Skocz do zawartości

zamarzniete serwo hamulca e61 525d?


SamWeller

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy,

prosiłbym o pomoc w sprawie prawdopodobnie zamarzającego serwa hamulców. Piszę prawdopodobnie, bo żaden ze mnie spec, a z symptomów wydaje mi się, iż własnie w tym może tkwić przyczyna moich problemów.

Otóż sytuacja wygląda tak, że przy temperaturach spadających poniżej 0 pedał hamulca robi sie całkowicie twardy, nie jestetem go w stanie wcisnąć nawet o milimetr. Problem znika w momencie, gdzy temperatura utrzymuje się powyżej 0 stopni, wówczas hamulce działają. wg wskazówek forumowiczów sprawdziłem juz wężyk dochodzący do serwa i działa ok, zasysa powietrze. Tak jak wspomniałem, żaden ze mnie specjalista, ale wydaje mi się, że przyczyną może być woda, która "gdzieś" się nagromadziła i zamarza blokując mi hamulce. Moja prośba do Was: podpowiedzcie czy jestem w stanie samodzielnie pozbyć się wody, w jaki sposób to ewentualnie zrobić i w których miejscach?

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Woda w serwie to jedna z bolączek e39, ale e60???

Miałem taki problem właśnie w e39, nic nie pomoże, jedynie wymiana serwa. Możesz grzać, odsysać, ale woda szybko robi spustoszenie wewnątrz, serwo zaczyna gnić i możesz je wyrzucić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmień mechanika.

Serwo jest w komorze pod filtrem kabinowym od strony kierowcy. W komorze są kanaliki odpływowe, które mogą się zapchać i podczas deszczu woda stoi w tej komorze. Serwo może przerdzewieć i zassać wodę, woda może też się dostać na łączeniu serwa z pompą hamulcową. Tak jak wspomniałem, to częsta przypadłość w e39, widocznie w e60 też się może zdarzyć. Trzeba tego pilnować, bo pompa vacum może zassać wodę do silnika, a to może już skończyć się tragicznie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwo na pierwszy rzut oka nie wygląda na przerdzewiałe, przynajmniej z wierzchu. Może wiesz, czy wystarczy zdjąc lewe nadkole aby można było serwo pooglądać dokładniej? pytam, bo nie mam mozliwości zaprowadzić samochodu do żadnego garażu a u mnie raczej mrozy, więc nie chciałbym niepotrzebnie grzebać przy aucie w taka pogode na parkingu. I druga sprawa, jesli juz ta woda jest w serwie, to jakies ilości się spodziewać? czy ewentualne odpięcie wężyka ssącego,podgrzanie sewra gorącym powietrzem i liczenie, że woda odparuje ma szanse powodzenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do serwa dostaniesz się od góry, czyli musisz zdjąć filtr kabinowy i obudowę. Nigdy tego nie robiłem w e60, ale podejrzewam, że jest identycznie jak właśnie w e39. Od nadkola nic nie zobaczysz. Moje serwo we wspomnianej e39 wyglądało jak nówka, ale dopiero jak je wyjąłem i zajrzałem do środka, to zobaczyłem ile spustoszenia zrobiła rdza. Na początku też chciałem wyssać wodę przed otwór podciśnienia, niektórzy robili to strzykawkami, mi nie chciało się z tym tak bawić, więc włożyłem do środka wąż i ustami wyssałem prawie pół litra wody :shock: Nic to nie dało, nadal hamulce były do ... tyłka :D

Wyjąłem całe serwo i w środku nadal chlupotała woda. Postawiłem serwo prze farelką na dwie godziny, woda niby wyparowała, ale to też nic nie dało. Znalazłem nowe/używane serwo od angola za 50zł, założyłem i po problemie. Nie musisz mieć kanału żeby je wymienić, ale tak na dworze w takich temperaturach przyjemna robota to nie będzie. Dla mechanika godzina roboty, nie powinien wziąć więcej niż 100PLN.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.