Skocz do zawartości

e39 530 i inne - zasada działania dodatkowej pompy wody


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dyskusja w galerii się rozpoczęła, ale chyba lepiej tu ją prowadzić.

 

Jak poprawnie działa dodatkowa pompa wody (ta na środku rysunku na samym dole).

 

Czy poprawnie działająca powinna robić przelew z zbiorniczku wyrównawczym na włączonym zapłonie (silnik wyłączony) z temp i wiatrakiem ustawionym na max? (Hawranek mówi że tak u niego działa). Natomiast u mnie i u Daniela jedyny przelew jaki jest to od pompy wody na zapalonym silniku. Co mogłoby sugerować, że albo u nas jest walnięta, albo Hawranek ma zawsze działającą (na zapłonie i byćmoże róznież na zapalonym silniku i funkcji REST).

We wszystkich przypadkach funkcja REST działa.

To co zauważyłem to ta funkacja działa chyba krócej w porównaniu do mojej poprzedniej 520i, może mam padniętą pompę? Ale czy wtedy w ogóle działałby REST? Gdzie zdiagnozować w INPA działanie tego ustrojstwa?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/i/237.png

Opublikowano
W moim aucie na zapłonie mam przelew(temp jakoś na 17st i słaby nadmuch więcej nie miałem czasu sie bawić).Dodam tylko że na zapłonie kiedy pompka działa bardzo wyraźnie ją słychać tak samo jak przelewający się płyn w chłodnicy wiec raczej szybko ustalisz czy pompka rusza u ciebie.Funkcji rest z przelewem aktualnie nie sprawdzę bo jest za ciepło.
Opublikowano
Do sprawdzenia ogrzewania na zgłaszonym silniku nie trzeba włączać rest tylko wystarczy zapłon i włączone ogrzewanie. U mnie przy nagrzanym silniku do 94st parzy naxwlaczonym zapłonie i po czasie jest coraz słabsze wraz ze schładzającĄ się woda wiec pompka działa. Przelewu brak.
Opublikowano
Ciepłe powietrze na zagrzanym zawsze poleci bo ściągnie ciepło z nagrzewnicy,tylko przy sprawnej pompce ciepłe poleci długo a bez tylko chwile.
Opublikowano
Jak pompka nie działa to ciepłe leci może kilkanaście sek. U mnie ciepłe czuć jak spadnie do 30 st lub niżej. Gorące leci powyżej 80 st ale to logiczne. W normalnych autach po zgaszeniu silnika prawie od razu leci zimne. Kwestia niecałej minuty
Opublikowano
madseason wskocz pod auto najlepiej i dotknij pompkę będziesz czuł jak chodzi bo dyskucja o niej to już trzeci twój temat i dalej nic nie wiesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już to drugi - w poprzednim pytałem co to jest, bo na real-oem nie było napisane. A ten jest po to, żeby wyjaśnić wątpliwości działania. Wskoczyłbym ale mam osłonę, nie mam kanału ani podnośnika, więc poczekam, aż będzie okazja. Albo jak REST uda mi się puścić na odkręconym korku i zagrzanym silniku.
Opublikowano
Ostra dyskusja szła jeszcze w twojej galerii :mrgreen: A nie da się czasem wsadzić ręki od góry?po zdemontowaniu filtra dostęp będzie napewno :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.