Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E46. Powiększenie rodziny rodziny zmusza mnie jednak do kupna kombi. Pomyślałem, że przy okazji warto trochę odmłodzić samochód i najbliżej mi do E91 po liftingu. Spotkałem się jednak z wieloma złymi opiniami na temat silników diesla w tych autach i zastanawiam się czy rzeczywiście jest tak źle. Auto ma być używane do dojazdów do pracy (ok. 40 km w 1 stronę autostradą) czyli ekonomia jazdy jest ważna. Z tego powodu myślałem o niewielkim dieslu (318d 143 KM lub 320d). Znajomi jedna odradzają mi te silniki twierdząc, że są w nich problemy z niezawodnością (np. wtryskiwaczy). Zamiast tego doradzają kupno 320ski w benzynie i założenie LPG. Co o tym sądzie? Czy te popularne opinie o braku niezawodności małych diesli to prawda? Czy LPG to dobry pomysł?

 

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

Co do diesla 320d/318d to fakty są takie, że po lifcie (silnik N47) występują problemy z rozrządem więc zaraz po kupnie należałoby go wymienić - koszt około 3000zł i to tyle, to bardzo dobry silnik i mało pali.

Co do benzyny to nie wiem ale w gaz bym się nie pchał. N47 na trasie pali tyle jakbyś na gazie jeździł :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Nie zagazujesz benzyny po 2007 roku, chodzi mi o N43/N53. W Twoim przypadku moim zdaniem najlepszy będzie wybór diesela. Jeśli kupisz zadbany egzemplarz to możesz się nim cieszyć długi czas. Warto zwrócić szczególną uwagę na rozrząd i w razie potrzeby wymienić. Poza tym standardowe tematy jak w każdym aucie.
Opublikowano

Po pierwsze ciężko kupić w Polsce sensowną benzynę i tak jak koledzy pisali do gazu tylko starsze - N46. Po drugie jeśli boisz się o wtryskiwacze to dobrym pomysłem jest kupno właśnie modelu 318d 143KM. Tam są zwykle wtryskiwacze, które poddają się regeneracji. Jednak jeśli się o auto dba, to problemy z wtryskami są sporadyczne. W linkach z mojego podpisu znajdziesz info zarówno o typowych usterkach jak i o tym jak dbać ich było jak najmniej.

318d 143KM jest autem dość dynamicznym w mieście. Na trasie do 120 też dynamika jest wystarczająca. Pali bardzo mało. Tylko trzeba kupić auto zadbane, z rzeczywistym przebiegiem i jak pisał kolega wyżej wymienić rozrząd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze jaki jest koszt wymiany lub regeneracji takich wtrysków w 318d? Co ile trzeba robić rozrząd i wtryski? Z tego co zdążyłem się zorientować to oferty w zakresie cenowym, który mnie interesuje mają przebieg 150-300 tyś km.

Widziałem ciekawe auto (318d), które miało nabite ok 170 tyś km. w Niemczech. Potem jeździła nim jakaś Polka, która w 3 lata zrobiła kilkanaście tyś czyli raczej jazda miejska. Czy te ostatnie 3 lata mogą wróżyć jakieś problemy?

 

Rzuciły mi się 4 ogłoszenia w mojej okolicy. 2 diesle:

http://otomoto.pl/bmw-318-e90-2-0-diesel-143-km-lifting-zadbana-C35400918.html

http://otomoto.pl/bmw-318-e90-C30630350.html

2 benzyny (na pewno nie włożę tu LPG? :():

http://otomoto.pl/bmw-318-e90-lift-pelny-serwis-duza-navi-C34416447.html

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-stan-idealny-1-wlasciciel-serwis-bmw-C35337019.html

Co o nich myślicie?

Opublikowano

Cześć, sam jestem użytkownikiem 318d 143KM (N47) preLCi (ale silnik ten sam). Obecnie mam przebieg w granicach 150tkm i wtryski od samego początku nie były ruszane. Jeżeli chodzi o rozrząd dla własnej spokojnej głowy warto go wymienić (koszt ok 3k na oryginalnych częściach), niż później wertować dziesiątki tematów na forum w obawie czy Ciebie ten problem dotyczy. Ja rozrząd wymieniłem ostatnio u naszego forumowego kolegi.

