zdaniem

sugerowal tez aby napisac pismo do bmw polska a nie do danej fili w miescie z zapytaniem czy jest mozliwosc wymiany napinaczy po tej akcji serwisowej na ktora sie nie zalapalem ...

no ale nie ma na to czasu bo na odp takiego pisma moge sobie czekac i czekac i predziej bedzie kapitalka niz odpowiedz

 

https://youtu.be/9Z9nd1vPpn0 :(((

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli juz tak Cieżko Ci zrozumieć , to zawór sie otworzy , i uderzy w niego tłok co skutkuje generalnym remontem głowicy i innych elementów .

Ja wszystko rozumiem co dotyczy silnika i nic mi nie musisz tlumaczyc ale sa jeszcze inni uzytkownicy forum oraz goscie...

W silnikach N przy spotkaniu zaworu z tlokiem ma sie zlamac Dzwigienka zaworowa -po to ma w polowie oslabiajace naciecie i nie trzeba sciagac glowicy.

nagralem filmik z dzwiekiem i dzwiek audio sam i ciezko jest uslyszec te szuranie przez ten dzwiek silnika klekotanie diesla

Zamknij maske i nagraj tyl silnika z prawej i lewej strony auta na wysokosci kol bo nagrales przod a tam slychac rolki paska ktore tez daja nie ladny szum ale zaluz nowy temat lub podepnij sie pod inny bo ten dotyczy akcji serwisowej...

Do wymiany rozrzadu wyciaga sie skrzynie biegow i koszt ok 1500zeta a roboty jest tyle co przy kazdym innym przecietnym rozrzadzie.

Opublikowano
A jeśli juz tak Cieżko Ci zrozumieć , to zawór sie otworzy , i uderzy w niego tłok co skutkuje generalnym remontem głowicy i innych elementów .

Ja wszystko rozumiem co dotyczy silnika i nic mi nie musisz tlumaczyc ale sa jeszcze inni uzytkownicy forum oraz goscie...

W silnikach N przy spotkaniu zaworu z tlokiem ma sie zlamac Dzwigienka zaworowa -po to ma w polowie oslabiajace naciecie i nie trzeba sciagac glowicy.

nagralem filmik z dzwiekiem i dzwiek audio sam i ciezko jest uslyszec te szuranie przez ten dzwiek silnika klekotanie diesla

Zamknij maske i nagraj tyl silnika z prawej i lewej strony auta na wysokosci kol bo nagrales przod a tam slychac rolki paska ktore tez daja nie ladny szum ale zaluz nowy temat lub podepnij sie pod inny bo ten dotyczy akcji serwisowej...

Do wymiany rozrzadu wyciaga sie skrzynie biegow i koszt ok 1500zeta a roboty jest tyle co przy kazdym innym przecietnym rozrzadzie.

 

Niby masz racje , u mnie rozwaliło 7 dźwigienek , i dwa zawory sie wypiely z zamków, głowice ściągnęłem do sprawdzenia .

Moim zdaniem wina leży po słabej jakości łańcuchów , poprostu sie wycierają , jak bede w domu to zrobię zdjęcie jak łańcuch Sie na oczkach przeciera .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale mogles napisac to juz np w swoim temacie...

I popraw liczbe dzwigienek na 6 lub 8

a zawory nie maja prawa sie wypiac...

Wina nie jest po stronie slabego lancucha...

To jest efekt pogoni producentow za moca ku zadowoleniu wlascicieli i te elementy sa po prostu przeciazone...

Zauwaz jakie moce byly wyciagane z takiej pojemnosci 15 lat temu - dlatego w tamtych latach silnik z lancuchem byl niesmiertelny.

Na tym filmiku dobrze to slychac, jak u Ciebie jest tak samo to wiesz co robic

Nic dodac nic ujac...

Opublikowano

Kolego głupoty piszesz , jeśli mowię ze uszkodziło sie 7 dźwigienek to 7 a nie 6 czy 8 .

Jeśli pisze ze wypiely sie 2 zawory z zamków to sie wypiely , chyba sam to rozbierałem i wiem .

A nie wróżę z fusów . Tak samo walki , widziałeś jak są wykonane ? Z rurek ,i krzywki są osadzane na nim . Co do łańcucha widziałeś go na żywo ? Bo chyba nie , jest delikatniejszy niż od dobrego rowera .

Dlaczego w innych autach nie ma tego problemu ? Wada konstrukcyjna i tyle , szybciej sie zużywa niż powinno , lub specjalnie jest to tak zrobione aby BMW zarabiało pieniążki . Bo co 2 BMW ma dwulitrowego diesla z tym silnikiem .

Jakos nie ma różnicy w pękaniu łańcuchów czy to przy mocy 143km czy 177km.

Dlaczego problem nie występuje w innych silnikach ? Np n54? Które maja ponad 400 km po modyfikacjach i nie słyszałem aby ktoś sie łańcuchem przejmował .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok.Niech bedzie twoja wersja.Wiem tylko ze tlok atakuje dwa zawory rownoczesnie a zawor zeby sie wypial to sprezyna musialaby zostac w max ugniocie a przy jej twardosci jest to niemozliwe.Zeby rozpiac zawor sila musi zadzialac na ta podkladke co jest nad sprezyna- w silniku nie ma takiej opcji.

W tym roku juz kilka razy widzialem taki lancuch i z innych marek pojazdow tez widzialem.

Podaj marke auta a ja znajde takie z uszkodzeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.