Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Krótka piłka... potrzebuje porady...

Powiększyła mi się rodzinka 2+1. Potrzebuje auto, żeby na relaksie wrzucić wózek i różne graty, do tego 2 razy w roku jakieś wczasy. Równolegle ma być auto do pracy, robię dziennie ok 100km. Z racji, że pożyczałem czasem Q5 od ojca, rozglądałem się za A4 Avantem 2.0 TDI MultiTronic. Mam do wyboru różne A4 2012 rok za ok. 100000 w automacie bez fajnych tapicerek.

Ale mam okazję kupić 3 F30 Touring 2.0 184 automat modern line 21tys 2012 rok aukcja po władzach państwowych z Niemiec + dużo dodatków (m.in. szklany dach, sportowe skórzane fotele, duża navi, kamera, panorama dach, wiele innych, brakuje mi chyba kierownicy M, bo mi się strasznie podoba. Cena 130000.

Wiadomo, że pisze to na forum bmw. Pytanie dlaczego wybrać Bmw, a może miał ktoś taki dylemat i dlaczego warto dopłacić.

 

Dodam, że do tej pory użytkuje golfa R 360 KM, daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Golfa zostawię na razie, a potrzebuje coś bardziej komfortowego i oszczędniejszego przy dojazdach do pracy i w dłuższe trasy z rodzinką. Jak z miejscem z tyłu?

 

P.S. Szczerze mam ochotę wydać trochę więcej i zasmakować bmki, tylko brakuje mi tej kropki nad i.

Edytowane przez Pietiapk1
Opublikowano

Po kradzieży A4, którą miałem od nowości zakupiłem używkę F30 na gwarancji ale z benzynką. Diesela nie lubię, nie miałem i raczej mieć nie będę ...

 

Co stoi za A4 to bardziej stonowany design, na pewno lepiej wyciszone wnętrze. BMW poza tym jak dla mnie wygrywa ... w sumie 4 lata nowszy model (B8 vs F30).

Akurat Touring w wykonaniu 3ki mi się nie podoba ale o gustach się nie dyskutuje ... W Audi zawsze to lepiej wychodziło :) Ale za to sedan w BMW dużo ładniejszy.

 

To co dostajesz w Beemwu to extra trakcja o ile będziesz z niej korzystał, nie ma tej podsterowności, którą A4ka stoi. Mimo jednego sprzęgła automat w BMW jest dla mnie super, w Audi nie chciałem automatu po przejechaniu się nim.

 

Wszystko zależy od Twoich preferencji, jak dla mnie oba autka warte uwagi, ja z racji faktu jeżdżenia audi od wielu lat postanowiłem spróbować czegoś innego. Fakt, że dopiero od dwóch m-cy ale jak na razie zabawa trwa :)

 

Jak będziesz miał jakieś sprecyzowane pytania to pisz, z racji faktu posiadania dwóch aut mogę coś podpowiedzieć.

Opublikowano
postanowiłem spróbować czegoś innego

 

Czy po przesiadce z Audi do Bmw nie czułeś się odrobinę klaustrofobicznie? Po prostu czy w bmce nie ma mniej miejsca?

Co powiesz o zawieszeniu w kontekście nierówności? Chyba, że miałeś, masz adaptacyjne...

Jak z systemem multimedialnym i navi, który/którą oceniasz lepiej?

 

 

Szczerze zastanawiam się jeszcze nad Passatem B8, za 150 też można mieć już ładnie skonfigurowaną .

Boże dopomóż w wyborze :-)

Opublikowano

Ja całe życie jeździłem VAG'iem :) Zawsze było albo A3 (tu akurat miałem dłubniętego diesla) albo A4. Okazyjnie A6 C6, ale to jako pasażer.

W domu nadal została mi jedna A3 (stary model) a u ojca A3 rocznik 2010 prosto z salonu.

