Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hi mam od paru dni e90 330d silnik z polki N

rok prod. auta 2011 pytanie musze sie tez martwix tym rorzadem i dla pewnosci go kiedys zrobic? czy w miedzy czasie ogarneli temat.?

auto ma poniżej 100tys km

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
hi mam od paru dni e90 330d silnik z polki N

rok prod. auta 2011 pytanie musze sie tez martwix tym rorzadem i dla pewnosci go kiedys zrobic? czy w miedzy czasie ogarneli temat.?

auto ma poniżej 100tys km

 

Problem jest z 2.0d N47,

3 litrowa jednostka jest wytrzymała, myślę przy takim przebiegu i roku nie ma co się przejmować

Opublikowano

N57 ma identyczny rozrząd, więc też należy wziąć pod uwagę wymianę - ale myślę że przy 150-200 tyś km przebiegu. Można oczywiście wcześniej...lub trochę później. Te rozrządy to loteria.

W E81 118d mam słupek N47D20C o przebiegu około 90-100 tyś km, ale na razie nic nie ruszam przy rozrządzie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam , mam pytanie nie orientuje się ktoś jak będzie ta akcja z rozrządem wyglądała np w Belgii , mam e 61 n47 silnik o oznaczeniu 520 d N47D20A

jeszcze , nie dzwoniłem do ASO ,orientuje się ktoś czy ten silnik podlega tej akcji

pozdrawiam

Kamil

Opublikowano
tak kwalifikuje się ale dla pewności podjedź do ASO z numerem VIN

 

Dzieki , zobaczymy jak to będzie wyglądało w serwisie w Belgii bo tam będę się pytał o wymiane ...

Opublikowano
Niestety górny łańcuch i pseudo kontrola wraz z wymianą napinacza to tylko celowe i wymuszone na BMW działania.

Ni jak się to ma do stanu faktycznego.

W nowych rozrządach oryginalnych poprawili łyżwy prowadzące łańcuch, są wytłumiane gumą a nie żeberkowane.

Zamienniki z IC niestety są niepoprawione.

 

Orientujesz sie moze jak to wyglada w silnikach montowanych w F10/F11 ? czy tam od któregos miesiaca produkcji jest rozrzad poprawiony?

Czy w początkowych F10 rozrzad jest tak samo wadliwy jak w e60/e90 ?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Samochód podlega akcji serwisowej wymiany napinacza rozrządu i sprawdzenia napięcia łańcucha.

W przypadku nadmiernego luzu, wymieniany jest łańcuch lub cały kpl. rozrząd.Przy wymianie kompletnego, ponosi Pan koszty kilku uszczelek, srub, podkładek, uszczelniaczy itp. o lacznej kwocie do 800pln brutto.

Polecacie jakieś ASO ze swojego doświadczenia,wszędzie podobna odległość pochodzę z okolic Płocka wiec na myśli mam Warszawa, Łódź, Toruń, Bydgoszcz.

Opublikowano
Dziś nowe wieści z innego ASO w Belgii na wczesniej wyslane zapytanie, otóż sprawa wygląda następująco samochód musi pozostać w serwisie na 3 dni,wymiana to minimum 16 godzin pracy klient nie ponosi żadnych kosztów i dostaje na 2 dni samochód zastępczy bez kosztów a całość jest płacona przez ubezpieczenie jakie BMW posiada na tego typu akcje.
Opublikowano
Witajcie mianowicie u mnie jest katastrofa bmw e91 320 d 177km 2008r 4 tys temu w ASO wymienili mi na akcji serv kompletny rozrzad góra i dół dziś odwiozlem na reklamacje bo od paru dni zaczęła mi się grzać co się okazało ze dziś poszła uszczelka pod głowica i pan z ASO stwierdził że to nie ich wina moim zdaniem jest nie wymienili pompy wody i się zatarla mam pyt czy pompę wody podczas wymiany rozrząd. Się wymienia moim zdaniem tak tym bardziej ze auto ma już 200 tys i oczywiście jest afera z ASO bo krzykneli mi ponad 7 tys za naprawę jestem załamany i nie odpuszczę im ale chcę byście mi coś coś w tej sprawie doradzili pozdrawiam
Opublikowano

Ta akcja serwisowa dotyczy tylko rozrządu i pompy wody przy tym nie wymieniają, zresztą nie jest ona napędzana rozrządem, tylko paskiem 6DPK. Myślę że niewiele ugrasz z serwisem.

