Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciekawi mnie kwestia podobieństwa N47 i N57. Piszecie, że konstrukcyjnie rozrządy są niemal identyczne i tak samo awaryjne, więc dlaczego N57 nie zostało objęte akcją serwisową?

Akcja jest formalnie objęty wadliwy napinacz. Być może w N57 ten element jest inny. Nie wszystkie części sa identyczne.

Poza tym N57 to konstrukcja późniejsza i być może ten napinacze już poprawiono w N57. Części w N57 jednak też poprawiano wielokrotnie podobnie jak w N47.

Najbardziej awaryjne są najstarsze egzemplarze, a najstarsze N47 są jednak ponad rok starsze od najstarszych N57. Dodatkowo N57 najczęściej byl łączony z automatem. W e90 to oznacza że bez auto start stop. Dzięki czemu rozrząd nie jest tak narażony na przeciążenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przymierzałem się do zakupu N47 z 2012r, z przebiegiem niecałych 30.000km, która miała wymieniany rozrząd, więc te poprawki średnio im wychodziły ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przymierzałem się do zakupu N47 z 2012r, z przebiegiem niecałych 30.000km, która miała wymieniany rozrząd, więc te poprawki średnio im wychodziły ;)

To dlatego że, konstrukcja tego rozrządu została kilka razy w nowszych rocznikach tylko poprawiana, a nie radykalnie zmieniona .Np.mocniejszy( droższy ) podwójny łańcuch, jak to miało miejsce w trwałych starszych(droższych) rozwiązaniach konstrukcyjnych .BMW się na to nie zdecydowało- koszty, kasa ... Nie licząc napraw gwarancyjnych i od niedawna wprowadzonej akcji serwisowej to, konsekwencje awarii rozrządu ponosi tylko i wyłącznie właściciel, a nie producent .

Opublikowano

:duh: Co do akcji Bmw na rozrząd w N47, to zupełnie nie wiem czym tam oni się kierują??? Podobno w pierwszej kolejności wzywają serie 3 i 5 - tak stwierdził pracownik serwisu.

 

Brat zatelefonował wczoraj do serwisu zapytać o jakieś akcje serwisowe (głównie rozrząd) w E87 118d N47 z 06.2007 - Nie ma żadnej akcji na ten silnik (po numerze Vin). Łańcuch (środkowy) zerwał się parę tygodni wcześniej w tym aucie :duh: ...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chce mi się szukać :wink:

To w jakim modelu najwcześniej i od kiedy były montowane N47?

Opublikowano
N47 wprowadzili właśnie w serii 1, w E87 od 03.2007

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To niezrozumiałe dlaczego samochód brata z 2007r. nie podlega akcji serwisowej,skoro inne modele z 2008r są . Zadał to pytanie serwisowi, dzwonił do innych dilerów ?

Może warto się zainteresować, bo był podobny przypadek zerwania i BMW zachowało się godnie naprawiając na swój koszt ( wymienili nawet silnik) za co należy się szacun.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
To auto było naprawiane po zerwanym łańcuchu, ale telefon został wykonany dla sprawdzenia jak jest z tą akcją bmw na rozrząd w N47. Tel był do Zielonej Góry. Nawet gdyby była akcja na ten nr Vin, to i tak już "musztarda po obiedzie".

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak.

Co nie zmienia faktu dlaczego samochód tym bardziej 2007r, nie został objęty akcją, dziwne :shock:

Opublikowano
Trzeba by pewnie jeszcze zatelefonować do innych dilerów, a najlepiej do Niemiec, aby sprawdzić to na 100%.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak piszesz, w tych okolicznościach to raczej już niestety pozamiatane.

Dla własnego animuszu i potomnych, możesz poprosić kolegę Kruk, podając vin, o spr.

