Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem jak samochód jest zimny to pokazuje się błąd ładowania, jak się zagrzeje jak wyłączę silnik i znowu włączę to wraca wszystko do normy. O co chodzi?? :-x
Opublikowano
Witam, mam problem jak samochód jest zimny to pokazuje się błąd ładowania, jak się zagrzeje jak wyłączę silnik i znowu włączę to wraca wszystko do normy. O co chodzi?? :-x

 

regulator napięcia

 

pozdrawiam

Opublikowano
Dziś byłem u mechanika i też sugerował, że to może być regulator napięcia, ale doradzał wymianę całego alternatora a nie tylko regulatora. No bo nie wiadomo w jakim stanie jest reszta części alternatora. Jeśli kupię inny używany alternator to też nie wiadomo co i jak. Więc nie wiadomo co robić. Co Wy byście zrobili??? :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie potrafi lub brakuje mu zaplecza żeby ocenić stanu alternatora który może być w nienagannym stanie, to przed wszystkim zmienił bym mechanika, na elektryka lub elektronika samochodowego który nie będzie miał z tym problemu.
Opublikowano
Miałem to samo. Na forum ktoś pisał, że te regulatory miały wadę fabryczną i robiły się tam zimne luty. Ja zmieniłem sam regulator i wszystko wróciło do normy. Cena w ASO to około 500zł.
Opublikowano

Czyli wynika, że najlepiej będzie wymienić regulator. Fachowcy są polecani na naszym forum w gorzowie. Fakt jeszcze wogóle nie zaglądali do środka co i jak jest

z alternatorem, ale taka była ich sugestia jak wyżej napisałem o wymianie całości.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez problemu kupisz taki regulator na allegro za sto parę złotych i to oryginalnego boscha czy valeo (w zależności jaki masz), jedynie bez znaczka BMW, a jeśli masz podstawowe klucze, to wymienisz go sam. Robiłem takie rzeczy i to nic trudnego. Najważniejsze, to wyjąć alternator (dwie śruby), zdjąć tylną osłonkę (trzy śrubki), sprawdzić jak wygląda regulator i znaleźć taki sam. Żadna filozofia. Może wystarczy wymiana samych szczotek, a wtedy koszt 10PLN.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... Najważniejsze, to wyjąć alternator (dwie śruby), ...

 

tylko po co ?

 

pozdrawiam

 

Bo jest to bardzo łatwe i baaardzo ułatwia robotę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
byłem u mechanika- podłączył samochód do kompa i wyszło dużo błędów związanych z prądem- spadki napięcia itd. Ładownie przez alternator na kompie wyszło idealnie, pokasował błędy ale nie mógł skasować jednego błędu-aktywnego układu kierowniczego i podejrzewa że może być gdzieś przetarty przewód od układu kierowniczego i to może być przyczyna tych przepięć a nie regulator napięcia. Tylko mnie niepokoi jedna rzecz, że to wszystko dzieje się rano jak samochód zimny, widać że np wycieraczki chodzą wolniej wyskakują błędy głównie skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Mechanik uważa, że to przepięcie na przewodzie od układu kierowniczego powoduje taki skok napięcia czy przepięcie, że na zegarach pokazuje brak ładowania. Co Wy sądzicie??
Opublikowano
Oni chyba tylko sprawdzali połączenie, nic nie wymieniali. To klema minusowa z elektroniką. Podobno częsta usterka.
E60 3.0D 2004
Opublikowano
Bo jest to bardzo łatwe i baaardzo ułatwia robotę.

 

wymiana regulatora bez odkręcania alternatora też jest baaaardzo łatwa

po co utrudniać ?

 

byłem u mechanika- podłączył samochód do kompa i wyszło dużo błędów związanych z prądem- spadki napięcia itd. Ładownie przez alternator na kompie wyszło idealnie ...

... Tylko mnie niepokoi jedna rzecz, że to wszystko dzieje się rano jak samochód zimn ...

