Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jestem świeżo po wymianie sterownika świec żarowych oryginalny beru. Rok temu wymieniane świece żarowe. Auto podczas nawet lekkiego mrozu odpala za 3-4 razem... :duh:

wyskakuje bląd wszystkich świec żarowych... Jak panowie myślicie co moze byc przyczyną?

Jakieś pomysły? sugestie?

PIszę taki temat jak inni wiem że już był ale wszystkim pomagało wymiana sterownika albo swiec a u mnie nie pomaga.

Opublikowano
Albo kiepska ropa albo słaba kompresja albo słabe grzanie, chociaż, nawet lekki mróz to nic dla nowego diesla, nawet bez kilku sprawnych świec powinien zapalić od strzała ale mógłby nierówno pracować na zimnym, bo samo dobre sprężanie powoduje wybuch a świeca tylko wspomaga a nie jest głównym czynnikiem zapłonu.
Opublikowano

Witam koledzy podczepię sie pod temat co prawda mam 535d wymienilem miesiac temu swiece i moduł wiec to mozna wykluczyc jako przyczyne. U mnie sytuacja wyglada tak jak bylo -15* to na 1s zapalila sie kontrolka od swiec potem zgasla poczekalem chwilke i odpalilem silnik co prawda odpalil jednak pracowal nierowno ok 15s po czym zgasł :( potem ponownie odpalilem przez chwilke pracowal nierowno ale potem juz bylo ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Przy temp -5* itp wszystko jest raczej ok ale tez na poczatku przez kilka sekund silnik pracuje nierowno...

 

PS. jak dziala ta kontrolka od swiec? bo ona nigdy mi sie nie pojawila na wiecej niz 1-2s czy swiece grzeja tylko przez tak ktorki okres jak swieci sie kontrolka? czy porpostu jak kontrolka sie wyswitli i zgasnie to trzeba jeszcez odczekac bo swiece grzeja?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam koledzy podczepię sie pod temat co prawda mam 535d wymienilem miesiac temu swiece i moduł wiec to mozna wykluczyc jako przyczyne. U mnie sytuacja wyglada tak jak bylo -15* to na 1s zapalila sie kontrolka od swiec potem zgasla poczekalem chwilke i odpalilem silnik co prawda odpalil jednak pracowal nierowno ok 15s po czym zgasł :( potem ponownie odpalilem przez chwilke pracowal nierowno ale potem juz bylo ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Przy temp -5* itp wszystko jest raczej ok ale tez na poczatku przez kilka sekund silnik pracuje nierowno...

Jakość paliwa, wtryskiwacze .

 

PS. jak dziala ta kontrolka od swiec? bo ona nigdy mi sie nie pojawila na wiecej niz 1-2s czy swiece grzeja tylko przez tak ktorki okres jak swieci sie kontrolka? czy porpostu jak kontrolka sie wyswitli i zgasnie to trzeba jeszcez odczekac bo swiece grzeja?

Świece grzeją nawet jak kontrolka zgaśnie i silnik zacznie pracować, stopniowo z coraz mniejszą mocą do momentu aż ciecz chłodząca osiągnie o ile dobrze pamiętam ( jeżeli pomyliłem wartość poprawcie) 25st.

Nie trzeba odczekać,to komputer decyduje kiedy komora spalania jest wystarczająco nagrzana i na wcześniejsze odpalenie nie pozwoli,im niższa temperatura tym dłuższa zwłoka,tak przynajmniej jest u mnie.

Opublikowano (edytowane)
Witam koledzy podczepię sie pod temat co prawda mam 535d wymienilem miesiac temu swiece i moduł wiec to mozna wykluczyc jako przyczyne. U mnie sytuacja wyglada tak jak bylo -15* to na 1s zapalila sie kontrolka od swiec potem zgasla poczekalem chwilke i odpalilem silnik co prawda odpalil jednak pracowal nierowno ok 15s po czym zgasł :( potem ponownie odpalilem przez chwilke pracowal nierowno ale potem juz bylo ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Przy temp -5* itp wszystko jest raczej ok ale tez na poczatku przez kilka sekund silnik pracuje nierowno...

Jakość paliwa, wtryskiwacze .

 

PS. jak dziala ta kontrolka od swiec? bo ona nigdy mi sie nie pojawila na wiecej niz 1-2s czy swiece grzeja tylko przez tak ktorki okres jak swieci sie kontrolka? czy porpostu jak kontrolka sie wyswitli i zgasnie to trzeba jeszcez odczekac bo swiece grzeja?

