Skocz do zawartości

zamarazająca klamka kierowcy e46 320i 2001r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

możliwe że temat się powtórzy jednak nie za bardzo mam czas przeczesać całe forum.

Problem objawia mi się tak że przy minusowej temperaturze, już przy -3 jak autko postoi na dworze kilka h to po odblokowaniu drzwi z kluczyka, łapię za klamkę i otwieram drzwi. Drzwi się otwierają lecz nie zamykają. Odbijają się od futryny i nie da się ich zamknąć już :(. Wymyśliłem patent że ciągne drzwi do siebie wciskam zamykanie drzwi to wtedy drzwi się zamkną ale nie sa domknięte więc wtedy szarpie jeszcze raz za drzwi i się zamykają na amen, dosłownie... ani z zewnątrz ani z wewnętrznej strony nie jestem w stanie otworzyć drzwi kierowcy, muszę wysiadać przez pasażera drzwi.. żenujące.. jak się rozmrozi to wtedy drzwi się otwierają ( na szczęście mam garaż ocieplany - ale problem się pojawia bo w pracy auto stoi 10h na mrozie :( ).. Ostatnio rozkminiłem że jak jest taki mróz to otwieram drzwi kierowcy od wewnątrz i wtedy drzwi działają normalnie dopuki nie otworzę drzwi z zewnątrz. Powiedzcie mi co zrobić w takiej sytuacji, czy jeżeli jest tylko opcja wymiany elementu to powiedźcie mi jaki element wymienić w moim przypadku. Drzwi juz rozkręcałem ściągnęłem poduszkę powietrzną, rozszarpałem gąbke wygłuszającą ( co bardzo mnie zabolało ) i popsikałem wd40 od środka drzwi i z każdej możliwej strony ale nie pomaga :(

Opublikowano
Gdzieś jest nie wiem czy również na tym forum mój temat i identyczny przypadek, który niestety nie został rozwiązany. Dwa lata z rzędu w zimie miałem kilka razy taką samą sytuację - najpierw drzwi nie chciały się w ogóle zamknąć, a później jak chwyciły to musiałem czekać aż odmarzną, żeby się je dało otworzyć. W tym roku mimo ujemnych temperatur jeszcze taka sytuacja się nie zdarzyła. Generalnie wydaje mi się, że zamiast WD40 lepiej byłoby jakimś smarem w sprayu tam popsikać (ja tak zrobiłem, ale w sumie czym ja tam nie psikałem już...). Ogólnie otwierając drzwi jest tam gdzieś w okolicach zamka taka mała okrągła zaślepka gumowa, jak ją wyjmiesz to tam napsikałem tego smaru (na którymś forum ktoś tak polecił zrobić). Na pewno nie zaszkodzi a może pomoże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW mnie to nie spotkało, ale w żony SEAT Ibiza co roku był problem. W SEAT radze sobie z tym tak. Zanim przyjdą mrozy, czyli koło listopada, otwieram zaślepkę przy zamku, biorę smar w spreju, ostatnio jakiś WURTH i psikam. Po takim zabiegu nie ma problemu. Niestety jak się raz nie wyrobiłem i popsikałem jak już były mrozy, to nic już nie pomogło. Czekałem aż mi fura w hipermarkecie odmarznie przez cały dzień i wtedy psiukanie. Ale to też już nie było to. I czasami żonka w sukieniuni przez bagażnik wsiadała:)
Opublikowano
WD40 nie ma właściwości smarnych on jedynie wypycha wodę z elementów i trochę konserwuje.

 

WD-40 – środek w sprayu o działaniu smarującym i wypierającym wodę, o dużej zdolności do penetrowania szczelin. Jego głównymi składnikami są węglowodory.

Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla) zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.

 

Przykładowe zastosowania to: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie korozji. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci. WD-40 został po raz pierwszy zastosowany przez Convair do ochrony zewnętrznej powłoki rakiet Atlas przed rdzą i korozją[1]. Produkt stał się po raz pierwszy powszechnie dostępny w sklepach w San Diego w 1958.

KOZIOL
Opublikowano
Przykładowe zastosowania to: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie korozji. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci.

 

Tym wpisem potwierdziłeś moją wypowiedź, że WD40 nie nadaje się jako smar. Przydaje się jako preparat na "rozluźnianie połączeń" lub wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów" nawiasem mówiąc do tego są też o wiele lepsze preparaty. Tak na marginesie z innej dziedziny, która jest mi bliska, szczytem braku podstawowej wiedzy o środkach konserwujących jest uparte twierdzenie, że WD40 jest najlepszym środkiem czyszcząco-konserwującym elementy broni palnej.

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

WD40 psikałem z każdej możliwej strony ale juz na mrozach :(

Wczoraj jak wsiadałem do auta to mi pasażer drzwi otwierał od kierowcy i zamykają się i otwierają dobrze ale tylko od wewnętrznej strony. Jak musnęłem klamkę z zewnątrz podnosząc ją lekko do góry to czułem mocny opór zamarzniętej klamki.. jak bym ją pociągnął do oporu to juz bym drzwi nie zamknął :( ma ktoś patent żeby wymienić samą część zewnętrzną klamki?

Opublikowano
Kolego, koledzy wyżej dobrze Ci podpowiedzieli a od siebie mogę powiedzieć w ten sposób. Jak ja bym kombinował na sam początek bo myślę, że od tego trzeba zacząć. Musisz pozbyć się wilgoci z mechanizmu zanim cokolwiek zaczniesz robić. Rozbierz na czynniki pierwsze elementy, co możesz to na grzejnik, żeby wilgoć wyparowała. Dodatkowo suszarka i jedziesz w miejscach trudno dostępnych garaż masz ocieplany to dodatkowo ułatwia sprawę. Pozbądź się wilgoci a następne jakiś dobry smar w sprayu i spryskaj dokładnie każdy element po takim zabezpieczeniu powinno być dobrze. Mogę się mylić mówię z dobrego serca co ja bym robił w tym temacie. Pozdrawiam i powodzenia życzę!
Opublikowano

no wlasnie chcialem zapytac jak najlepiej to zrobic?

bo kiedys z drzwi od pasażera spadła mi linka do otwierania drzwi i rozbierałem całe tzn wyciągnęłem zamek od środka i od zewnątrz cały mechanizm otwierania to wystarczy ten element co jest za poduszką powietrzną? bo inaczej wyciągnąć niemoge jak przez otwór za poduszką powietrzną :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.