Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe jak długo potrwa ta akcja? Chyba nie będzie trwać latami.

Jest ktoś kto potrafi sprawdzić po Vin, czy auto kwalifikuje się do akcji? Jak telefonowałem kilka miesięcy temu, to nie było objęte akcją serwisową.

...No i jeszcze co w przypadku, gdy ktoś już wymienił silnik na własną rękę (używany) przed rozpoczęciem akcji na rozrząd?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak nic nie słychać , to ja bym poczekał. Jak teraz pojedziesz to wymienią tylko napinacz , a jak zacznie być słychać , to prawdopodobnie dostaniesz nowy, poprawiony łańcuch

Aso sprawdza dlugos lancuchow a nie szuranie, ja bym nie ryzykowal tylko odstawil auto do aso.Pamietaj chytry dwa razy traci.

Opublikowano
Aso sprawdza dlugos lancuchow a nie szuranie, ja bym nie ryzykowal tylko odstawil auto do aso.Pamietaj chytry dwa razy traci.

OIDP do 75kkm w ogóle mieli nie patrzyć na łańcuch, a już na pewno nie wymieniać go w ramach akcji. Jeśli nic nie szura to ja bym chyba poczekał. Gdyby nawet się zerwał to myślę, że z racji ogłoszonej akcji serwisowej byłaby szansa, że BMW pokryłoby koszty.

 

Sama akcja raczej jest bezterminowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby nawet się zerwał to myślę, że z racji ogłoszonej akcji serwisowej byłaby szansa, że BMW pokryłoby koszty.

 

Skad ta pewnosc?Tak jak pisalem wczesniej ja bym nie ryzykowal ale to moja prywatna opinia.

Opublikowano
jeżeli nic sie nie dzieje jest cisza nie ma żadnych odgłosów silnik ladnie pracuje to po co to ruszac jak jest ok , a wymiana samego napinacza nic nie da bo i tak lancuchy starej generacji wyciagaja sie nie milosiernie , wymiana na wszystko nowe ma dopiero sens tak na logikę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli nic sie nie dzieje jest cisza nie ma żadnych odgłosów silnik ladnie pracuje to po co to ruszac jak jest ok , a wymiana samego napinacza nic nie da bo i tak lancuchy starej generacji wyciagaja sie nie milosiernie , wymiana na wszystko nowe ma dopiero sens tak na logikę

Pierwszym powodem rozciągnięcia łańcucha jest właśnie nieprawidłowy naciąg napinacza które były montowane w starszych modelach. Jeżeli wymienią napinacz nowej generacji w przypadku jak rozrząd jest jeszcze ok, to oczywiście że ma to jak najbardziej sens.Co nie oznacza że rozwiązuje to definitywnie problem z rozrządem.Może natomiast w znacznym stopniu wydłużyć jego sprawne funkcjonowanie.

Były również opisywane przypadki zerwania łańcuchów których właściciele wcześniej nie słyszeli żadnych niepokojących odgłosów.

Ja uważam że w silnikach zwłaszcza z początku produkcji stary napinacz powinno się wymienić na poprawionej konstrukcji jak najwcześniej,o ile już nie zdążył narobić szkody w rozrządzie. Koszt napinacza to śmieszna kwota w porównaniu z kosztami awarii rozrządu.

Jak kogoś nie obejmuje akcja serwisowa lub ma dylemat tak jak belmii, to żaden problem by samemu wymienić choćby ten napinacz, tym bardziej że bez problemu można go wymienić w perę minut po otwarciu maski nawet pod blokiem używając tylko jednego klucza,nie pamiętam rozmiaru coś koło 18.

Profilaktyka zawsze jest tańsza niż leczenie skutków.