Oddaj auto to normalnego warsztatu, koszt będzie pewnie o wiele niższy. Pewnie do wymiany będzie:

 

pompa wodna z uszczelką,

płyn chłodniczy,

uszczelka pod głowicę,

inspekcja głowicy, planowanie głowicy, być może nowe uszczelniacze zaworów,

szpilki głowicy - koniecznie,

 

termostat (dla pewności czy on się przypadkiem nie zaciął i nie doprowadził do przegrzania),

rolki, napinacz, pasek 6DPK - jeśli nigdy nie wymieniane,

uszczelki pod pokrywę zaworów - choć pewnie serwis to wymienił przy okazji wymiany rozrządu.

podkładki pod wtryskiwacze,

Jeśli masz 200 tys przebiegu, to i koło pasowe też pewnie do wymiany.

 

Niektóre z tych części można pominąć, ale przy 200 tys km przebiegu to wszystko powinno być już wymienione (rolki,pasek, koło pasowe, termostat...)

 

Jeśli serwis policzył by ci to wszystko, to koszt byłby pewnie wyższy.

 

Nie ma pewności, czy głowica również nie uległa uszkodzeniu - tylko sama uszczelka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witajcie mianowicie u mnie jest katastrofa bmw e91 320 d 177km 2008r 4 tys temu w ASO wymienili mi na akcji serv kompletny rozrzad góra i dół dziś odwiozlem na reklamacje bo od paru dni zaczęła mi się grzać co się okazało ze dziś poszła uszczelka pod głowica

 

Kolego wymienili ci rozrząd, powiedz mi czy słyszałeś coś z silnika, czy profilaktycznie pojechales na wymianę i do jakiego ASO, mam e61 z 2008 r 185kkm i odpukać auto nie stwarza problemów rozrząd cichy

Mam termin na 16 listopada ale zastanawiam się czy jechać by nie polepszyć na gorsze....

Opublikowano

Witam na forum :). Niedawno kupiłem e90 z n47, już po akcji serwisowej. Dodatkowo zrobiłem przegląd przedzakupowy w lokalnym ASO (nic większego nie znaleźli). Po kilku dniach jeżdżenia zauważyłem, że w kabinie czasem słychać szmery przy 2000 obrotów. W pierwszym serwisie stwierdzili, że skoro po akcji, to pasek powoli się kończy. Po dwóch miesiącach postanowiłem to zrobić i skonsultować, ale teraz kolejne dwa warsztaty ze 100% pewnością wskazują, że to łańcuch.

 

Skontaktowałem się z ASO, które robiło akcję serwisową. Przyznali, że wymienili tylko napinacz i górny łańcuch "przez rozkucie" (bez wyciągania silnika). Po tej wymianie parametry górnego łańcucha były ok, więc reszty już nie ruszali. Twierdzą, ze gwarancji na całość nie ma, bo to dobrowolna akcja BMW i obejmuje tylko napinacz i górny łańcuch.

 

No i niezbyt przyjemna sytuacja. Niby przed zakupem sprawdziłem wszystko co trzeba, a i tak pewnie trzeba będzie sporo dopłacić dla świętego spokoju...

Opublikowano
Skontaktowałem się z ASO, które robiło akcję serwisową. Przyznali, że wymienili tylko napinacz i górny łańcuch "przez rozkucie" (bez wyciągania silnika). Po tej wymianie parametry górnego łańcucha były ok, więc reszty już nie ruszali. Twierdzą, ze gwarancji na całość nie ma, bo to dobrowolna akcja BMW i obejmuje tylko napinacz i górny łańcuch.

