Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zastanawiam się miedzy dieslem 320d 163 km a między benzyną - wiem było dużo takich tematów

Dodam jedną ważną rzecz że pracuje w domi i samochód będzie jeździł w sumie tylko przez weekendy, i to 60-100 km

 

Czy dpf zdąży się wypalać ? Brać benzyne czy diesla ?

Opublikowano

Napiszę z własnego przykładu. Sam użytkuję E91 318d 143KM N47 z DPF. W związku z tym że posiadam auto służbowe dyspozycyjne 24h/dobę, także w weekendy swoim prywatnym autem jeżdżę okazjonalnie (wyjazdy do rodziny, weekendowe wypady za miasto, wakacje, itp.), w związku z czym mój roczny przebieg oscyluje w granicach 5tkm.

Auto posiadam od 3,5 roku i dotychczas nie miałem żadnych problemów z DPF, natomiast ostatnio pojawia się błąd na komputerze, wybrałem się ostatnio na weekend do Torunia (z Warszawy - cała droga autostrada), ale po powrocie nadal błąd występuje (czyli chyba nie udało się go wypalić). Planuję jeszcze podjechać do kogoś na wypalanie komputerowe, jeśli to nic nie pomoże to zostanie on usunięty.

 

Z perspektywy czasu, przy takich przebiegach szukałbym zdecydowanie mocnej benzyny (ale wtedy jeszcze nie miałem samochodu służbowego).

Opublikowano
Dzieki za odpowiedź a jaki slinik benzynowy byś polecał, nie szukam nie wiadomo jakiej mocy, bardziej mnie interesuje silnik mniej awaryjny
Opublikowano
Napiszę z własnego przykładu. Sam użytkuję E91 318d 143KM N47 z DPF. W związku z tym że posiadam auto służbowe dyspozycyjne 24h/dobę, także w weekendy swoim prywatnym autem jeżdżę okazjonalnie (wyjazdy do rodziny, weekendowe wypady za miasto, wakacje, itp.), w związku z czym mój roczny przebieg oscyluje w granicach 5tkm.

Auto posiadam od 3,5 roku i dotychczas nie miałem żadnych problemów z DPF, natomiast ostatnio pojawia się błąd na komputerze, wybrałem się ostatnio na weekend do Torunia (z Warszawy - cała droga autostrada), ale po powrocie nadal błąd występuje (czyli chyba nie udało się go wypalić). Planuję jeszcze podjechać do kogoś na wypalanie komputerowe, jeśli to nic nie pomoże to zostanie on usunięty.

 

Z perspektywy czasu, przy takich przebiegach szukałbym zdecydowanie mocnej benzyny (ale wtedy jeszcze nie miałem samochodu służbowego).

 

Jaki masz błąd? Prawdopodobnie nadszedł czas wymiany filtra (tylko wg komputera). Nie przejmuj się tym, można wymienić komputerowo i błąd zniknie, filtr nie musi być wcale zapchany.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Nie mam pojęcia jaki błąd, w weekend byłem u kolegi gorika i mówił że cały czas wywala (jakiś) błąd DPF'a, ale on się tym nie zajmuje więc nie był w stanie nic więcej zdiagnozować.

 

Jak ktoś z Warszawy jest w stanie pomóc w tym temacie to chętnie się spotkam :)

 

EDIT: Wracając do tematu wyboru benzyny, to nie mam za dużej wiedzy która sprawia najmniej problemów, ja osobiście bym celował w 330i (ale nie wiem dokładnie w którą wersję).

Edytowane przez inuictus
Opublikowano
Prawdopodobnie masz blad przekroczonego terminu wymiany DPF, ten błąd to 480A. Wystarczy kabelek diagnostyczny i DIS lub ISTA i bardzo latwo zrobisz wymianę samemu. Jesli ktoś ma CI to zrobić to nie daj się naciągnąć. Ogarnięty komputerowiec od BMW zrobi to w 2 minuty i nie powinien wziąć za to więcej niż 100 zł.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Kolego Mlodzik jaki jest termin wymiany DPF deklarowany przez producenta [wg obliczeń komputera] ?

wskazania te są "inteligentne" na podstawie stylu jazdy itp. czy BMW na sztywno "ustaliło" limit kilometrów, po których pojawi się błąd, o którym piszesz?

z góry dzięki za info :)

Opublikowano

Nie wiem, nie mam takich danych, jednak z doświadczenia wiem, że takie błędy pojawiają się w okolicy 200k km i nie ma to związku ze zużyciem samego DPFa. Czyli możesz mieć idealny DPF, a ten 480A się pojawi. To jest taki interwał ok. 200k km.

 

Generalnie DPFy w BMW są bardzo trwałe. Kolegama 520d 2006 z przebiegiem 270k km i DPF oryginał.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

BMW sztywno ustawiło przewidywany limit. W moim przypadku, kiedy odliczanie doszło do 60.000 km znowu zaczęło się odliczanie od 200.000 km.

 

W dokumentacji jest opisana taka sytuacja, to nic niezwykłego. Komputer na podstawie danych z filtra oraz tego jak przebiegał do tej pory proces wypalania podejmuje decyzję czy nadaje się do dalszej eksploatacji czy już pojawiły się poważniejsze symptomy zużycia. Ponieważ pomykam głównie na trasach, skończyło się to zresetowaniem zasięgu. Podobno rzadkie zjawisko w M47T2.

Opublikowano
To może warto kupić sobie taki kabel do samochodu, tylko pytanie czy będę umiał to w ogóle włączyć i coś z tego odczytać. Kolejne pytanie jaki w ogóle wybrać (czy w zestawie jest program, itd.).

