Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Ja dzisiaj po dość solidnym poszukiwaniu samej rolki napinacza, zamówiłem ją i rolkę prowadzącą z Caffaro. Polski produkty na łożyskach japońskich lub niemieckich, ponoć jakościowo bardzo dobre i w super cenie.Jutro mam ja już dostać, jak zamontuje to napiszę czy wszystko w porządku. Maxgear odradzam, ponoć to made in chiny.

Witam

 

CIEKAWOSTKA

Po wymianie dziś rolki prowadzącej 55mm, postanowiłem starą rozkręcić. Jest ona przykręcona śrubą torx i ma specjalną tuleję. Gdy udało mi się wykręcić śrubę, okazało się że jest ona niemal identyczna z rolką napinacza i można ją tam zastosować. Niepotrzebnie traciłem czas na szukanie rolki napinacza, skoro można kupić łatwo dostępną rolkę prowadzącą/kierunkową i wykręcić z niej śrubę torx.

 

No właśnie po demontażu obu rolek też naszło mnie to samo spostrzeżenie.Obie rolki mają praktycznie te same wymiary średnica 56 nm, rolka napinacza jest o milimetr szersza czyli 29nm.Ten jeden milimetr praktycznie niema żadnego znaczenia. Do pewności jak dostane już nowe rolki i stare nie będą mi potrzebne to wykręcę z rolki prowadzącej zablokowaną śrubę tą podkładką osłonową i porównam budowę i średnicę wewnętrzną obu łożysk.

Mocno mi się wydaje że one poza tym nieistotnym milimetrem niczym się nie różnią.

Jeżeli te spostrzeżenia okażą się słuszne ( raczej tak), to w przypadku głośnej pracy łożyska zamiast kupować kompletny napinacz wystarczy kupić bez problemowo dostępną rolkę prowadząc wykręcić śrubę która jest w komplecie i zamontować ją w miejsce zużytej rolki napinacza.

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mierzyłem suwmiarkę średnice wewnętrzną i jest identyczna. Ten 1mm różnicy w szerokości nie ma znaczenia, bo pasek nawet nie jest na całej powierzchni rolki - zwłaszcza ten od napinacza.

Wcześniej mój brat miał takie spostrzeżenie, że te rolki mogą być identyczne (gdy naprawialiśmy silnik w N47), i miał rację...ale sprawdziłem to dopiero dziś gdy wykręciłem śrubę torx (można wkręcić ją z powrotem) . Gdybym to wcześniej sprawdził, to zamówił bym dwie rolki Ruvilla (w środku INA identyczna z oryginałem).

W rolkach najważniejsze jest samo łożysko - jego trwałość.

Te rolki Caffaro są tanie, ale musimy sprawdzić jaka jest trwałość łożysk.

 

W oryginalnej rolce napinacza jest łożysko NSK - Made in Poland.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja również w oryginalnej rolce mam polskie łożysko NSK , co mnie pozytywnie trochę zaskoczyło.

Przed zakupem z Caffaro dzwoniłem do kilku sprzedawców i wszyscy mieli o nich dobrą opinię i podawali że montowane są japońskie łożyska. Zadzwoniłem również do producenta Caffaro i dowiedziałem się że są montowane łożyska japońskie i niemieckie,niemieckie przed wszystkim nie na jakość a na animozje rynku wschodniego. Myślę że z jakością nie powinno być problemu, pożyjom uwidim .

Ja za komplet zapłaciłem(cę) nie 376 nie 276zł, a aż 76ał z przesyłką + trochę Inicjatywy :wink: .

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O to Ci chodzi? (skopiuj adres)

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=c291c05&cat[cmf]=2f5&cat[cmo]=16bc&cat[cve]=6677&cat[art]=8c324&cat[atg]=114cb36&offset=0&sort=1

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=c291c05&cat[cmf]=2f5&cat[cmo]=16bc&cat[cve]=6677&cat[art]=8c325&cat[atg]=114cb69&offset=0&sort=1

Dzięki kolego, ale to nie ten sprzedawca którego szukałem na forum i nie znalazłem :wink: .