Świece grzeją nawet jak kontrolka zgaśnie i silnik zacznie pracować, stopniowo z coraz mniejszą mocą do momentu aż ciecz chłodząca osiągnie o ile dobrze pamiętam ( jeżeli pomyliłem wartość poprawcie) 25st.

Nie trzeba odczekać,to komputer decyduje kiedy komora spalania jest wystarczająco nagrzana i na wcześniejsze odpalenie nie pozwoli,im niższa temperatura tym dłuższa zwłoka,tak przynajmniej jest u mnie.

 

Ok dzieki za pomoc, jakosc paliwa hmm byc moze ale zawsze tankuje lepszego diesla najczęściej BP Olen lub Statoil, wtryski byly wymienione rok temu wiec raczej sa ok. Jednak teraz podpiolem kompa i zauważyłem ze dalej mam bledy swiec na wszystkich cylindrach :/ a wymieniłem moduł i świece wiec nie wiem co jest grane :| oddam auto teraz do mechanika i bedzie msuial to sprawdzic + wymienie filtr paliwa bo byl wymieniany jakos 40k temu

Edytowane przez tom3k90

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam koledzy podczepię sie pod temat co prawda mam 535d wymienilem miesiac temu swiece i moduł wiec to mozna wykluczyc jako przyczyne. U mnie sytuacja wyglada tak jak bylo -15* to na 1s zapalila sie kontrolka od swiec potem zgasla poczekalem chwilke i odpalilem silnik co prawda odpalil jednak pracowal nierowno ok 15s po czym zgasł :( potem ponownie odpalilem przez chwilke pracowal nierowno ale potem juz bylo ok. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Przy temp -5* itp wszystko jest raczej ok ale tez na poczatku przez kilka sekund silnik pracuje nierowno...

Jakość paliwa, wtryskiwacze .

 

PS. jak dziala ta kontrolka od swiec? bo ona nigdy mi sie nie pojawila na wiecej niz 1-2s czy swiece grzeja tylko przez tak ktorki okres jak swieci sie kontrolka? czy porpostu jak kontrolka sie wyswitli i zgasnie to trzeba jeszcez odczekac bo swiece grzeja?

Świece grzeją nawet jak kontrolka zgaśnie i silnik zacznie pracować, stopniowo z coraz mniejszą mocą do momentu aż ciecz chłodząca osiągnie o ile dobrze pamiętam ( jeżeli pomyliłem wartość poprawcie) 25st.

Nie trzeba odczekać,to komputer decyduje kiedy komora spalania jest wystarczająco nagrzana i na wcześniejsze odpalenie nie pozwoli,im niższa temperatura tym dłuższa zwłoka,tak przynajmniej jest u mnie.

 

Ok dzieki za pomoc, jakosc paliwa hmm byc moze ale zawsze tankuje lepszego diesla najczęściej BP Olen lub Statoil, wtryski byly wymienione rok temu wiec raczej sa ok. Jednak teraz podpiolem kompa i zauważyłem ze dalej mam bledy swiec na wszystkich cylindrach :/ a wymieniłem moduł i świece wiec nie wiem co jest grane :| oddam auto teraz do mechanika i bedzie msuial to sprawdzic + wymienie filtr paliwa bo byl wymieniany jakos 40k temu

 

No to jesteś prawie w domu.

Świece z grubsza najłatwiej sprawdzić omomierzem,jeżeli świece ok, to poszedł ponownie sterownik.

 

Na te dolegliwości może nieć wpływ uszkodzony czujnik temp. zewnętrznej, wejdź w menu ukryte na zimnym silniku i sprawdź temp. cieczy chłodzącej czy pokrywa się z temp.otoczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ten dodatek na pewna nie zaszkodzi.Jak również nie wyleczy błędu świec żarowych.

 

Jeżeli komp wykazał błąd świeć żarowych to przyczyny mogą byś tylko dwie:

- świece

- sterownik

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

Ten dodatek na pewna nie zaszkodzi.Jak również nie wyleczy błędu świec żarowych.

Jeżeli komp wykazał błąd świeć żarowych to przyczyny mogą byś tylko dwie:

- świece

- sterownik

 

Tak kolego wiem ze albo sterownik albo swiece ;) i dlatego miesiac temu wymienilem jedno i 2 myslalem ze jest ok ale jak widac blad powrocil :(

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Sprawdź przewód ten który doprowadza prąd do sterownika bo on też potrafi się nadtopic nadpalic i wtedy słabo przewodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja no Twoim miejscu sprawdził bym wpierw czujnik o którym pisałem i świece i dopiero znając te wyniki można podjąć decyzję co dalej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź przewód ten który doprowadza prąd do sterownika bo on też potrafi się nadtopic nadpalic i wtedy słabo przewodzi.

