Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj podczas jazdy wyskoczyło mi EML i kontrolka od kontroli trakcji a auto zaczeło słabnąć i nie wkręcało się na obroty.

Jako że byłem blisko mechanika to podjechałem. Podpiął pod kompa i wyskoczył mu błąd przepustnicy.Wykasował go i auto zaczeło normalnie chodzić.

Dzisiaj postanowiłem przeczyścić przepustnicę i po rozkręceniu przeczyściłem nagar (nie było go dużo). Jednak po odpaleniu znowu wyskoczył błąd kontroli trakcji a po chwili błąd EML.

Co to może być?

 

Przepustnica jest napewno ok.

 

Może coś od kontroli trakcji?

Wyciągałem to co jest nad przepustnicą a wchodzi do kolektorów (idzie do tego wtyczka z dwoma kabelkami) a w środku ma taką jakby przepustnice. Czy to nie jest do kontroli trakcji? Myślałem żeby to przeczyscić i jak obróciłem prawie na max to wydawał dzwięk jakby tam coś blokowało (tak jakby wśrodku była guma, która stwardniała).

Czy to jest to?

 

EDIT

Znalazłem że to jest zawór disa.

 

Czy to to może być przyczyną problemu?

 

 

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
DISA bardzo łatwo sprawdzić, 2 x torx, odpinasz kabelek i wyciągasz. Powinna być w poziomie otwartym, jak dasz napięcie powinna się zamknąć, jak klapka lata luźno - niezależnie od ramienia prowadzącego, to do wymiany, sprawdź czy oring cały jest. Pamiętaj też, że na końcu trzyma się na zatyczce metalowej która lubi spaść w dolot, jak będzie luźno, spadnie i jej nie złapiesz to będzie kupa roboty :D Zestaw naprawczy 350 na ebay możesz znaleźć w aluminium. Edytowane przez madseason
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedz :)

 

Teraz pytanmie czy ten zawór może powodować problemy z przepustnicą czy to tylko tytuł dla mnie na następne poszukiwania?

Zepsuta disa może wywalić błąd EML oraz świecącą się kontrole trakcji?

 

Silnik nie wkręca się na obroty, na wolnych chodzi normalnie

 

 

U mechanika wczoraj pokazał mi się błąd uszkodzonej przepustnicy. Czy komputer może zaliczyć uszkodzoną DISE jako błąd przepustnicy?

Przypomne że po wykasowani u błędu wszystko było ok. Dzisiaj chciałem przeczyścić przepustnicę (nie była brudna) ale bład znowu wyskoczył :(

 

Pozdrawiam

 

EDIT

Czy to może być tez błąd czujnika położenia przepustnicy?

Jak to zdiagnozować?

Pozdrawiam

Opublikowano

Pomoże ktoś?

 

Wczoraj sprawdziłem wtyczki i coś tam poruszałem i teraz jest ok. nie ma żadnego błędu jednak wydaje mi się żę to nie zażegnało problemu.

 

Co Panowi obstawiacie skoro raz problem jest a raz niema?

Czy nie wystarczy wymienić samego czujnika położenia przepustnicy?

Jest wymienny w tym modelu?

czy to jest ten sam co tutaj:

http://allegro.pl/czujnik-przepustnica-silnika-m52-bmw-e36-e38-e39-i4952202310.html

 

Ja mam m52b20TU

Czyli silnik poz mianach

 

Pozdrwiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zepsuta, niedziałająca lub wyrobiona DISA może powodować takie błędy:

 

P1083,P1085,P1090,P1092,P1087,P1089,P0311,P0316,P0174,

 

Głównie zła mieszanka wyskakuje, u mnie diagnozą była dziura w dolocie przy walniętej disie. u mnie nie było błedów EML ani kontroli trakcji. Ale jak ewidentnie przepustnicę Ci wywala w błędach to może faktycznie, podmienić i sprawdzić co będzie.

 

Disę warto przy okazji też sprawdzić, to mocno kulejący element, zrobiony z łamiących się plastików.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.