Opublikowano
w N57 być może wcale nie zrywają się rzedziej łańcuszki, po prostu tych aut jest 15x mniej. Na plus N57 jest to, że spokojniej pracuje i to na pewno w pewnym stopniu wpływa na jego wytrzymałość. Ja już kilka razy slyszlem o zerwaniach w N57, ale w M57 też, także nie ma tragedii. Najgorsze jest to, że o wiele częściej słyszę o zerwaniach w F10 520d 184 km :/

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)
Zasadniczo po to umieszczono łańcuch z tylu aby był mniej narażony na drgania wału korbowego. W przypadku starych konstrukcji to wlasnie łańcuch dostawał bardziej w kość w przypadku R6. Natomiast w nowych czyli N57 /N47 jest tak jak piszesz. Wieksza kultura pracy służy trwałości łańcucha. Uważam jednak ze daleko większe znaczenie ma kwestia czy auto ma automat oraz eksploatacji (miasto/trasa, szarpanie, ostre starty). Generalnie z moich obserwacji wynika, ze najbardziej w kość dostają silniki eksploatowane w miastach. U znajomego w firmie sprzedawano rok temu F10 z przebiegiem bliskim pol miliona i w tym czasie bez problemów z silnikiem. Ale auto jeździło głownie w trasach po prawie 200 tysiecy rocznie. Olej zmieniany zgodnie z sugestiami komputera. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Chyba po to był łańcuch z tyłu by trudniej zwykłemu mechanikowi było go wymienić a co ma wspólnego umieszczenie z przodu czy z tyłu bo nie mam pojęcia w jaki sposób drgania wału wpływają na uszkodzenie łańcucha :duh: a co dopiero umieszczenie z przodu czy z tyłu jaka to różnica :duh: Lańcuch umieszczony po środu jest najmniej narażony za zerwanie aniżeli po końcach wałka rozrządu a czy to z przodu czy z tyłu nie ma żadnej różnicy a poaz tym pierwsze słyszę by silnik M57 miał ciężej jak N47 :duh: ile znacie przypadków zerwania łańcucha w M57 :?: bo można jak już wyliczyć ja na palcach jednej ręki a tym którym się zerwał to pewnie silnik miał nakulane z ponad pół miliona przebiegu a zresztą to nie jest temat o rozprawianiu który silnik jest lepszy czy N47 czy N57 czy M47 czy M57 ale kolego k8vm8 czy coć tam nie pisz głupot a jak już to się zastanów bo czasami robisz z siebie profersora a nim nie jesteś, fakt że kilka wątków które założyłeś było bardzo przydatnych i wartościowych ale jak nie masz o czymś wystarczającej wiedzy to lepiej nic nie pisz :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
a może chodziło konstruktorom o jeszcze lepsze rozłożenie masy przenosząc rozrząd na tył :)

Nie, nie chodziło, a jeśli już to sprawa jest drugorzędna . Chodziło o drgania walu im dłuższy wal tym większy problem przy łańcuchu umieszczonym z przodu. Dodatkowo pewnie sporą role odgrywała także unifikacja silnikow 3-6 cylindrow. . Czerwony nie ma pojęcia (jak sam słusznie zauważa) na ten temat, ale posta musiał koniecznie napisać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Teoretycznie w R6 górny łańcuch ma ciężej, bo otwiera dodatkowe zawory, pozostałe łańcuchy mają podobnie ciężko jak w R4.

 

Nie chcę gloryfikować R6 M57, ale te rozrządy są porządniejsze w porównaniu do N i wytrzymują większe przebiegi (i najczęściej nie są nigdy wymieniane). Owszem, zrywają się, ale nieporównywalnie rzadziej niż w N47 i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Teoretycznie w R6 górny łańcuch ma ciężej, bo otwiera dodatkowe zawory, pozostałe łańcuchy mają podobnie ciężko jak w R4.

 

Nie chcę gloryfikować R6 M57, ale te rozrządy są porządniejsze w porównaniu do N i wytrzymują większe przebiegi (i najczęściej nie są nigdy wymieniane). Owszem, zrywają się, ale nieporównywalnie rzadziej niż w N47 i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Owszem, to wszystko jest kwestia zastosowanej techniki. Jeśli producent zastosuje odpowiednio wytrzymalszy lancuch to problemu nie ma. Jednak w M57 z końca produkcji gdzie stosowano aluminiowy blok awarie łańcucha są dość często spotykane. Być może równie często jak w N47 w stosunku do ilości silników/przejechanych kilometrów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Teoretycznie w R6 górny łańcuch ma ciężej, bo otwiera dodatkowe zawory, pozostałe łańcuchy mają podobnie ciężko jak w R4.