Opublikowano
76zł za 3 rolki czy za dwie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za dwie.W silniku N47, są dwie. Tylko jedna prowadząca + napinacza. W Twoim są dwie prowadzące?
Opublikowano

U mnie są łącznie trzy rolki (w E81 118d N47):

1) rolka napinacza (CAFFARO 331-00)

i wie rolki prowadzące: -

2) jedna 55mm CAFFARO 251-112, lub z łożyskiem FAG: CAFFARO 251-112 F

3) a druga 80mm (CAFFARO 481-05).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed demontażem i oględzinami rolek miałem nadzieję że będzie możliwa wymiana samych łożysk. A tu zonk :shock: z jednej jak i drugiej strony łożyska w rolkach są kołnierze które jednocześnie utrzymują łożysko na swoim miejscu i uniemożliwiają w praktyczny sposób ich wysunięcie/wymianę.

Chętnie bym się dowiedział że się mylę i jest jakiś sposób na wymianę samego łożyska, w co wątpi.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

I jak sie sprawuja te rolki caffaro na japonskich lozyskach?

Kupiliscie bezposrednio w caffaro czy od posrednika?

MADE IN PRL
Opublikowano
dolaczam sie do pytania Wujka jak to sie sprawuje jestem zainteresowany.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam,

dołączam do pytania powyżej i uzupełniam pytaniem o ceny.

Pzdr.

Opublikowano

Ja założyłem z Caffaro rolkę napinacza (w N47), bo z innych firm nie były dostępne (tylko cały napinacz z rolką) - chociaż teoretycznie rolka prowadząca po odkręceniu śruby z pierścieniem też się nadaje jako rolka napinająca (po zastosowaniu starej oryginalnej śruby z rolki napinającej), różni się jedynie szerokością o około 1 mm, ale to praktycznie nie ma znaczenia. Ta oryginalna rolka napinająca ma łożysko NSK i jest Made in Poland.

 

Rolkę Caffaro zakładałem całkiem niedawno i trudno powiedzieć o trwałości. Wykonanie nie jest tak dobre jak oryginał INA, ale też nie ma się do czego doczepić i kupił bym ją pewnie ponownie.

Pozostałe rolki do N47 kupowałem Ruvilla (w opakowaniu oryginał INA), ale cena 2-3 razy wyższa niż Caffaro.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)

Tak jak myslalem .

Jedyna rzeczy ktora odroznia wlasnie zamienniki od OEM jest ten caly plastik(ktory musi byc odporny na niskie i wysokie temperatury…)

Zakladam ze wymiary maja takie same.

Lozyska kazdy kupuje od producenta wiec do tego nie ma sie co przyczepic.

Co do roznicy milimetra na rolce polecam watek :

viewtopic.php?f=70&t=224320

 

Ile placiles za rolke napinacza caffaro?

Miales FAG czy japonskie lozysko NACHI?

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Opublikowano

Płaciłem 29zł + 10 zł dostawa. Łożysko Nachi Japan.

W przypadku rolki napinacza ten 1mm nie ma większego znaczenie, bo oryginalna rolka wystaje poza pasek ok 1-2mm (musiał bym dokładnie zerknąć na stara rolkę, jakie tam są ślady po pasku).

O jakość plastiku się nie martwię, bardziej o samo łożysko - może bezpodstawnie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Lozysko nie padnie tak szybko.

Oczywiscie masz oslone dolna komory silnika?

Do M47D20U2 za caffaro prowadzaca rolke alternatora trzeba zaplacic 39-59zl a INA kosztuje 69-94zl.

W podobnej cenie do caffaro rolki ma na rynku magneti marelli lecz niewiem co jest w ich pudelku…

Korci mnie by przetestowac wloska chinszczyzne ale chyba sobie odpuszcze i kupie INA.

 

UPDATE:

Kupilem rolke prowadzaca INA i rolke napinacza ELSTERMANN (polskie caffaro z niemieckim lozyskiem FAG-w moim bylo portugalskie lozysko FAG)

Sa juz na miejscu wiec moge wam opisac roznice pomiedzy nimi w wykonaniu i zastosowaniu materialow.