 

niech go podłączy jak jest zimny

u mnie, kiedy regulator zaczął padać nie było ładowania na zimnym silniku

jak się rozgrzał ładował

 

pozdrawiam

Opublikowano
no właśnie masz kolego rację, żeby sprawdzić na zimnym bo jak się rozgrzeje to wszystko jest O.K. dlatego też będę chciał zostawić samochód u mechanika żeby rano mógł go odpalić i podpiąć do kompa kiedy jest zimny. Właśnie wtedy się dzieją te wszystkie dziwne rzeczy. :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam możesz to łatwo sprawdzić czy ładuje na zimnym (jak i w każdej chwili) wchodząc w menu ukryte 9 pozycja, to napięcie ładowania - viewtopic.php?t=57919 . Jeżeli będzie ok 14,5 i więcej to ładowanie jest ok. Chyba że aku.jest kompletnie rozładowany to trzeba trochę poczekać, w takim przypadku jak ładowanie jest ok, to napięcie będzie stopniowo wzrastać może pokazać nawet ok 14.9V.

Wszelkie pomiary powinno się dokonywać na w pełni naładowanym aku. Aku. uważa się za niewystarczająco naładowany jeżeli ma niższe napięcie niż 12,5V.

Należy pamiętać że utrzymywanie niższego napięcia aku. w znacznym stopniu skraca jego żywotność .

Nawet najlepszy aku.można w krótkim czasie w ten sposób wykończyć, jak również za dużym prądem ładowanie.

Także od czasu do czasu warto sprawdzić napięcie ładowanie w ukrytym. Jak i w stanie uśpienia te nie mniej niż 12,5V - w tym przypadku najlepiej woltomierzem lub miernikiem uniwersalnym :wink: .

Aku ma pamięć tak jak słoń, potrafi się odwdzięczyć dobremu panu :D .

Opublikowano
I nie daj sobie wmówić, że wystarczy sama wymiana szczotek. Później zapłacisz jeszcze raz za robotę i auto stanie ci w najmniej oczekiwanym momencie. jak brakuje pradu powoli wyłącza się wszystko - nawet wskazówki zegarów lecą na zero :) Bardzo ciekawe doświadczenie.
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat bo mam podobny problem.

Otóż, kupiłem E60 520i po jakimś czasie użytkowania, pokazał się komunikat o słabej baterii. Po kilku dniach od tego komunikatu, jak by wróciło do normy. Następnie podczas porannego odpalania wydawało mi się że słabo kręci.. Ale odpalała i było ok. Któregoś razu jadąc z pracy, włączyłem tempomat który się po chwili wyłączył, tak ze dwa razy zrobił. W koncu się nie włączył w ogóle, dojechałem pod dom i juz nie mogłem odpalić. Pomyślałem że bateria padła bo juz 8 lat miała. Kupiłem nową, przez jakiś czas było ok, niemniej widziałem że czasem słabo kręci. W końcu wracając do domu znów to samo : tempomat się wyłączył i nie chciał włączyć. Wiedziałem że jak zgaszę to juz nie odpalę tak też się stało. Baterię podładowałem, sprawdziłem ładowanie i okazało się że po odpaleniu jest koło 14V lecz po ok minucie spada do 12V.

trochę poczytałem i odpiąłem zasilanie na klemie IBS ładowanie wróciło do normy ...

Teraz jak ruszam to odpinam zasilanie z tej klemy, jak jestem u celu to zapinam i zamykam auto...

Czy mogę nie zapinać trj klemy na noc? Boję się że jak zostawię odłączoną na noc to samochód sie nie "uśpi" ?

Pozdrawiam i dziękuję

Proszę o opinie

Po tym jak mi padła bateria (nowa), wywaliłem alternator i wsadziłem na stół żeby go sprawdzili, wszystko wyszło ok!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

WItam koledzy doswiadczyłem to samo w ukrytym menu spada nieraz nawet do 11 u zaczyna sie abes wpomagniie wskazowki zegara na 0 od obrotów i predkościomierza radio ga snie swiatla nawet przygasaja . .

 

jpomożcie jak ścwymienic regulator bez wyciagania alternatora ???

 

nawet jak ktoś to robił to prosze o podpowiedzi bede wdziecznt podrawiam aktualnie szwecja,,,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.