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-usb-inpa-dis-can-highqual-i4910469643.html

http://allegro.pl/bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-dis-e46-e90-e39-e60-e61-i4910190966.html

 

Jak nie miałeś nigdy z tym do czynienia, to na pewno nie obejdzie się bez problemów. W dziale diagnostyki jest wszystko opisane jak i co potrzebujesz, aby diagnozować i kodować.

Pierwszy kabel jest do Twojego auta. Trzeba oczywiscie uwazac na jakość, bo niektóre to straszne padaczki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
jak miasto to tylko benzyna disel nie zdąży sie nawet nagrzać dobrze a ty już zakończysz trasę.

 

Tak też myślałem a jaki slinik benzynowy ma opinie najmniej awaryjnego ?

Opublikowano
Nie ma czegoś takiego. Wszystko zależy od stanu i jak dbasz. Benzyny też mają wiele problemów w BMW.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
jak miasto to tylko benzyna disel nie zdąży sie nawet nagrzać dobrze a ty już zakończysz trasę.

 

Tak też myślałem a jaki slinik benzynowy ma opinie najmniej awaryjnego ?

 

 

Wszystko zależy od budżetu to jest najważniejsza spraw.

 

Diesel jest stworzony żeby połykać długie dystansy zjadać autostrady w mieście po prostu będzie mu smutno:D

Opublikowano
BMW sztywno ustawiło przewidywany limit. W moim przypadku, kiedy odliczanie doszło do 60.000 km znowu zaczęło się odliczanie od 200.000 km.

 

W dokumentacji jest opisana taka sytuacja, to nic niezwykłego. Komputer na podstawie danych z filtra oraz tego jak przebiegał do tej pory proces wypalania podejmuje decyzję czy nadaje się do dalszej eksploatacji czy już pojawiły się poważniejsze symptomy zużycia. Ponieważ pomykam głównie na trasach, skończyło się to zresetowaniem zasięgu. Podobno rzadkie zjawisko w M47T2.

Ja mając ok 20kkm do "końca" dpf skasowałem jego licznik w menu w samochodzie (w podobny sposób jak zużycie klocków, itp) i wskoczyło znów 200kkm. Od kilkunastu kkm ponownie odlicza w dół i jest ok.

Odpowiadajac założycielowi tematu- nie dyskwalifikował bym diesla, jeżeli uzytkowane będzie w sposób płynny, tzn jednorazowe przebiegi będą takie, jak napisałeś.

-------------------

Artur

Opublikowano

Nie chcę otwierać nowego wątku, dopiszę więc tutaj.

 

Znalazłem ciekawy reportaż w którym rozmówcy coś tam słyszeli i coś tam wiedzą, a resztę wymyślają na bieżąco. Ilość półprawd i również kompletnych bzdur poraża :shock:

http://regiomoto.pl/portal/auta-uzywane/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo

 

Jestem ciekaw gdzie dorwali silnik 2.5 litra. Była wprawdzie wersja 323i 2.5l R6, jednak po nią trzeba się pofatygować do Kanady.

Opublikowano

Posiadam 320d 163km od kilku miesięcy, jezdze głównie po mieści 4-5km do pracy i spowrotem przy zerowej temperaturze na zewnątrz temperatura to maks 60 stopni, powoduje to że auto sporo pali, do 12,5 L/100km, ogólnie ten diesel pali dużo jak jest zimny, przy zwalonych termostatach i sterowniku przy minusie spalił mi 15 litrów raz. CO do DPF to na około 3000km wypalił mi się 4 razy nie jest to uciążliwe ważne aby zauważyć i wyskoczyć na trasę, zwykle kilka km wystarcza, raz mi się wypalać zaczął na postoju nawet nie ruszyłem, jak go tak zostawiłem to skończył i jest wszystko ok. Myślę że nie ma co się bać DPF zawsze można amputować ;). Czy lepsza będzie benzyna tego nie wiem, jednak patrząc na spalanie benzyna staje sie atrakcyjna i troszku mniej problemów, ja ogólnie lubię słuchać klekota i dobrze się czuje z tymi silnikami. Mega ważne jest aby lać dobre paliwo, siara w rurze po g***nianym, widok bezcenny

http://zapodaj.net/06be66c48bac0.jpg.html

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Nie chcę otwierać nowego wątku, dopiszę więc tutaj.

 

Znalazłem ciekawy reportaż w którym rozmówcy coś tam słyszeli i coś tam wiedzą, a resztę wymyślają na bieżąco. Ilość półprawd i również kompletnych bzdur poraża :shock:

http://regiomoto.pl/portal/auta-uzywane/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo

 

Rozwaliła mnie listwa przypominająca aluminium ... no chyba że tylko ja mam aluminium :P .. albo już sam nie wiem :D

Ford Mondeo ma tytan i w nazwie modelu i na desce pewnie :)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
Nie chcę otwierać nowego wątku, dopiszę więc tutaj.

 

Znalazłem ciekawy reportaż w którym rozmówcy coś tam słyszeli i coś tam wiedzą, a resztę wymyślają na bieżąco. Ilość półprawd i również kompletnych bzdur poraża :shock:

http://regiomoto.pl/portal/auta-uzywane/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo

 

Koszmar :) z opisu Panów "znawców, fachowców" pier... się dosłownie wszystko :) Kocham takie reportaże, pokazują naszą mentalność szukania dziur w całym i zakładania najczarniejszych scenariuszy. Jest jedna prosta zasada, i sprawdza się w 99% : Jak dbasz, tak masz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.