Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Górny łańcuch potrafi się tak rozciągnąć że przestawia rozrząd o prawie 10 stopni... wieczne to one były ... 15 lat temu ... idąc dalej górny łańcuch nie hałasuje tylko dolny a tak właściwie to ślizgi które starego typu są samym tworzywem te "poprawione" są wygłuszone gumą która jest zalana w puste przestrzenie w ślizgach ...
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
teraz czas na zrywanie łańcuchów w młodszych modelach,jak się już większość zerwie to zrobią akcje serwisową dla młodszych.
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Opublikowano
Szybkie pytanie: czy komuś z Was po wymianie rozrządu powiedzieli w serwisie, że trzeba wymienić u nich olej aby na nowy rozrząd była gwarancja?????
Opublikowano
Nie, nic takiego nie słyszałem. Po wymianie kompletnego rozrządu, kolega w dniu odbioru musiał przywieźć swój olej bądź zakupić u nich pół litra, bo tyle nie udało się "złapać" podczas naprawy.
Opublikowano

Kupiłem 118d żonie dwa tygodnie temu i zaraz po zakupie dowiedziałem się o problemach z napinaczem :oops: Po telefonie do ASO w Katowicach otrzymałem informacje że auto jest nosicielem tej przypadłości. Termin mam na 13.04.15. Zobaczymy co wyjdzie.

Pozdr.

Opublikowano
No ja się kontaktowałem z aso dzisiaj jeszcze nim tutaj napisałem i zaprosili na weryfikację - moim zdaniem pisz/dzwoń do nich śmiało.

 

Dla uzupełnienia mojej historii. Po weryfikacji ASO zarządziło goodwilla. Odsłuchaliśmy silnik w 4 osoby. Na początku jak na złość :D nic nie było słychać. Potem jednak zaczął lekko cykać, więc ASO stwierdziło, że można Goodwillem spróbować załatwić sprawę. Z tym że oni chyba zapytali centralę o wymianę całego rozrządu. Centrala odmówiła. ASO poleciło mi pisać do nich w odpowiedzi, ale jeszcze się nie zebrałem.

Opublikowano

Zapomniałem dodać uzusadnienia. Chodziło o to, że tak jak wspomniano wyżej akcja nie dotyczy efektów dźwiękowych tylko problemów z rozciąganiem łańcucha. Skoro u mnie go nie stwierdzono (ja mam bardzo niski przebieg jak na rocznik 70pare tys) wymiana napinaczy załatwia sprawę i lepiej dla nich, żeby to była prawda :evil:

 

Mały offtop..

Ostatnio zrobiłem 2,5tys km - wyjazd w alpy. Nic niepokojącego się nie działo. Tak jak pisałem wcześniej u mnie po wymianie napinaczy jest tak: zimny nie słychać, przejazd około 4-5km z obrotami poniżej 3tys wysiadka i słychać, potem już kolejny kilometr i nie słychać. Dla testu zrobiłem wczoraj coś innego. Niemal dokładnie 2km poniżej 2tys - nie słychać nic, potem 3km ale obroty już 3-4tys - też nie słychać nic. Więc jest na to sposób :norty:

 

Generalnie przestałem się tym denerwować i zakładam że sam dźwięk nie jest ściśle powiązany z wydłużeniem - bo go nie stwierdzono, tylko jak piszecie wyżej ze ślizgami.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem jak w polskim aso ale w angli uznają wymiane nawet jak tylko go słychać i wymiana dotyczy silników z lad 2007/8 seria A jak na razie.

tutaj caly pdf http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1183306&d=1427723613

a tu można poczytać więcej na temat http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=62400

Ja osobiście też dzwoniłem i mój silnik jest ok a jest z serii C

Opublikowano

Mój maluszek ze stycznia 2008 N47 z przebiegiem 202 000km.

 

Po zawitaniu na ASO BMW Sikora w Mikołowie i podaniu VIN'u wstępna diagnoza na TAK.

 

Minęło trochę czasu i zadzwoniłem, aby umówić się na termin. Ponowne sprawdzenie, czy silnik się kwalifikuje i termin na poniedziałek.

 

Poinformowano mnie o tym, że jeżeli po pomiarach luzy górnego łańcucha będą w normie, auto do odbioru na drugi dzień. Jeżeli góra do wymiany, będą sprawdzać również dolny łańcuch. Okazało się, że konieczne było wyciągnięcie silnika i wymiana kompletnego rozrządu. W sumie przy zdawaniu auta dowiedziałem się, że mieli przypadki, gdzie po 90k km wymieniali całość, więc w moim przypadku jest bardzo duże prawdopodobieństwo wymiany całego rozrządu.

 

W środę otrzymałem telefon, że silnik leży obok auta i całość do wymiany :8) . Luzy u mnie były dość znaczne i powiedziano mi, że dobrze że przyjechałem, bo groziło to zerwaniem łańcucha w dużym prawdopodobieństwie. Przy okazji zauważyli, że sprzęgło (bez dwumasy) warto by to było wymienić, bo tarcza cieńko przędzie... Robocizna za free, bo i tak wszystko na wierzchu, lecz za części policzyli mi 2,5tyś :duh: . Jednakże druga strona medalu była taka, że mogłem dostarczyć swoje części, a serwis zamontuje jak swoje i będzie dobrze :) . W czwartek do południa tarcza, docisk, łożysko, łapa, wysprzęglik był u nich na serwisie.