 

I w 2013 stwierdziłem ze spróbuję coś innego niż VAG. Padło na BMW i był to strzał w dziesiątke :) Kupiłem E91 do rodziny 2+1. Jest to maksimum dla rodziny, żeby jeździć komfortowo. Ale właściwości jezdne, frajda z jazdy i tego jak się ten samochód prowadzi rekompensuje wszystko. Kiedy urodził mi się drugi chłopak przesiadłem się z E91 na BMW 3 GT F34. I nawet nie skłaniam się ku Audi. Jedyny samochód, z VAGa który brałbym pod uwagę to A6 C7. Ale B8 jest samochodem mocno starym. Być może wyjdzie nowy model w 2015 lub 2016. Kupując model, który nie jest aktualny samochód szybciej się starzeje i traci na wartości. Weź to pod uwagę ;)

 

Ja bez dwóch zdań brałbym F31, B8 bym wykluczył. F31 lepiej się prowadzi, "docenia" kierowcę, młodziej wygląda. Ma jednak i wady, których ja nie dostrzegam, ale na pewno inni ludzie to wyłapią. To co podobno jest największą bolączką, to to, że ten samochód jest trochę głośniejszy na tle konkurencji.

 

Poza tym, jesteś na forum BMW, tu prawie każdy Ci poleci bmw ;) To wszystko kwestia wyborów, oba samochody są ciekawe, ale życie jest za krótkie żeby wiązać się z jednym samochodem lub klasą samochodów na dłużej ;)

Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam z testów, to książkowo F3X ma więcej miejsca z tyłu niż B8. Ale ile dokładnie, to nie wiem.

Najlepszym wyjściem jest wziąć fotelik i wózek czy inne graty i wpakować je do takiego auta.

Przejechać się, a dopiero ewentualnie potem dopytywać o szczegóły.

 

I jak tu przedmówcy już powiedzieli, warto spróbować czegoś innego. I jak sam się przekonałem, i kilku moich znajomych (z forum Audi), na prawdę warto.

Wiele osób, które spróbowały BMW, już przy nich zostaje albo wraca.

Opublikowano

"Czy po przesiadce z Audi do Bmw nie czułeś się odrobinę klaustrofobicznie? Po prostu czy w bmce nie ma mniej miejsca?"

 

w aucie siedzi się niżej, dla mnie nie ma różnicy we wnętrzu, różnicę 7cm w długości aut zobaczysz lekko w bagażniku, który jest krótszy.

 

"Co powiesz o zawieszeniu w kontekście nierówności? Chyba, że miałeś, masz adaptacyjne..."

 

BMW std zawieszenie 17" zimówki ROF vs Audi 17" letnie

BMW jest ciuct sztywniejsze ale np. lepier radzi sobie z poprzecznymi nierównościami co od wieków jest bolączką VAGów. Poza tym porównywalnie.

 

"Jak z systemem multimedialnym i navi, który/którą oceniasz lepiej?"

 

BMW Professional vs NAVI+

większy LCD HD w BMW pokazuje więcej informacji, możesz podzilić ekran (NAVI+paramatry trasy itd) co jest dla mnie dużym plusem + wiele dodatkowych bajerów, sportowe zegary (Nm+kW), analiza średniego spalania itd.

Jakość samych map porównywalna, lepsza AM, Igo lub googlemaps. Livetraffic w BMW poza Warszawą i Śląskiem nie działa w Polsce, jeszcze trochę czasu ...

 

"Szczerze zastanawiam się jeszcze nad Passatem B8, za 150 też można mieć już ładnie skonfigurowaną ."

Jako rodzinne auto na pewno lepsze do tej roli niż powyższe, na pewno lepiej wyciszone od powyższych co docenisz przy jeździe autostradą >140km/h, na pewno lepiej tłumiące zawieszenie. Ponoć też się dobrze prowadzi.

Kwestia design'u to sprawa gustu oraz prestiż - za chwilę będzie ich na naszych drogach pełno. Jakość prowadzenia, frajda z jazdy to raczej po stronie tych pierwszych z przewagą Beemwu. W tym roku dojdą do Paska silniki benzynowe do 280KM (2l) co będzie godną alternatywą - póki co tylko mocny diesel, których osobiście nie lubię.

