Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny dźwięk podczas odpalania i gaszenia silnika. Drży również gałka zmiany biegów podczas uruchamiania silnika, oraz na biegu jałowym. Silnik pracuje głośniej i również można zauważyć większe drgania. Czyżby to było Koło dwumasowe? może ktoś ma inny pomysł ? W piątek jadę na kompa i mechaniczne sprawdzenie silnika, ale teorii nigdy za mało, więc proszę o pomoc :)

 

Filmik :

Opublikowano
Poszukaj na forum i YT filmików z szuraniem łańcucha w silniku, może to coś pomoże. Na moje ucho w tym nagraniu to on szura. U mnie przed wymianą dwumasy nie było takich stukań przy gaszeniu i odpalaniu oraz lewarek nie drgał. Otwórz maskę i sprawdź, jak układają się paski na rolkach w silniku oraz koło pasowe i napinacz na odpalonym silniku.

-------------------

Artur

Opublikowano
Dziś byłem u znajomego mechanika. Na 90% poduchy pod silnikiem i skrzynią biegów. 100% pewność bd miał w przyszłym tygodniu, ale przyznam że faktycznie odgłosy silników są podobne, jeżeli porównuję je z tymi, w których hałasuje łańcuch.
Opublikowano

Jeżeli chodzi o drgania to oczywiście, że poduchy. Ostatnio wymieniałem.

W kwestii pisku i głośnej pracy nie mają one żadnego wpływu. Może napęd pasowy? Wytarty pasek, napinacz do wymiany...

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Jeżeli chodzi o drgania to oczywiście, że poduchy. Ostatnio wymieniałem.

W kwestii pisku i głośnej pracy nie mają one żadnego wpływu. Może napęd pasowy? Wytarty pasek, napinacz do wymiany...

 

Najprawdopodobniej jest tak jak mówisz, napęd pasowy. Tydzień temu robiłem zatarte sprzęgło alternatora bo silnik chodził głośniej niż traktor i przy okazji wymieniłem rozrząd, ale to w VAG. Mechanik powiedział, że prawdopodobnie powtórka z rozrywki. W przyszłym tyg będę robił to wszystko, to dam znać co i jak już na 100%, zawsze się komuś może to przydać :)

Opublikowano
Również spotykałem się z opiniami, że "ten typ tak ma" jednak nie jestem do tego przekonany w 100%. Możliwości jest sporo, poduszki, popychacze, dwumas, rozrząd itp. itd. Jeżeli się okaże, że faktycznie to jest "normalne", to będę wysoce zawiedziony i rozpocznę poszukiwania jakiejś R6 :p
Opublikowano
Co do lewarka to mnie również goni jak szalony (aczkolwiek nie tak bardzo jak Tobie), co do pisku przy odpalaniu również taki mam. Mój mechanik powiedział że koło pasowe mam do wymiany.
Opublikowano
Koło pasowe naturalnie powinno się wymienić po ok. 150tys km. Co do lewarka, nie uwierzę, że ma tak latać. No way.
http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

luki lewarek u mnie tak samo lata, w ASO powiedzieli, że tak ten typ ma, mimo, że u mnie latał chyba bardziej. Zmieniłem po drodze skrzynie i dalej tak lata. Co do rozrządu mnie się wydaje, że jak siedzisz w środku to tak jakby delikatnie słychać ten rozrząd, ale na zewnatrz juz ja nic nie słyszę. Co do hałasu przy odpalaniu mnie się wydaje, że kiedys też tak miałęm, ale nie jestem pewien. Teraz mam nowy rozrząd to jutro sprawdzę, czy to tez słychac, ale byłoby dziwne gdyby to rozrząd na to wpływał.

 

Ostatnio u mnie tez diagnozowano koło pasowe z napinaczem, bo coś hałasowało z przodu silnika. Wymieniłem sam pasek, dziś odebrałem auto i nic nie hałasuje. Gdyby to było koło pasowe to ja Twoim miejscu bym sie tym nie przejmował skoro tylko takie masz objawy.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.