Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.

Chcę kupić auto z silnikiem n47 ,jednak boję się rozrządu. I tu jest moje pytanie do was:

Czy BMW daje gwarancję na rozrząd, bo właśnie zastanawiam się co, jeżeli wymienią tylko napinacz a za np. 20tkm padnie rozrząd, czy może nowy napinacz wyeliminuje ten problem ???

 

Napinacz górny można wymienić samemu nie potrzeba do tego ASO koszt to około 150zł + ewentualnie robota mechanika jesli nie potrafisz samemu.

czas operacyjny to około 2 godziny wliczając w to wypicie 4 paku

e91 LCI'10 135 KW Touring, Panorama, CIC
  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

wymiana samego napinacza to sie mija z celem , zostawijac cała reszte , drugi problem to ze tam jest za cienki łańcuch który sie wyciaga jest za cienki , tak samo prowadnice szyny też sa z slabego tworzywa , marka oszczedzila na materiałach i sa tego efekty

tu macie co i jak to wyglada :)

Edytowane przez mariano1985
Opublikowano (edytowane)
Bardzo dobry filmik ukazujący problem rozrządu w silniku N47, to co zobaczyłem to masakra :duh: Edytowane przez czerwony330d

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
powiem tak inne marki tez sie borykaja z tego typu problemami ? teraz takie czasy samochody konstruowane sa przez ksiegowych , co by koncern zarobil jak by sie nic nie psuło :)
Opublikowano

Trudno powiedzieć że zjechali z jakością - bardziej że popełnili błąd konstrukcyjny i obliczyli za cienkie łańcuchy na takie przeciążenia, za delikatne ślizgi itp. Silnik ogólnie niezły, ale rozrząd to porażka :duh: - szczególnie jego wymiana.

...sam będę się teraz męczył z takim silnikiem :wink: Silnik już wymieniony na wersję C z 2009/10r. Warsztat w DE wymieniał rozrząd, ale zapomnieli odpowiednio dokręcić niektóre śrubki :wink: )

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
tez sie zgadzam troche juz smigam tym silnikiem i zlego slowa nie powiem bo spalanie 6l srednie jak dla mnie super , ladnie pracuje , pali super , zbiera sie ladnie , nie mialem zadnych problemów , tylko ten rozrząd no ale sadze ze to sie trzeba liczyć z tym i jak coś przygotować na wymiane ale nie ma tragedii
Opublikowano

Górny i środkowy, ale ja nie znam statystyk.

Teraz rozbierałem taki silnik z zerwanym środkowym łańcuchem. Dostały praktycznie wszystkie zawory (tak powiedział fachowiec od głowic, choć gołym okiem nie widać skrzywień. Pękła podstawa wałków, 2 dźwigienki zaworowe...Koszty: masakra.

 

Serwis skupia się na górnym łańcuchu i napinaczu...a co z resztą? :duh: Prędzej czy później też to będzie do wymiany (no może poza dolnym łańcuchem, bo on jest najmniej obciążony).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tak, może sprawdzić :) Każdy ASO BMW w Polsce, po kontakcie telefonicznym w którym podasz 7 ostatnich znaków z VIN.

 

P.S. Na każdej z 25 stron, widnieje identyczna informacja :) Odrobinę dobrej woli.

Opublikowano
Widnieje strona www.bmwarchiv.de po wpisaniu 7 ostatnich znakow VINu i kodu z obrazka uzyskuje sie ciekawe informacje na temat swojego auta a takze dokladna date produkcji i typ silnika po ktorym mozemy sprawdzic czy nasz silnik jest objety akcja czy nie, ktos wrzucal wczesniej pdf z wypisanymi typami N47 ktore sa objete akcja
Opublikowano
Taka ciekawostka Panowie i Panie. Auto wg VIN objęte akcją serwisową. Silnik zmieniony na N47D20C z datą produkcji 05/2011. Na akcji serwisowej wymieniony napinacz oraz górny łańcuch.......
Opublikowano
Taka ciekawostka Panowie i Panie. Auto wg VIN objęte akcją serwisową. Silnik zmieniony na N47D20C z datą produkcji 05/2011. Na akcji serwisowej wymieniony napinacz oraz górny łańcuch.......

Oby zastosowali prawidłowe części, a nie te do rocznika 2007/ 2008 ;)

Opublikowano
Części rozrządu są wszystkie takie same aktualnie. Nowe są do wszystkich rocxnikow identyczne

To ciekawe.

Wynika z tego, że tolerancja obciążeń założona przez producenta jest dość duża, skoro to samo jest w wersji 143KM i w nowszej wersji 184KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czym różni się obciążenie łańcucha w wersji 143KM i 184KM?

Są to tak nieznaczne różnice, że nie ma potrzeby aby była inna konstrukcja, chyba nawet silnik N57 ma te same elementy.

Proponuję poznać bliżej zasadę działania silnika, rozrządu itp.

Opublikowano
Oczywiście. Rozrząd jest obecnie taki sam w 116D jak i w 325d z 2,0 218 KM. Obciążenia sa prawie identyczne. Nie zależą one prawie od mocy ale od tempa zwiększania obrotów. Przy ręcznej skrzyni obciążenia sa o wiele większe w 316d niz w 325d z automatem. Podobnie auto start stop generuje większe obciążenia związane z częstszym uruchamianiem auta gdzie następuje szarpnięcie łańcuchem. W N57 cześć elementów rozrządu jest identyczna jak w 2,0 w tym jeden z łańcuchów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
oczyscie wiekszy opór dla łańcuchów rozrzadu jest w 325d niż w 116d. jest wieksze tarcie i musza ileś tam wiecej sprężyn wciskać, teoretycznie łańcuch w 325d powinny z tego powodu szybciej strzelac niż w 116d.
Opublikowano

Witam

 

 

Czy w N47 z automatycznymi skrzyniami biegów też występuje problem z rozrządem? Zgłaszał ktoś na forum takie przypadki ? Pozdro.

Opublikowano
Ciekawi mnie kwestia podobieństwa N47 i N57. Piszecie, że konstrukcyjnie rozrządy są niemal identyczne i tak samo awaryjne, więc dlaczego N57 nie zostało objęte akcją serwisową?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.