 

"Boże dopomóż w wyborze :-)"

 

Wybór należy do Ciebie, na pewno na podstawie własnych odczuć z jazdy - nie wyobrażam sobie kupić auta po przeczytaniu testów i czytaniu forów. Każdy z nas postrzega rzeczywistość inaczej. Jak chcesz kupić w miarę świeże auto to Audi A4 B8 odpada, pomimo, że dobre to już jego 7 roku od startu produkcji (nie mówię o FL z 2012). Nowe audi ma się pojawić pod koniec tego roku lub na początku 2016 i takie wozidło ze sławetnym systemem quattro będzie stanowić alternatywę. Ja chciałem spróbować czegoś innego po wielu latach spędzonych z Audi (3 modele od 2003 w tym V6ki Q) trafiłem do BMW, czego nie żałuję i coraz więcej się cieszę. Trakcja i radość z jazdy to prawdziwe hasło :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witaj mialem podobny dylemt przy zmianie Audi na BMW - co mnie wkurzylo w audi A4 - bagaznik mimo ze ma 490 l to kat pochylenia siedzen tylnich bardzo ograniczal funkcjonalnosc bagaznika - jeden zlozony wozek emmaljunga i koniec w BMW a szczegolnie serii 3 jest lepiej.

 

... A4 jest starsza konstrukcja dlatego zawsze przegra z bmw F30

 

systemy multimedialne w BMW zjadaja to co jest w audi aaaa moze system audio podstawowy w audi jest o wiele lepszy od standardu BMW ...

 

... tylnie siedzenia moze troszeczke wieksze w BMW niz w audi choc wygoda przemawia za BMW ( nowsza konstrukcja ).

 

.... wybor masz prosty to BMW z powodu nowszej konstrukcji a jesli chodzi ci o pojemnosci to nowy vw passat ci to wszystko da.

 

ale wypasiony BMW da ci wiecej radosci niz nowy Passat

Opublikowano

ale wypasiony BMW da ci wiecej radosci niz nowy Passat

 

Passat zawsze będzie passatem ;)

Samochód większy, bardziej komfortowy i pewnie praktyczniejszy... I co z tego, będzie tego jak mrówków na drodze i ogólnie, nijakie takie one są ;)

 

To tak jak u mnie brat, kupił ostatnio Volvo CX70 nowe z salonu. Dał za nie tyle, że kupiłbym całkiem fajne BMW. Na początku szał, że takie fajne, przestronne, komfortowe. Po pół roku stwierdził, że samochód nie daje frajdy z bmw i jest nudne. Zastanawia się czemu nie wziął czegoś ze stajni bmw ;)

Opublikowano

Przez 4 lata woziłem się A4 allroad tylko że w benzynce. Z perspektywy blisko 3 lat śmigania F30, na + w stosunku do BMW przemawia do mnie wszystko za wyjątkiem jakości materiałów i wyciszenia, które jak dla mnie było lepsze w B8. Miejsca na tylnej kanapie szczególnie na nogi jest więcej w F30.

Jeżeli zdecydowałbyś się na B8 to tylko nie w Multitronicu -jedna z najgorszych skrzyń jaką zrobili. S-tronic znacznie lepszy chociaż też dopadają go usterki ok 150kk

Opublikowano

co do nagłośnienia to rzeczywiście nagłośnienie ze średniej pólki w Audi (Audi Sound System z bodajże 10ma głośnikami) jest dużo lepsze niż BMW Professional. Na pewno będę coś zmieniał, słyszałem HK i tez lipa. Problem główny do poprawy to wyciszenie, potem będę myślał nad poprawą audio.

 

Rzeczywiście w kwestii ilości miejsca na nogi z tyły w 3ce jest więcej ale z drugiej strony wyprofilowanie kanapy nie sprzyja jeździe 5ciu osobom z tyłu jak ktoś chciałby z tego korzystać.

