Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , mam pytanie odnoście filtra cząsteczek stałych . Czy kupując nowy zamiennik można mnieć np problem z utratą mocy lub jakieś inne skutki ?
Opublikowano

Poruszylem temat zamiennika jakiś czas temu:

viewtopic.php?f=70&t=240211

 

Na razie mogę powiedzieć ze znajomy ma zamiennik w audi b8 2.0tdi od kwietnia lub maja 2014 i jest wszystko ok (a to auto dużo po miescie jeździ) Filtr się wypala bezproblemowo

Opublikowano
Czy tłumik końcowy (rura wewnątrz) jest tak czysty, jak przy oryginalnym filtrze?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja bym wolał zregenerować stary.

A czy regeneracja nie polega na wymianie wkładu na nowy? Czy da się kupić oryginalny wkład czy tylko zamiennik?

Opublikowano
Bmw nie produkuje filtrów Dpf tylko kupuje u poddostawcy taj jak np klocki czy tarcze więc gadka o ori to jak w przypadku hamulców :D
Opublikowano
Ja bym wolał zregenerować stary.

A czy regeneracja nie polega na wymianie wkładu na nowy? Czy da się kupić oryginalny wkład czy tylko zamiennik?

O ile się nie mylę w aso kupisz tylko cały filtr. Ja bym się jednak nie bal wymiany samego wkładu. To nie jest urządzenie mechaniczne tu nie bardzo jest jak coś zepsuć. Trzeba tylko pamiętać żeby nowy wkład miał takie same oczka i przepływ jak oryginal.

Pamiętaj jednak że problemy z Dpf wynikające z uszkodzenia lub zużycia wkładu są niezwykle rzadkie w bmw. Najczęściej zapychaniem Dpf wynika z problemów z silnikiem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ja już wyczyściłem około 20 dpf z różnych aut między innymi: Volvo, Citroen, Peugeot, Honda. większość z tych aut posiadają moi znajomi którzy jeżdżą już ok 2 lat i nie narzekają. 60% przypadków zabrudzenia dpf było spowodowane uszkodzeniem turbo, wtrysków lub dolotu, reszta jazdą. Jak coś to zapraszam na PW.
Opublikowano
no ja jakiś czas temu założyłem zamiennik i dzisiaj byłem na kompie i wyszedł błąd filtra cząsteczek stałych i czujnika EGR , czujnik EGR już drugi wsadziłem ( oryginał), także napewno działa, ale filtr cząsteczek stałych jest zapchany na 90% . podejrzewam , że zamiennik jest szpetny. odłączyłem z moim mechanikiem ten wężyk co łączy egr z filtrem cząsteczek stałych i wiltr powinien wciągać powietrze, a mój nic nie wciągał . Także na moje jest zapchany filtr, nie wypala się poprostu .tak myśle . dodam ,że mam silnik 3.0 197 KM i za katalizator dałem 1300 zł , za nowy . Przyznam, że cena okazyjna, ale za to nic nie warty zamiennik.
Opublikowano
Czy tłumik końcowy (rura wewnątrz) jest tak czysty, jak przy oryginalnym filtrze?

miałem orginalny DPF, jak kupowałem bmke, ale poprzedni włąściciel mało jeździł, i zapchał się, regenerowałem go komputerowo, ale to starczyło na pare tyś km , rura,była czysta, Teraz po wymianie na zamiennik to jest brudna .

Opublikowano

Wiec byłem na kompie, wyszedł DPF i czujnik ( który już wymieniłem 2 razy ) robiliśmy próbe spalin przy odłączonym DPF , próba wyszła dobrze, póżniej odłączyliśmy DPF przed tym drugim katalizatorem i wszystko wyszło dobrze . Przejechałem się kawałek, to jakby samochód odzyskał moc, nie miałem jeszcze okazji się przejechać na autostradzie, ale jutro to zrobie . Momentami jakby było zamulił, ale to tylko chwilowe było .

Jeszcze jedno pytanko, macie rure wydechową brudną od sadzy ? czy nie za bardzo ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta.

Czy sa jeszcze jakies osoby, ktore moga podzielic sie opinia od zamiennikach DPF?

Sklaniam sie w kierunku JMJ DPF i katalizator w jednej puszce dla sielnika M57N2 231KM.

Prosze nie pisac o czyszczeniu itp bo juz nie ma co czyscic ;) Dzieki za info.

Opublikowano
Znam wynik wymiany dpf w E61 LCI 525d 197KM na nowy zamiennik w cenę poniżej 2 tyś zł. Dopalania i zbierania sadzy nie ma praktycznie wcale. Jest dymek przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu czy odpalaniu oraz nieprzyjemny zapach na postoju auta. Silnik chodzi normalnie, tzn nie ma błędów, moc jest normalna itp. Myślę że podobny efekt osiągnie się wywalając z puszki dpf i zostawiając oryginalny katalizator.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Silnik chodzi normalnie, tzn nie ma błędów, moc jest normalna itp. Myślę że podobny efekt osiągnie się wywalając z puszki dpf i zostawiając oryginalny katalizator.

Nie ma błędów na zegarach czy na sterowniku? To jest różnica. Usuwając DPFa tylko fizycznie, rzeczywiście można jeździć ale wpadają błędy czujnika ciśnienia wstecznego i dpfa.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz Chris99. U siebie wlasnie tak mam oryginalny katalizator bez DPF wiec tak jak piszesz nic by u mnie nie polepszylo sytuacji.

A wiesz moze jaki to zamiennik?

Zastanawiam sie nad JMJ1047 i jestem ciekawy czy ktos JMJ kupowal i testowal?

Opublikowano
Też zastanawiam się nad zamiennikiem tej firmy... na forum a4 jest wątek w którym ludzie piszą, że zamienniki sprawdzają się nawet po kilkudziesiedzi tysiącach kilometrów i teraz mam zagwozdkę .. czyścić swój( a jeśli tak to którą metodą? chemia? wypalanie w piecu? sprężone powietrze?) czy zamontować zamiennik za 1200 zł ...
Opublikowano

Na e-tlumiki JMJ 1047 czyli dpf i katalizator w jednej puszce kosztuje 1600zl.

Pytalem tez na forum w UK i jak narazie odezwal sie jeden gosc i potwierdZil ze ma zamiennik ATP z Niemiec i jest wszystko ok. Koncowki rur ma czyste bo jeszcze dokladnie podpytalem. Mowi ze JMJ to rownie dobry zamiennik.

Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=336610&p=2458203#p2458203

 

Powyżej podobny wątek, może administratorzy skleją w jeden ? Ja jestem prawie zdecydowany na zamiennik, tylko martwi/ zastanawia mnie jedna rzecz, nigdzie nie ma charakterystki sprzedawanych przez nich produktów, tzn, czy wkłąd jest cermamiczny, jak z zawartością metali szlachetnych itp itd, chociaz crtyfiakty TUV maja i podobno spełniaja normy Euro 4

Opublikowano
kolega kupił do 3.0d, po pierwsze były nieszczelności w układzie wydechowym, nie ma możliwości aby był dopasowany i przylegał jak orginał a po drugie środek jest zdecydowanie inny niż w orginale, nie zatrzymuje tego co ma zatrzymywać, zdecydowanie odradzam.
  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.