Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siejesz panikę, kuzyna N47D20A ma 300tys km na oryginalnym rozrządzie
  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siejesz panikę, kuzyna N47D20A ma 300tys km na oryginalnym rozrządzie

Jeżeli olej był wymieniany co 10k km to czemu nie, fakt faktem że to może być wyjątek a nawet ASO zaleca wymianę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pierwszym 320d z 2007r przejechałem 210tyś km rozrząd fabryczny z tym przebiegiem sprzedałem auto lekko było słychać rozrząd ale bez tragedii.

Drugie e87 120d 2007r rozrząd wymieniony przy 240tyś km był fabryczny troche słyszalny.

Trzecie e82 120d rozrząd zmieniony przy 195tyś był wyraźnie słyszalny. W tym aucie olej był zmieniany w ASO co ok 25tyś km w pozostałych dwóch co 10-15tyś i rozrząd lepiej się trzymał.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy jest jakiś rocznik w N47 w f10 w którym wogole możemy zapomnieć o rozrządzie? Czy w każdym trzeba robic, tylko we wcześniejszych rocznikach poleci szybciej?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W każdym trzeba robić, bo wsadzili tam łańcuch od roweru:)
Opublikowano
W każdym trzeba robić, bo wsadzili tam łańcuch od roweru:)

:cool2:

ot taki sobie przemyślany zabieg inżynierów pod wpływem księgowych :lol:

Opublikowano
Ktoś wspominał iż cykliczne cykanie/świerszcz co 1-2 sekundy kwalifikuje rozrząd do wymiany. Ciekawi mnie co powoduje to cykanie. Pęknięte ogniwo w łańcuchu? Chyba niemożliwe? Co o tym myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej rozciągnięty łańcuch. Ja niestety mojego nie widziałem, bo poprzedni właściciel wymienił rozrząd. Z drugiej strony dobrze, że nie musiałem ja się tym zajmować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś wspominał iż cykliczne cykanie/świerszcz co 1-2 sekundy kwalifikuje rozrząd do wymiany. Ciekawi mnie co powoduje to cykanie. Pęknięte ogniwo w łańcuchu? Chyba niemożliwe? Co o tym myślicie?

były przypadki że łańcuch nie dawał żadnych oznak typu dźwięki itp. a i tak po czasie się zrywał

kupując auto z tym motorem trzeba mieć wymianę wkalkulowaną w koszty

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ktoś wspominał iż cykliczne cykanie/świerszcz co 1-2 sekundy kwalifikuje rozrząd do wymiany. Ciekawi mnie co powoduje to cykanie. Pęknięte ogniwo w łańcuchu? Chyba niemożliwe? Co o tym myślicie?

 

No wlasnie u mnie slychac takie cykliczne cykanie co kolo sekunde. Stawialismy jednak na rolki od paska alternatora, bo przy rozruchu i gaszeniu silnika niczego dziwnego nie slychac. Ale teraz to juz nie wiem.

[2008 325d LCI E90]
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć i czołem,

Mam następujące pytanie:


W BMW 125d rocznik 2012, przebieg 136 tyś udokumentowane pojawiają się następujące hałasy:


-dochodzące z silnika/rozrządu, szuranie metaliczne, czasami nierównomierne

-po zrzuceniu biegu w takim momencie, wszystko cichnie

-przy wyłączeniu nawiewów brak zmiany

-na zimnym silniku brak jakichkolwiek dźwięków

-na obrotach od 1700 do 2800

-na postoju brak jakiegokolwiek szurania/cykania


Co z tym robić? Czy to napewno rozrząd czy może pasek osprzętu? Wystarczy wymiana napinacza?


Z raportu po VIN nie znalazłem w historii wymiany rozrządu nawet na akcji serwisowej..

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,


prośba o opinię kogoś, kto być może miał podobny przypadek.

Odebrałem świeżo poskładany samochód F10 z n47d20c 184 km.

Kupiłem mega felernie, szybko i generalnie okazało się, że najlepiej będzie zrobić kapitalny remont.

Były dziwne stuki, wibracje, trzaskanie i wszystko co możliwe.

Generalnie nowe jest niemal wszystko - kompletna regeneracja skrzyni, nowy blok (stary nie miał wałków balansujących chociaż być powinny), panewki, tłoki, kompletny remont głowicy, turbo, większość osprzętu, dwa nowe wtryski itp.

Co do rozrządu - został ten, który był, bo kupując samochód dostałem rachunek na naprawę i jak rozebrali motor to faktycznie potwierdzili, że nie jest to fabryczny rozrząd, więc może zostać.

Po odebraniu samochód jeździ perfect i wszystkie bolączki zniknęły, ALE pojawiło się metaliczne szuranie rozrządu, którego wcześniej nie było i nie daje mi to spokoju.

Wszystko pracuje równo, więc złożone jest dobrze, ale czy jest możliwe, że np przy zdejmowaniu i zakładaniu napinacza zaczął on niedomagać lub wydarzyło się coś innego ?

Wcześniej było słychać wszystko, tylko nie rozrząd. Teraz słychać tylko rozrząd. Nie chcę nawet mówić ile to wszystko kosztowało, ale nie mogę dopuścić do tego, że coś teraz strzeli, bo chyba bym się powiesił.

Dobrze byłoby nie wyciągać kolejny raz silnika i ponosić kolejnych kosztów. Może sam napinacz ? Jest do niego łatwiejszy dostęp. Inne sugestie ?

Jak to właściwie jest możliwe, że te same podzespoły wydają teraz inne dźwięki.


z góry dzięki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.