Opublikowano
Jak chcesz komfortu to zapomnij o audi i vw i kup volvo S80. Jeżeli chcesz frajdy z jazdy to BMW :D . Oglądałem BMW e90 i audi a4 zanim kupiłem BMW bo miałem ten sam dylemat co ty tyle tylko że brałem auta 2006-2007 rok, w audi niby fajnie itd ale jak wsiadłem do BMW to... Prowadzenie dużo lepsze czuć wszystko co się dzieje na drodze, układ bardzo precyzyjny choć ciężej chodzi wspomaganie. Napęd na tył daje lepszą przyczepność niż na przód. Wybrałem BMW.
Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Jeżeli podejmę decyzję na pewno napiszę...

Tymczasem lecę mordować dalej filmiki na youtube z bmw w roli głównej :-)

Opublikowano

>maja22

 

jakie gumy są w std. wyposażeniu M3 F80 ? Z tego co ludzie piszą nie są to opony tylu Run On Flat? Jaki masz rozmiar i jak się zachowują. Ja zamierzam zmienić na nowe i się zastanawiam czy nie zmienić na std. opony np. Dunlop sport Maxx i mieć lepsze opony kosztem ROF oraz pewnie lepszy komfort. + oczywiście zestaw naprawczy w razie co + pompka :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witaj M-ka ma standardowe gumy 18 cali, ja mam 19 cali 255/35 i 275/35 - jak 18 i 19 cali sa to normalne gumy ale na zime kupilem typu run on flat - sluchaj nie ma roznicy tyko ze w M3 jest twarde zawieszenie z natury

pamietam w serii 5 mialem 17cali run on flat zmienilem na 18 cali normalne opony - tu jest roznica w komforcie na korzysc 18 cali normal

Opublikowano
a mógłbys napisać jakie dokładnie sa to gumy - Producent, czy wzmacniane, indeks nośności - ogółem pełne oznaczenie. Wiem, że kiedyś bodajże Conti robiło dedykowane gumy do M3, nie wiem jak jest teraz. Chciałbym jakieś mniej twarde ale ze wzmacnianym barkiem w razie co. Chociaż cięzko by było aby 18" lub 19" się zawijały ... Zastanawiam się co wybrać. Na razie mam ContiSport5 18" prawie nowe ale nie powiem, żebym podzielał zachwytu większości na temat tych gum. Jeździłem na Hankookach V12 evo, Dunlopach SP Sport 01, Bridgestone i powiem szczerze że przy wyższym komforcie na suchej nawierzchni zachowywały się o wiele lepiej ... Pierwszy raz po wielu latach z Audi mam BMW3 i chciałbym aby wszystko chodziło tak jak bym tego oczekiwał, czyli komfort i trzymanie w zakrętach, jak na razie uważam że ContiSport5 się za szybko zaczynają ślizgać i są b.twarde co akurat przypisuje ROF. Jak opona będzie miększa to imo. lepiej przylega do podłoża czyniąc ją bardziej przyczepną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witaj to są te http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-255-35-r19-96-v-xl-/80098701 tylko ze jako Run On Flat - sa glosne ale skuteczne na lodzie i sniegu.

 

na lato mam micheliny http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-super-sport-225-35-r19-88-y-xl-zr#81353739

 

 

sluchaj jak cos to pisz na priva lub w galeri M3 Manhart - szkoda zasmiecac temat

Opublikowano

nigdy nie miałem Audi,ale z racji mojego zawodu zdarza mi się dość często jeździć tymi samochodami,moja żona od ładnych kilku lat pracuje dla Audi,wniosek z tego taki że używamy już drugiego BMW,Audi to nie są złe samochody,ale BMW powoduje większy uśmiech na twarzy,a o to chyba chodzi,pracowałem w Volvo i ktoś tu wcześniej napisał że S80 jest wygodnym samochodem-zgodzę się ale pod warunkiem że mówimy o S80 sprzed 2005r,bo późniejsze modele to już nic innego jak Ford Mondeo-poprawny ale "nudny" :D .

mam nadzieję że nikogo nie uraziłem moją opinią,ale to w końcu forum BMW ,więc raczej wiadomo co jest lepsze,chociaż większość opini jest tutaj bardzo rzeczowa,myślę że podobne pytanie zadałeś na forum Audi,więc musisz wyciągnąć średnią i wybrać to co wg, Ciebie lepsze.

pozdr. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem audi. na korzysc audi: prestiz, komfort, jakosc I design. Jeszcze wieksza dysproporcja jest miedzy a6 I seria5 na korzysc audi.

