Skocz do zawartości

bmw e91 n47 177km 2007r stukot w silniku


jaaarek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam bmw e91 z 2007r 177km n47, przebieg 215000 tyś, wymieniłem rozrząd, wtryskiwacze, zawór egr,filtr cząstek stałych.Pojawiły mi sie dziwne metaliczne stuknięcia, wydaje mi się ze bardziej z lewej strony silnika. Pojawiają sie bardzo rzadko i tylko przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach,proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co to moze być. Stukot jest bardzo głośny, natomiast pojawia sie i po chwili znika..pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości czemu wymieniłeś aż tyle elementów ?? Czy wszystko było zużyte .Dziwne to jest ze przy przebiegu 215tys aż tyle elementów padło .Takie przebieg nie raz robi się w 3 lata i auto jest w bardzo dobrej kondycji . Ja w poprzedniej e90 miałem przebieg grubo ponad 300 tys i dpf nawet się nie zaświecił auto dalej śmiga zero błędów parametry w normie . Jedynie co było zrobione to regeneracja turbiny i wymienione sprzęgło .

 

 

A co do stuków to może coś źle złożyli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo po przebiegu 85 tys km i silnik poszedł na szrot (metaliczny stukot plus bujanie nadwoziem w chwili jego występowania). U mnie jeszcze korekta na jednym cylindrze była w granicach 4-5 i wymiana wtrysku na inny nie pomagała. Nie wnikałem co to było bo sama diagnoza by kosztowała pewnie tyle co pół silnika - wymieniłem złom na inny, mechanik wziął ten silnik w rozliczeniu za pół ceny (oczywiście mówiłem mu jakie mam objawy tylko nie występowały one zawsze, błędów nie było, a że jeździłem wtedy dużo po Europie nie miałem ochoty zastanawiać się czy dojadę czy nie). Akurat miał innego klienta na ten silnik (zerwany rozrząd) i się połakomił. Po dwóch miesiącach podjechałem do mechanika i mój silnik leżał na palecie i mechanik mówi, że koleś do Krakowa nie dojechał (mieszkam w Katowicach) bo zaczęło napierniczać i rzucać budą.

Jeden zrobi 300 tys i będzie zadowolony a ktoś 50 tys i mu się rozsypie silnik. Nie rozumiem zdziwienia ludzi typu " ja zrobiłem 500 tys. i nic się nie stało". Tylko się cieszyć. Ktoś miał mniej szczęścia i zrobił tylko 200 albo tak jak ja 80 i silnik poszedł na złom. Mam już 2 nowy rozrząd w tym aucie i za każdym razem po przejechaniu 15 tys km go słychać. W sumie powinienem wymieniać rozrząd wraz z olejem :duh: ( w połowie interwału przewidzianego przez ASO). Takie widocznie moje szczęscie bo niektórzy robią 300 tys i nic nie słychać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem rozrząd bo zaczął juz mocno hałasować, przy czyszczeniu filtra dpf okazało sie ze dość mocno rozdarta jest osłona i naprawa tego kosztowała by 400 zł plus czyszczenie także postanowiłem kupic nowy i na jakiś czas mieć spokój, czyszczenie egr tez nie dawało rezultatów także wymieniłem, a jeżeli chodzi o wtryskiwacze to jeden mi padł zupełnie,wymontowałem i sprawdziłem wszystkie okazało sie ze zaden z nich nie trzyma parametrów, takze dla świętego spokoju postanowiłem wymienic na nowe i juz o nich nie myślec.. I wszystko było by dobrze jakby nie pojawił sie ten metaliczny stukot, nie mogę go zdiagnozowac bo bardzo rzadko sie pojawia, i nie na długo ale bardzo mnie to niepokoi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno ocenić co może być nie tak w twoim przypadku, ale w tych silnikach zacierają się pompy oleju: Zesp. pompy olejowo-próżniowej

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4072-doplyw-olejupompa-olejowa-z-napedem/vVE75985

Gdy pompa się zatrze, to silnik jest praktycznie do wymiany (głowica raczej zostanie cała).

 

Walczyłem z uruchomieniem silnika w 118d N47 dłuższy czas, bo silnik kręcił praktycznie normalnie (ale nie odpalał), ale bardziej doświadczony kolega mechanik wyczuł na słuch, że coś jest nie tak. Usłyszał, że tłok ma luz w ruchu pionowym :shock: ...i tak rzeczywiście było (właściwie to tłok nr 1 i 3). Luz zrobił się na panewkach przez awarię pompy olejowej (zatarła się i urwała się zębatka napędzana przez łańcuch rozrządu. Miska olejowa też ucierpiała.

Koszty naprawy spore, więc trzeba szukać drugiego silnika...a tych silników na rynku wtórnym jest jak na lekarstwo i ceny mają bardzo wysokie (tańsze są np 3.0d M57 306KM - może taki wstawić do E81 :wink: ).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.