Skocz do zawartości

Dziwne odgłosy i historia wiatraczka w panelu sterow. klimą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pozdrowienia dla Wszystkich!

 

(E39 - 528 z 1996)

 

Może ktoś zna problem...

 

Po odpaleniu silnika, kiedy lekko dodaję gazu i ruszam, silnik wydaje dźwięki przypominające uszkodzone panewki w Polonezie. Ma to miejsce tylko wtedy gdy jest mało obrotów i lekko obciążam silnik, z reguły rano gdy startuję do pracy (silnik jest jeszcze zimny), wrzucam jedynkę skręcam koła dodaję lekko gazu a tu te dźwięki. Jak jedzie się szybko - nie ma żadnych problemów.

 

Jeszcze jedna rzecz. Kiedy silnik się podgrzeje, i załączy się dmuchawa samochód nagle zaczyna bardzo głośno pracować. Wręcz ryczy czy huczy... Mogę też zaobserwować duży spadek mocy (zmula się). Tak jakby coś go hamowało.

 

Strasznie mi ciężko dochodzić do tego co się dzieje z tym samochodem. Mam go od pół roku i nauczyłem się już jednego. Trzeba naprawdę dobrego mechanika, znającego te samochody, żeby coś skutecznie naprawić.

np. Wiatraczek w panelu sterowania klimą nie wyłączał się po zgaszeniu silnika. Skutkowało to tym, że po trzech dniach postoju samochodu nie mogłem go już odpalić. Oczywiście na początku nie wiedziałem, że to wina wiartaczeka. Wymieniłem akumulator bo myślałem, że jest on przyczyną. Po trzech dniach kaplica - nie mogę odpalić. Pojechałem do ASO. Skasowali 400PLN i stwierdzili, że nie ma ładowania i trzeba wymienić alternator. Pojechałem go wymienić. W sklepie wyszedł do mnie człowieczek z jakimś zdezelowanym urządzeniem i stwierdził, że alternator jest OK i nie trzeba go wymieniać. Przyczyną jest coś pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Diagnoza kosztowała 5PLN... Pojechałem do elektryka, zostawiłem samochód do naprawy. Elektryk skasował 400PLN twierdząc, że były jakieś przerwy na kablu pomiędzy alternatorem a akumulatorem. No to hura!!! Po dwóch dniach nie mogę odpalić. Pojechałem do tego samego elektryka z reklamacją. Po dwóch dniach elektryk zadzwonił, że znaleźli przyczynę - wiatraczek się nie wyłącza! Zrobili mi odłączanie tego wiatraczka, tak że po zastopowaniu silnika muszę wyłącznikiem zgasić wiatraczek. Kolejne 400PLN a przy okazji uszkodzili mi przyciski w panelu, kilka z nich nie dawało się wciskać (jak ktoś rozbierał panel od klimy to wie o co chodzi). Muszę tu jeszcze dodać, że na samym początku, kiedy byłem w ASO, powiedziałem elektrykowi, że coś w panelu sterowania klimą dziwnie buczy, nawet po wyłączeniu silnika! Rozmawiałem ostatnio z innym elektrykiek i dowiedziałem się, że wymiana tego panelu nic nie pomoże, że jest to jakaś wada w samym samochodzie i poradził mi, żebym ten wiatraczek podłączył pod stacyjkę. Jest naprawdę NIEŹLE!!! Zdążyłem już oczywiście kupić ten panel i okazało się, oprócz tego, że wymienienie go nic nie pomoże, to panel ten nie pasuje do auta z tego roku. Poprostu złącza pasują natomiast niestety panel nie działa.

Jest to tylko jeden przykład a mam tak ze wszystkim! Może ktoś z Was zna jakiegoś fanatyka - mechanika znającego te auta, potrafiącego pomóc mi w zrobieniu pożadku z tym samochodem. Jedno jest pewne nie sprzedam go, zawziołem się i albo ja albo on. Będzie chodził jak mażenie!!!

Edytowane przez jan528
Opublikowano

Do elektryki polecam fachowca z Wołomina, do mechaniki Piotra i Leszka (niedaleko Tesco na Połczyńskiej). Nie jeździj do przypadkowych ludzi, bo stracisz fortunę, a przy okazji serce do samochodu.

Adresy i telefony masz w polecanych warsztatach.

 

Pzdr,

Opublikowano

powiem Ci, ze ceny za rzeokome diagnozy, jakie Ci zaspiewali to jakis skandal. Tu 400, tam 400 i dalej nie jezdzi. Jakby mi jakies konowały zdemolowały panel od klimy i jeszcze wzieli 400 za diagnoze to bym sie (albo ich) pochlastał.