 

...kolego to po co ci BMW kup Audi - wymieniasz wiekszosc zalet Audi a BMW to co..... sam twierdze ze audi bardzo fajny i dopracowny samochod ale nie zgodze sie z komfortem czy prestizem auta, BMW cenie pod tym wzgledem wyzej, no chyba ze masz BMW tzw. golasa to wtedy nawet skoda superb bedzie rownala sie z tym co masz

Opublikowano

miałem A4 B8 z 2009 roku 1.8tsi multitronic Avant , miałem też A6 C6 2.7tdi QUATTRO tiptronic Avant z 2007 roku. W A4 jest ciszej, kultura pracy silnika dieslowskiego w VAG też jest lepsza ale jak tu pisze wielu kolegów A4 B8 jest po prostu stara. miejsca więcej jest w F31 bagażnik jest bardziej ustawny ,wiem bo wkładałem ten sam wózek do A4 a teraz do F31 mieści się zdecydowanie lepiej.

Skrzynia Multitronic jest moim zdaniem dla emerytów bądź flegmatyków, jest dużo lepsza niż jej poprzedniczki z A6 C5 ale nie wolna od wad. W moim A4 został wymieniony sterownik na szczęście jeszcze na gwarancji.

Dużo lepiej jest kupić nowy model. Passat jest ok, ładny design nowa konstrukcja duży przestronny bagażnik i środek, ogólnie bardzo dobre auto.

W Passacie brakuje jedynie prestiżu marki premium i sportowego zacięcia no i za dwa lata będzie takich passatów jeździło tysiące.

Jeżeli nie zdecydujesz się na F31 to bierz Passata albo czekaj na nowe A4.

Opublikowano

Ja ostatnio posiedziałem sobie w takim passacie za 170 tyś. 2.0 TDI.4x4

Powiem szczeże, że środek zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, zegary LCD, dotykowy ekran 8' fotele bardzo wygodne i obszerne, jakość materiałów lepsza niż w mojej A5.

Passat zrobił mega postęp, to samo dotyczy golfa7. :shock:

Jeszcze na temat ledów w passacie, całe oświetlenie jest na ledach wewnętrzne i zewnętrzne w F30 tylko ringi.

Opublikowano

Siedziałem i jeździłem serią 428 i cena katalogowa około 250 tyś.

Ledy były tylko w ringach i oświetleniu tablicy Rej.

Opublikowano

Cześć!

Dzięki za komentarze dotyczące porównania Bmw i Audi. Zdecydowałem się już na Bmw, Audi na pewno odrzuciłem już w zestawieniu m.in. po waszych komentarzach. Passata może trochę żałuję, bo mógłbym mieć nowe auto niewiele dopłacając, bo bmkę kupiłem 2-letnią co prawda ze śmiesznym przebiegiem 20 tys. i półskórami, ale oprócz tego w środku jest wszystko. Dla mnie po prostu wygrała ciekawość marki i to mam nadzieję zacięcie sportowe. Zresztą mam dopiero 30 lat i jednego małego bobasa, więc na Passata przyjdzie czas może przy drugim dziecku. Wiem, po prostu, że za 5 lat nie zdecydowałbym się już na 3-kę... :wink:

No, cóż mam nadzieję, że tylko samochodzik przyjedzie cały i zdrowy...

Doradźcie jeszcze co wymienić oprócz oleju, filtrów powietrza, paliwa...

Co prawda mały przebieg 21 tys., ale strzeżonego i tak dalej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.