 

W piątek po południu telefon, że autko do odbioru. Odebrałem w sobotę. Stare części w bagażniku, auto umyte, środek odkurzony, przeprosiny za przestawiony fotel :wink: .

 

Koszty jakie poniosłem na serwisie to związane głównie z klimą... 83zł.

 

Jestem mega zadowolony z obsługi i z tego, że uniknąłem rozpierd@#$@$56 silnika, wydania przeszło 9 000zł za wymianę samego rozrządu oraz sprzęgła za 2 500zł.

Opublikowano

W poniedziałek 13.04.2015 wstawiłem moje BMW 2.0 143km N47 A z przebiegiem 159 tys. do serwisu Bońkowscy Szczecin.

Przyjechałem rano wchodzę i mówię: "Dzień dobry ja na wymianę rozrządu" Pani zdziwiona pyta na jaką wymianę? Więc odpowiadam, że z akcji serwisowej, a ona na to: aaaaaa to na sprawdzenie rozciągnięcia, a nie na wymianę. Więc lekko się zdziwiłem bo łańcuch rzęzi jak stara pralka i myślę sobie jak mi nie wymienią łańcucha a jedynie ślizgi to i tak strzeli. Pozostało mi zostawić samochód i czekać na telefon. We wtorek otrzymuję telefon z serwisu z diagnozą:

Kompletna wymiana rozrządu! :D :D :D

W piątek przy odbiorze auta jedyne co mnie zaskoczyło, to że nie wbijają tego do książki serwisowej, na co Pani odpowiedziała mi, że nie jest to standardowa czynność serwisowa i nie zapisują tego w książce a jedynie u nich w systemie, ale jest to jak najbardziej do wglądu. Mój stary łańcuch leżał w woreczku gotowy do wysłania do centrali Bayerische Motoren Werke.

Auto chodzi teraz rewelacyjnie, po prostu nie ten samochód. Odpalam i cisza, błoga cisza :)

Dziękuję serwisowi BMW Bońkowscy Szczecin a w szczególności pani Emilii za rewelacyjne podejście do klienta.

Koszt naprawy rozrządu 0zł! czyż to nie piękne ?! :)

Opublikowano
Widzę, że i roczniki 2008 idą (i to na kompletny rozrząd). Kiedy była zmiana silnika z N47A?

Pozdrawiam

K.Gajda(cra3y)

Opublikowano
Silniki N47D20O0 też są objęte akcją wymiany rozrządu? (produkcja czerwiec 2008r., co prawda chodzi o e60). Jaki jest ewentualny całkowity koszt wymiany poza aso?
Opublikowano

Witam! mam bmw 116d silnik n47d20c bo rok 2011/02 przebieg 158 tys, wszystko potwierdzone, i rozrządu w ogóle nie słychać czy warto go w ogóle ruszać? 900zł za części to nie majątek.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam! mam bmw 116d silnik n47d20c bo rok 2011/02 przebieg 158 tys, wszystko potwierdzone, i rozrządu w ogóle nie słychać czy warto go w ogóle ruszać? 900zł za części to nie majątek.

 

Pozdrawiam

ale co potwierdzone? kto powiedzial? mechanik czy ASO

http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Opublikowano
to bez sensu jak nic nie slychac wymieniac rozrząd,mam ten sam silnik co Ty tylko troche wiecej przejechane i smigam dalej, 900zł a koszt robocizny liczyles? chyba,że sam sobie to zrobisz
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

dzisiaj odebralem 118d z serwisu z Rzeszowa BMW Premium , polecam jeden dzionek i cały rozrząd wymieniony , teraz poezja dla ucha ;) , przebieg 144.000 a wydawało mi się że pracuje cicho hehehehe . Fajna ta akcja BMW , oby tak dalej .bardzo miła obsługa polecam .

Opublikowano
A miałem diesla kupić, wycofałem się 2 lata temu ze względu na informację o problemach z tymi łancuchami/napinaczami. Ciesze się, że w końcu się za to zabrali i wielu z Was dostało nowe części. Pojeździłbym takim 2.0d 177KM ;)
Opublikowano

U mnie N47D20C i dostałem informację, że nie łapię się na akcję serwisową.

Warto zaglądać do rozrządu czy lepiej nie ruszać póki nic nie słychać?

Opublikowano
czekamy na akcje obejmujaca mlodsze roczniki, ale pewnie czekaja az klienci sami sobie powymieniaja i dopiero oglosza szersza akcje.
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Mam 118 d z 2009 -silnik z koćówka "c" -niestety nie łapie się na akcje...Jaki jest objaw tej usterki ? Może ktoś podpowiedzieć kiedy i jakie nieporządane dzwieki sie pojawiaja??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.