 

Nie chcę gloryfikować R6 M57, ale te rozrządy są porządniejsze w porównaniu do N i wytrzymują większe przebiegi (i najczęściej nie są nigdy wymieniane). Owszem, zrywają się, ale nieporównywalnie rzadziej niż w N47 i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Owszem, to wszystko jest kwestia zastosowanej techniki. Jeśli producent zastosuje odpowiednio wytrzymalszy lancuch to problemu nie ma. Jednak w M57 z końca produkcji gdzie stosowano aluminiowy blok awarie łańcucha są dość często spotykane. Być może równie często jak w N47 w stosunku do ilości silników/przejechanych kilometrów.

Człowieku, czy masz pojęcie co piszesz :duh: weź podaj przykłady zerwanego łańcucha w silniku M57 z blokiem aluminiowym bo tak jak wcześniej pisałem można policzyć na palcach jednej ręki ale dla Ciebie to dość spotykane :duh: a ja wcześniej pytałem Ciebie jaką różnicę według Ciebie ma to czy łańcuch jest z przodu czy z tyłu bo dla mnie nie ma to żadnej różnicy.

Czerwony nie ma pojęcia (jak sam słusznie zauważa) na ten temat, ale posta musiał koniecznie napisać.

Ty za to masz pojęcie na temat technologii i konstrukcji silników BMW, posta chciałem napisać bo wątek nie jest na temat rozpatrywania który łańcuch ma ciężej czy lżej czy jest z przodu czy z tyłu tylko odnośnie akcji serwisowej i przeprowadzonych napraw dotyczących tej akcji ale ty kolego oczywiście jak zwykle chcesz udowadniać że silnik N47 nie jest taki zły bo przecież w M57 też ulatują łańcuchy :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu. Nie rozumiesz podstawowej geometrii pracy silnika - nic nie poradzę. Możesz wierzyć w bajki że bmw przeniosło lancuch na tyl żeby sobie albo innym utrudniać prace przy wymianie rozrządu. Proszę bardzo. Jeśli chcesz liczyć ile razy padł lancuch w M57N2 to tu jest wątek: viewtopic.php?f=70&t=252899

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dyskusja z tobą nie ma żadnego sensu. Nie rozumiesz podstawowej geometrii pracy silnika - nic nie poradzę. Możesz wierzyć w bajki że bmw przeniosło lancuch na tyl żeby sobie albo innym utrudniać prace przy wymianie rozrządu. Proszę bardzo. Jeśli chcesz liczyć ile razy padł lancuch w M57N2 to tu jest wątek: viewtopic.php?f=70&t=252899

Dokładnie myślałem o tym przypadku który podałeś oczywiście musiałeś i w tamtym wątku wielce się udzielać i na dodatek podłapałeś bakcyla bo hurra urwał sie łańcuch w M57N2 :duh: na dodatek znalazło się kilka opini o pękających łańcuchach w M57 ale żadne nie potwierdzone, po co na siłę chcesz się dowartościować że silniki N47 są porównywalnie dobre jak M57 daj sobie powiedzieć że tak nie jest i nie będzie, sam mam silnik M57N2 który obecnie ma przejechane 180 tysięcy i prawdopodobnie będzie ze mną do końca i na pewno przeżyje dłużej niż twój silnik, poza tym wcześniej miałem M57N E46 330d które jest podkręcone na 297KM i 618Nm, teraz ma je mój kolega który ma nakulane 297 tysięcy i rozrząd nie tykany ja jak kupiłem auto miało 200 tysięcy i wiem że wcześniej nikt rozrządu nie robił, nie mam zamiaru udowadniać Ci wyższości silnika R6 nad R4 bo to oczywiste i wreszcie to zrozum.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.