Można sprawdzić kostkę wizualnie lub podczas zimnego startu sprawdzić czy na świecach pojawia się napięcie ( dojście ograniczone ale możliwe,przerabiałem osobiście).

Opublikowano
a mi ktoś pomoże?:) wywala bledy swiec wszystkich szesciu... sa nowe sterownik nowy wiec nie wiem co juz moze byc. latem pali po 1s i nie ma problemu nigdy z odpalaniem a w mrozy tez odpali ale musze dluzej pokrecic a szkoda rozrusznika. prosze o podpowiedz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie świece żeby były uszkodzone to nie częsty przypadek, co nie znaczy że niemożliwy. Mogły zostać uszkodzone przez poprzedni niesprawny sterownik. Sprawdziłeś je?
Opublikowano

Witam

Mam problem z e60 530d 2003r, auto nie odpala na mrozie

auto gdy postoi na mrozie 6+ godzin przestaje odpalac (przy krotszych postojach np 4 godziny nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem)

alkumulator nowy, rozrusznik regenerowany latem, swiece+sterownik wymienione rowniez kilka miesiecy temu, podgrzewacz filtru paliwa wymieniony (pokazywal błąd)

tankowane paliwo arktyczny diesel,

aktualnie po podpiecu komputera nie pokzuje zadnego bledu swiec lub sterownika

jedyny blad jaki pokazuje i moglby wskazywac na problem to 004b90 DDE: rail-pressure monitoring on engine start

po odpaleniu auta przy pomocy niewiekiej ilosci samostartu problem nagle zanika, wylaczajac po minucie auto juz nie ma problemu z odpaleniem

 

czy opisany powyzej blad moze miec wplyw na opisywane zachowanie auta ?

czy jest mozliwosc ze to sterownik swiec pomimo ze nie pokazuj bledu tego modulu na kompie ?

moze macie inne koncpecje dot tej sytuacji ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi bo mam spory problem

Opublikowano

blad jaki pokazuje i moglby wskazywac na problem to 004b90 DDE: rail-pressure monitoring on engine start

po odpaleniu auta przy pomocy niewiekiej ilosci samostartu problem nagle zanika, wylaczajac po minucie auto juz nie ma problemu z odpaleniem

 

czy opisany powyzej blad moze miec wplyw na opisywane zachowanie auta ?

czy jest mozliwosc ze to sterownik swiec pomimo ze nie pokazuj bledu tego modulu na kompie ?

moze macie inne koncpecje dot tej sytuacji ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi bo mam spory problem

 

Jest błąd ciśnienia na listwie wtryskowej podczas rozruchu silnika - jak najbardziej może to być powodem problemow z rozruchem silnika.

 

Gdyby sterownik świec był uszkodzony były by błędy świec żarowych lub samego sterownika

Opublikowano

ok, dzieki za wiadomosc

a czy nie ma tu znaczenia zimny silnik ? tzn czy blad ten nie powinien powodowac problemu z rozruchem w kazdej temperaturze ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalecam zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, głowę dam sobie uciąć, że któryś przelewa i dla tego nie odpala. Ten błąd właśnie tego dotyczy. Ewentualnie zawór ciśnienia paliwa na szynie CR, ale zacząłbym od wtrysków.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A moze pompa paliwa daje za male ciśnienie?

dziekuje za odpowiedzi

ok, ale czy pompa paliwa nie powinna dawac objawow przez caly czas ? tzn dzisiaj po calej nocy odpalil normalnie, krecac troszczeczke tylko dluzej...

Zalecam zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, głowę dam sobie uciąć, że któryś przelewa i dla tego nie odpala. Ten błąd właśnie tego dotyczy. Ewentualnie zawór ciśnienia paliwa na szynie CR, ale zacząłbym od wtrysków.

ok, sprobuje to zrobic ale nie wiemczy mi sie uda bo jak dotej pory to jedynie sprawdzalem bledy na kompie, nie robilem zadnych testow (uzytkuje program ispa)

czy przelewajacy wtryskiwacz nie powinien dawac jeszcze jakis objawow ? podczas jazdy auto zachowuje sie normalnie, tak jak pisalem wczesniej odpala normalnie po kilku godzinnym postoju nawet na mrozie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.