Roznia sie materialami bo kompozyt INA wykonany jest z ULTRAMIDU firmy BASF a polski z nieznanego pochodzenia poliamidu (isonyl italy ??? to chyba nie jest bo jego gestosc jest mniejsza)

Rolka INA pochodzi w calosci z formy wtryskowej a polska jest obrabiana mechanicznie po wyjeciu z formy gdzie nadany jest jej odpowiedni ksztalt krawedzi i powierzchni.

Glowna roznica to wlasnie gestosc zastosowanego kompozytu.Zebrowanie tez jest wykonane inaczej bo INA zrobila zeberka w jednostkach po 3 a Elstermann ma je ulozone symetrycznie co moze wplywac na sprezystosc rolki podczas pracy.

Przez to ze polska rolka jest wykonana z bardziej lekkiego tworzywa to jej krawedz jest prawie dwa razy grubsza od INA.

Lozysko FAG Portugal kreci sie lekko w stosunku do bardziej zbitego lozyska INA France co moze oznaczac iz wczesniej sie rozbije.

Zastanawiam sie tylko jaka roznice dla napedu pasowego silnika moze wprowadzic mniej masywna rolka poza wczesniejszym jej zuzyciem.

Mniejsza masa rolki chyba moze wplynac na sile naciagu paska wielorowkowego???

Brak kolnierza zaslepki przeciwkurzowej lozyska bo caffaro/elstermann pominelo calkowicie ta kwestie zwiazana z dostawanie sie brudu do mechanizmu.

Tak czy siak INA nie sprzedaje samych rolek do napinacza paska wiec musze zostac beta testerem polskiej rolki do silnika M47.

Co ciekawe sruba w rolkach INA aftermarket jest gorsza od sruby INA OEM wiec przy wymianie sugeruje zostawic stara.

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/4.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/5.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/6.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/7.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/8.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/9.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/10.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z580/5805932/small/11.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/5805932/1.jpg

Darmowe galerie allegro.pl

MADE IN PRL
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Chialbym się podpiąć pod temat i zapytać czy wymieniał ktoś pasek w e92 335i? Czy można zrobić to samemu mając podnośnik do dyspozycji i jak długo trwa taka wymiana? Od czego zacząć? Jeśli było to opisane to proszę mnie nakierowac bo nie umie znaleźć.
Opublikowano

Myślę że podnośnik nie będzie potrzebny.

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3969-naped-pasowy-pradnicaklimawpom-kier/i49564/kL/sN/r2007/m06

Nie wiem jaki masz przebieg, ale jeśli chcesz się zabrać za wymianę paska, to od razu pomyśl o rolkach i napinaczu. U mnie w N47 (2007.06) przy 200 tyś km wszystko kwalifikowało się do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

ma taki problem.

BMW E91 silnik n47 177km.

Jak rano odpalam auto i jest zimne to przez chwilę ok.2-3 s po odpaleniu buja autem i dodatkowo jak zaczyna odpalać obracać paskiem słychać pisk przez 2 sekundy.

 

Dodatkowo auto lekko drga na wolnych obrotach - jak dodam lekko gazu wibracje ustają.

 

Jak drugi raz odpalam pisku już nie ma ale dalej bujnie silnikiem.

 

Świece wszystkie sprawne - aku może być już słaby bo jest z 2008 roku 800a 80ah.

 

Czy to może być objaw zużytego koło pasowego (oryginał nigdy nie zmieniany 250 tyś przebiegu)?

 

 

Jeśli tak to czy zamiennik corteco będzie dobrej jakości?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

Po

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pierwszy rzut oka koło pasowe, na corteco się skarżyli niektórzy...
3A0jS9b.png
Opublikowano
muszę się jutro temu dokładnie przyjrzeć.
Opublikowano
Corteco idzie na pierwszy montaż także polecam bo wymieniłem już kilku samochodach i nigdy problemu nie było. Co do bujania przy rozruchu to sprawdź czy masz sprawne świece żarowe i poduszki silnika.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

świece 2 sztuki były spalone - wymieniłem je.

 

Ale teraz rano jest 6 stopni to one się chyba nie włączają?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdż korekcje na wtryskach jeszcze, ale auto Ci pali i chodzi bardzo dobrze.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Pasek klinowy wymieniałeś?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.