Opublikowano
dzięki za odpowiedź, chyba opcja wymiany napinacza na własną rękę, a akcja serwisowa ok. 100.000 km jest dla mnie najlepsza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładając że, przebieg 42tys.z 2007r.jest autentyczny i że akcja serwisowa dotrwa do czasy gdy zrobisz ok.100tys.km.
Opublikowano
sprawdzony, auto w środku wygląda jakby było nie używane, zapach też jak nowego, niestety z zewnątrz widać że szczota była bardzo często, ale w tym miesiącu będzie polerka

 

 

Coś mi się jednak wydaje że przebieg jest większy tego samochodu... lub lakier kiepskiej jakości sprawdź czy oryginalny;-)! może to składak? buda z innego auta a silnik z innego? średnio mi się chce wierzyć by zajechać lakier przy takim przebiegu... ;/ a co do akcji serwisowej, skoro jest to trzeba skorzystać, bo później będziesz płakał a już będzie za późno. Moim zdaniem Centrala-BMW powinna zrobić termin do kiedy jest akcja na przykład że trwa 2 miesiące i nie było by problemu ani tematu uwierz, że pierwszy " Ty kolego " byś czatowałam od rana przed Serwisem. No ale niestety Polaczki cwaniaczki zawsze chcą ugrać jak najwięcej a na koniec i tak tracą dwa razy!

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano

Panowie,czy ktorys z Was mial do czynienia i wie jak brzmi silnik ,w ktorym nalezaloby wymienic lancuch rozrzadu zanim peknie.

Kupilem niedawno BMW 320D z 2011 roku i na rozgrzanym silniku wydaje taki oto dzwiek jak w linku https://youtu.be/o3oe0EWWIjM. Czy miesci sie to w granicach normy?

 

 

Dzieki za jakiekolwiek informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ewidentnie slychac szuranie luznego lancucha , nie ma może tragedii ale ja bym to wymienial jak najszybciej

Chyba slyszymy roznie, ja uwazam ze to normalna praca silnika.Jesli masz watpliwosci to podjedz do mechanika niech oceni ale ja uwazam ze wszystko masz w porzadku.

Opublikowano

Również uważam że takie osłuchiwanie na YT nie jest precyzyjne - każdy słyszy co innego :wink:

Ja zaczął bym od sprawdzenie układu pasowego PK (rolki, napinacz, pompa wody, kompresor) i dopiero wtedy wsłuchiwał się w rozrząd.

Kilka dni temu wymieniłem 3 rolki i pasek 6DPK w N47 - jest zauważalnie ciszej, choć rolki jeszcze nie były całkiem zużyte.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja mysle,ze ten dzwiek szurania slychac w 3 sekundzie najbardziej i potem 41 sekunda, w miedzyczasie niepotrzebnie telefon przemieszczalem w inne miejsca. No nic, jade w sobote do serwisu BMW, zobacze co powiedza panowie mechanicy.
Opublikowano
na moje ucho to na 100% slychac takie cykanie to jest wlasnie rozrząd i sam sobie odpowiedziales ze slychac to w 3 sek to waslnie to , pojedziesz sprawdza w serwisie wszystko wyjdzie ale ja sadze ze to na bank rozrząd wiec nie masz co czekac z tym , daj info po wizycie w ASO czy sie mylilem ?:)
Opublikowano
Witam,

Dawno mnie tutaj nie bylo jednka mam nieslychana historie ktora chce sie z Wami podzielic.

- Ok. 2 tygodnie temu odebralem list w ktorym to pieknie zostalem poinformowany o akcji serwisowej ktora to objety jest moj x3.

- Bardzo sie ucieszylem z profesjonalnego podejscia i czekajacej mnie naprawy.

- Wstepnie umowilem sie na wymiane. Jednak Pan w M-Cars potwierdzil ze ciagle czekaja na czesci etc. Wszystko sobie zapisal i obiecal ze bedzie dzwonil...

- Natomiast...4 dni temu po wyjechaniu z garazu i przejechaniu ok. 1,5 km....zerwal sie lancuch...!??!!!

Tak wiec jestem chyba pierwszym przypadkiem auta z "akcji" serwisowej gdzie auto samodzielnie juz na akcje nie dojechalo.

Obecnie czekam na decyzje BMW. Mam nadzieje ze ponownie nie bede rozczarowany ich decyzja i podejsciem do zaistnialej sytuacji.

Autko jest krajowe i nic nigdy przy silniku nie grzebalem. Przebieg oryginalny 130 tys.

O finale akcji zapewne poinformuje caly swiat - mam nadzieje ze bedzie to dobry PR dla BMW.

 

I jak kolego ? Pytałem wczoraj z ciekawości o taką sytuacje w Inchcape we Wrocławiu. Powiedzieli, że sytuacja trudna, ale generalnie nie ma zwrotów, rekompensat itp. Akcja serwisowa jest dobrowolna i nie ma obowiązku w niej uczestniczyć, więc nie można dochodzić jakichkolwiek roszczeń w przypadku awarii.