OIDP to procedura wymiany przy okazji tej akcji serwisowej mówiła, że w przypadku, gdy górny łańcuch kwalifikuje się do wymiany, to koniecznie należy sprawdzić stopień rozciągnięcia dolnego i w razie potrzeby i jego wymienić. Problem w tym, że nawet jeśli w ASO olali ten ostatni punkt to może być ciężko to udowodnić.

Opublikowano
Przeważnie wymieniają tylko górny napinacz i czasami też górny łańcuch, ale ja z bratem robiliśmy N47 gdzie zerwał się środkowy łańcuch i rozsypał się środkowy napinacz. Gdy zatelefonowaliśmy do serwisu podając nr vin, to powiedzieli że tego auta akcja serwisowa na rozrząd nie dotyczy - a łańcuch był już zerwany - N47D20A z 06.2007...Było to chyba w 01.2015r.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jeśli dobrze zrozumiałem, to procedura wygląda następująco:

  1. wymieniają napinacz objęty akcją
     
  2. dostają się do górnego łańcucha od góry przez pokrywę zaworów, bez demontażu silnika
     
  3. sprawdzają naciąg tego łańcucha (być może tym urządzeniem opisanym na forum)
     
  4. parametry wpisują do komputera (pewnie do odpowiedniego programu z BMW)
    • jeśli są ok, to koniec prac
    • jeśli są nieprawidłowe, to wymieniają górny łańcuch przez rozkucie obu i przeplecenie od góry jednego za drugim

 

[*] robią pomiary naciągu tego nowego górnego łańcucha

 

[*] ponowna decyzja z komputera

  • jeśli są ok. to kończą procedurę (i tak jest w większości przypadków)
  • jeśli nie, to dopiero w tej sytuacji wymieniają pozostałe łańcuchy (już przez rozbieranie tyłu)

Stąd zdarza się, że klient przyjeżdża z głośną grzechotką dolnego łańcucha i z taką wyjeżdża.

Ktoś potwierdzi?

Opublikowano
Witam u mnie raczej nie jest dobrze zawiozlem dzis auto do normalnego mechanika pod poznaniem i niestety jeszcze 100% pewnośći nie mam ale raczej poszedl blok wiec jestem w czarnej d.... czeka mnie wymiana silinika a to bardzo zaboli i mam pyt czy moge wlozyc silnik od np f30 184KM bo jest duzo tanszy czy raczej tego nie da sie zrobić w pon.bede mial juz jasność sytuacji bo dopiero będzie otwierany silnik lecz jest to juz prawie pewne ze wlasnie to sie stalo :( moze ma ktos na zbyciu silnik n47 177KM nie potrzebny mi komletny pozdrawiam
Opublikowano
Słupek musi być od wersji 143KM lub 177KM N47D20A lub C. Te nowsze np 184KM nie pasują, przerabiałem temat, bo wymieniałem silnik w E81 118d 143KM.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No to lipa straszna a miałem nadzieję nic pozostanie mi kupić silnik i pozbyć się g.....a mam fajne bezwypadkowe auto ale za to z psującym się silnikiem a chciałem mieć lepsze auto niż poprzednie a okazuje się ze to był błąd moja e46 328 miała 300 tys i chodziła jak pszczółka nic się nie działo kompletnie nic przez czas jaki ja miałem to tylko uszczelki wymieniałem pod głowica porażka na maxa z ta e91 ale dzięki za info jak by ktoś słyszał o sprzedaży silnika N47 proszę o jak najszybszy kontakt
Opublikowano
Sprawdź PW. Mam blok.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Z czystej ciekawosci: te 200tys km przebiegu to jest prawdziwy przebieg czy taki bardziej przypuszczalny, na podstawie licznika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.