Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem odnoscnie pracy silnika jak odpale auto na zimnym przy temp -10 to obtory faluja tak to 1100 do 1200 i silnik tak dziwnie brzmi huczy itd ale jak sie autko nagrzeje troche to oborty nie faluja i na oko jest 700 czy to jest normalne ze tak skakaja obroty przy -10 :?: :?: :?: :?: :?: :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam problem odnoscnie pracy silnika jak odpale auto na zimnym przy temp -10 to obtory faluja tak to 1100 do 1200 i silnik tak dziwnie brzmi huczy itd ale jak sie autko nagrzeje troche to oborty nie faluja i na oko jest 700 czy to jest normalne ze tak skakaja obroty przy -10 :?: :?: :?: :?: :?: :?:

 

Nic nie powinno falować!

Przed odpaleniem wyłącz kompletnie nawiew, albo zmniejsz temperaturę na klimatroniku do 16 stopni i wtedy odpal. Jak nie będzie falowania, to standardowo uwalony jest podgrzewacz płynu chłodzącego. Po rozgrzaniu obroty powinny być w okolicy 820-830.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Nic nie powinno falować!

Przed odpaleniem wyłącz kompletnie nawiew, albo zmniejsz temperaturę na klimatroniku do 16 stopni i wtedy odpal. Jak nie będzie falowania, to standardowo uwalony jest podgrzewacz płynu chłodzącego. Po rozgrzaniu obroty powinny być w okolicy 820-830.

 

A dlaczego jeśli nie będzie falowania to miałby niby być uwalony podgrzewacz ?

A jeśli nie jest uwalony i ustawimy 32 stopnie to jakie powinny być obroty silnika przez jakiś czas po odpaleniu ?

U mnie też obroty falują przez 10-15 sekund po czym są normalne, a mój podgrzewacz grzeje ( robi się bardzo ciepły w krótkim czasie )

Opublikowano
Wyłaczyłem nawiew przed odpaleniem i obroty dalej wskakuja na 1tys i jaka autko troche pochodzi to spadaja na 700 i juz normalnie? czy wina moze byc sterownik świec? bo mam uwalony i odpalam auto bez podgrzewania i w poniedziałek jade na wymiane sterownika ale nie wiem czy to ma wpływ, sa jeszcze jakies przyczyny ze te obroty przy odpaleniu tak sie podnosza?>
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ECU podnosi obroty silnika, gdy temperatura powietrza spadnie do iluś-tam (+3stopnie?), bo komp robi wszystko, żeby silnik jak najszybciej złapał temp. optymalną. Jest normalne i prawidłowe działanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak odpalisz silnik na mrozie, to zawsze obroty będą większe przez jakiś moment, właśnie około 1000-1100. To norma, ale falowanie obrotów jest często właśnie przez uwalony podgrzewacz. To nie znaczy, że nie będzie grzał, będzie, ale będą właśnie falowały też obroty zanim silnik nie złapie jakiejś tam temperatury, nie powiem jakiej, bo nie wiem dokładnie. Taki podgrzewacz wciąga też prąd z akumulatora na postoju przy kompletnie wyłączonym i zamkniętym silniku. Czasami ludzie myślą, że to jeż, a to właśnie podgrzewacz. Najprościej sprawdzić to po dłuższym postoju, np. po nocce, wystarczy dotknąć podgrzewacza i zobaczyć czy nie jest ciepły, jak jest to do wymiany. Roger chyba je reanimuje. Obroty powinny być w okolicach 830 na ciepłym silniku.

skols003 jak odpalasz bez włączonego klimatronika, to też Ci falują?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeśli ktoś ma automata proszę napiszcie jakie macie po odpaleniu zimnego przy ujemnych temperaturach bo w manualu widzę że ponad 1000 obr to norma u mnie zawsze poniżej. Norma po zmianie softu dla mojego auta to na ciepłym 780 obr/min, więc na zimnym powinno dojść pod 1000 a chyba nie podchodzi nawet pod 850.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowy podgrzewacz 1050zł z tego co pamiętam:) Ja mam automat. I na wolnych do 800obr/min nigdy nie doszedł. Nawet w mega mróz.
Opublikowano

falowanie obrotów wywołane podgrzewaczem po 2003r gdzie był inny typ podgrzewacza (zawiera w sobie duzo wiecej elektoniki) wcale nie oznacza jego uszkodzenia, zobacz jak wyglada ładowanie w momencie falowania, niedawno był ten temat poruszany, staszek tam spinał sie ale kilka mądrych słów padło, poszukaj i przeczytaj

w starszych podgrzewaczach ecu podnosi obroty na 930 jak dobrze pamietam, w tych co masz o 50rpm

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
To by się zgadzało bo u mnie też minimalne falowanie jest - wskazówka może o 1mm chodzi góra dół, na zewnątrz auta trochę to słychać. Grzeje na pewno bo letnie powietrze mam praktycznie od razu, grzeje jeszcze zanim wskazówka opuści niebieskie pole.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.