 

Problem polega na tym, ze aby dobrze zdiagnozowac problemy zwlaszcza z ogolnie pojęta elektryką trzeba miec GT1 - czyli oryginalny komputer. Inne, wielomarkowe nigdy nie sa w stanie podłączyc sie do masy sterownikow. Co prawda pokaża uszkodzony czujnik taki czy owaki ale z zaprogramowaniem zawieszenia juz gorzej. A bardzo czesto bez dokladnej diagnozy szukanie po omacku wywoluje tylko kolejne problemy i niejasnosci

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Ten wiatraczek w panelu klimatyzacji nie wyłacza się po zgaszeniu zapłonu tylko pracuje jeszcze kilka minut (max 15 min) i służy do prawidłowej oceny temperatury przez czujniki. Załącza się on również po otwarciu samochodu tak, że może być wrażenie, że pracuje on cały czas. Ponadto po 15 minutach od zamknięcia samochodu są odcinane wszyskie zbędne odbiorniki prądu w celu właśnie oszczędności akumulatora. To ,że u Ciebie rozładowywało akumulator na pewno jest spowodowane inną przyczyną (np. żle podłączonym alarmem itp.).
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odgrzeje troche temat, podobna historia do mojej

 

cos nagle zaczelo mi rozladowywac aku, kupilem nowy, mysle 5letni jest juz do wywalenia, nic sie nie zmienilo - po 2-3 dniach nie odpala, wydaje mi sie, ze ten wiatraczek chodzi nie tylko przez 15 min. po zgaszeniu silnika, chodzi rowniez pozniej, nawet kiedy nie otwieram drzwi, slysze to na zewnatrz... chyba tak nie powinno byc... wieci, ktory bezpiecznik steruje tym ustojstwem? sprawdze czy jesli wyjme bezpiecznik, to aku tez bedzie pusty...

 

poza tym, czy aku na trasie ok. 200 km powinien sie naladowac do pelna? (95Ah), mysle sobie, ze moze alternator nie laduje jak trzeba... powiecie, ze najlepiej jechac do elektryka... po poradach takiego jednego kupilem aku i problem mam nadal :)

 

pozdr

artur

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Moim zdaniem wiatraczek ma chodzić i na bank nie jest przyczyną rozładowania aku .
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
taki mały wiatraczek na duzym aku moze latac tydzien i go nie rozładuje wiec to nie jest wasza przyczyna-- musicie szukac gdzie indziej ........powodzenia
POZDRAWIAM !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po rozmowie z autorem watku doszedlem do wniosku, ze u mnie moze nie chodzi o ten wiatraczek od klimy (ktory podobno slychac tylko wewnatrz)

 

ja, kiedy podejde od czasu do czasu do samochodu (dlugo po zatrzymaniu samochodu), slysze odglos wlaczajacej sie dmuchawy - jest to w okolicy przednich wycieraczek, tuz pod maska...

 

czy ta dmuchawa powinna sie tak wlaczac od czasu do czasu? w wyposazeniu mam przewietrzanie wnetrza, moze ono maci wode?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam!

 

Po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta nic nie powinno się włączać. Jeżeli tak się dzieje to jest coś uszkodzone (sterownik dmuchawy, przewietrzania). Nie mówię o sprzętach wyposażonych w dach solarny. Jeżeli będziesz u kogoś naprawiał auto to przy odbiorze poświęć 20-30min. i sprawdź czy po wyjściu z auta nic się nie załącza.

 

Powodzenia.

Opublikowano

To ja napisze co bylo u mnie. Po wylaczeniu samochodu co jakis czas wlaczal sie wiatrak od nawiewow (tak bez zadnego sensu losowo - na 2-10 s). Wydalo mi sie to bardzo dziwne - ale wszyscy mechanicy ktorych pytalem wciskali mi jakies kity o przewietrzaniu BMW na postoju :shock: Az tu nagle pewnego dnia jade sobie a tu nagle z nawiewow "zalalo" mnie czarnym "elektrycznym" dymem. Okazalo sie ze spalil sie opornik wentylatora zwany potocznie Jeżem. Po wymianie wszelkie problemy z wlaczajacym sie wiatrakiem ustapily. Podobno jest to typowa usterka w tym modelu.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wlaczanie tej dmuchawy pasuj bardziej do mojej sytuacji... czy Tobie rowniez wyladowywal sie akumulator? pewnie niekoniecznie, jesli codziennie uzywasz samochodu...

 

gdzie szukac tego jeza?

 

w tzn. miedzyczasie poczytalem sobie o tych "jezach" - jak sprawdzic czy to faktycznie jez jest walniety? obroty dmuchawy u mnie da sie ustawic pracyzyjnie, raczej nie wariuja, problemem jest jednak wlaczajaca sie na postoju od czasu do czasu dmuchawa (na kilka sekund) oraz ostatnio poczulem, przy podnoszeniu temperatury na klimatroniku, swad przysmazanej elektroniki :)

 

nie jestem pewien czy bedzie to jez czy np. sama dmuchawa - mozna to jakos sprawdzic we wlasnym zakresie?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.