 

U mnie podobnie jak u kolegi z tym że stało się to po tygodniu od sprowadzenia auta z de ;). Bmw zaprowadziłem dziś do M-CARS Kraków z nadzieją na uznanie akcji i wymianę silnika ;) Dodam że auto serwisowane do 202 tys teraz ma 216 tys jeszcze przed kupnem auta sprawdzałem przebieg w ASO i miła pani powiedziała mi o akcji serwisowej. Więc od razu po kupnie auta zadzwoniłem do dwóch serwisów i umówiłem się w m-carsie i w kielcach lecz w kielcach powiedzieli mi ze nie maja jeszcze urządzen do akcji w m-carsie kraków mieli odezwać się do dwóch tygodni niestety (prawdopodobnie) moj rozrząd nie chciał już dłużej czekać. Pocieszy ktoś lub nie ? Jakie szanse na wymianę silnika jak u koloegi kilka postów niżej ??

 

Witam ponownie dziś dostałem telefon że BMW nie chce zapłacić za remont silnika. Ponoć argumentują to tym że auto było serwisowane nie w Polsce a w innym kraju. Od razu zadzwoniłem na infolinie i odwołałem się od tej decyzji. Mam nadzieję że to coś pomoże i dogadają się np. z BMW Niemcy i ktoś z nich zapłaci za remont bo inaczej leżę z kosztami. Chciałem podziękować i polecić serwis M-CARS Kraków za pomoc i rady. Mam nadzieję że uda nam się dokończyć tę akcję serwisową. Jeżeli ktoś wie co robić w takiej sytuacji jakich argumentów używać w odwołaniu bardzo proszę o pomoc i rady z góry dzieki!

Opublikowano
Witam, mam pytanie czy dostaliście jakieś potwierdzenie wymiany rozrządu w serwisie BMW w ramach akcji? Ja otrzymałem tylko potwierdzenie przyjęcia do serwisu z wpisanym numerem akcji. U mnie przy przebiegu 150 tys wymieniono już komplet 3 łańcuchy, trochę już był słyszalny. Dajcie znać czy dostaliście jakieś kwity na wymianę oprócz potwierdzenia przyjęcia na serwis. Pozdrawiam.
Opublikowano
Nie dostałem żadnego kwitu, powiedzieli mi że nie dają, że wszystko będzie zapisane w systemie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dostałem żadnego kwitu, powiedzieli mi że nie dają, że wszystko będzie zapisane w systemie

Dokladnie tak.

Opublikowano
Bylem dzisiaj ze swoim autem w serwisie BMW, powiedzieli,ze moga obejrzec silnik (koszt 70£), pomierzyc luzy w lancuchu etc. Jesli bedzie sie to miescilo w jakichs tam wytycznych,ktore maja od BMW to wymienia co potrzeba i zaplaci za to BMW.
Opublikowano

Wracam do historii z moim BMW.

Auto było na akcji serwisowej wymienili górny łańcuch i napinacz.

Niedanowo odezwał się Doradca z serwisu, że auto ma podkręcony licznik i zalecają kontrolę dolnego łańcucha.

Dziwne.

Wcześniej powiedzieli, że wszystko ok.

Skrobnąłem maila do BMW Polska i oto odpowiedź:

W odpowiedzi pragnę poinformować, że podczas diagnozy Pańskiego samochodu została określona konieczność wymiany górnego łańcucha rozrządu. W trakcie rozliczania całej akcji serwisowej jeden z pracowników serwisu stwierdził, że stan licznika Pańskiego pojazdu był nieprawidłowy.

Podczas konsultacji dotyczącej Pana samochodu szacunkowy przebieg samochodu został określony na około 300 tys. km. Z tego tytułu pracownicy serwisu poinformowali Pana o wyniku analizy oraz zasugerowali dodatkową kontrolę dolnego łańcucha mimo, że pierwszy test nie wykazał uszkodzeń.

Kontrola łańcucha została zlecona Panu ze względu na przebieg. Test diagnostyczny nie wykazał rozciągnięcia dolnego łańcucha, dlatego nie został on wymieniony w ramach akcji serwisowej.

 

Wygląda na to, że mimo diagnostyki zalecają znowu diagnostykę.... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.