 

Jeżeli chodzi o jazdę miejską w ostatnich 3 latach, warto zweryfikować wtedy DPF'a, ponieważ podczas takiej jazdy lubi się zapchać, jeżeli tak jest warto wtedy raz na jakiś czas przegonić auto po autostradach. Zapchanie nie oznacza zaraz wymiany, czy usunięcia.

 

Ja ze swojej strony bardzo polecam ten silnik, nie jest to może 3.0d, ale do zwykłej jazdy w zupełności wystarcza, do tego ma bardzo niskie zapotrzebowanie na ON.

 

EDIT: Jak już szukasz, to celuj w lepiej wyposażone egzemplarze, wiem po sobie że później bardzo brakuje chociażby xenonów (a koszt doposażenia spory). Na zwykłych fotelach też jeździ się bardzo przeciętnie (żeby nie napisać niewygodnie), itd.

Opublikowano
Cześć, sam jestem użytkownikiem 318d 143KM (N47) preLCi (ale silnik ten sam). Obecnie mam przebieg w granicach 150tkm i wtryski od samego początku nie były ruszane. Jeżeli chodzi o rozrząd dla własnej spokojnej głowy warto go wymienić (koszt ok 3k na oryginalnych częściach), niż później wertować dziesiątki tematów na forum w obawie czy Ciebie ten problem dotyczy. Ja rozrząd wymieniłem ostatnio u naszego forumowego kolegi.

 

Jeżeli chodzi o jazdę miejską w ostatnich 3 latach, warto zweryfikować wtedy DPF'a, ponieważ podczas takiej jazdy lubi się zapchać, jeżeli tak jest warto wtedy raz na jakiś czas przegonić auto po autostradach. Zapchanie nie oznacza zaraz wymiany, czy usunięcia.

 

Ja ze swojej strony bardzo polecam ten silnik, nie jest to może 3.0d, ale do zwykłej jazdy w zupełności wystarcza, do tego ma bardzo niskie zapotrzebowanie na ON.

 

Podpisuje sie pod kolega.

U mnie 318d urzytkowana od 3 lat - sam przejechalem ponad 50kkm. Kupiona z przebiegiem 140kkm.

Porzez 3 lata z wiekszych rzeczy zrobiony lancuch i ostaniego lata sprzeglo z dwuamsem przy prebiegu 185kkm.

Nigdy nie weryfikolwalem stanu dpf ani wtryskow - bo sie nic nie dzialo.

Na miasto 143PS starczy. Spalaanie b. dobre - nie mam najlezejszej nogi a po miescie w zimie wyszlo mi ostatnio 6,8/100km.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Nie wiem dokładnie, bo jeszcze tego u siebie nie robiłem. Auto także użytkuję od przeszło 3,5 roku i dotychczas z grubszych rzeczy co zrobiłem to tylko rozrząd. Sam myślę nad wymianą sprzęgła i dwumasy.

 

Na dobrych częściach liczę że ok 2-2,5k.

Opublikowano
Sam dwumas i kompletne sprzęgło to około 2tys. (LUK silnik M47n2) a robocizna różnie... Zależy od warsztatu ale ale cos w granicach 500 pln
Opublikowano

Chyba mimo wszystko do silników M47 można łatwiej/taniej kupić niż do wersji N47, tak przeglądam aledrogo i znalazłem coś takiego:

 

Używane (pytanie tylko czy ich faktyczny stan jest weryfikowalny):

 

http://allegro.pl/bmw-e90-320d-e60-520d-n47-177-km-sprzeglo-kompl-i4927929821.html - sam zastanawiam się czy nie zaryzykować za przeszło 1000 zł taniej

http://allegro.pl/bmw-e87-e90-118d-318d-143km-30tys-km-sprzeglo-i4879429332.html - a to w ogóle za 1/3 ceny nowego

 

Nowe:

 

http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-bmw-3-e90-2-0d-136km-143km-i4888976508.html

Opublikowano

Powiedzcie mi czy przy zakupie dobry mechanik jest w stanie zweryfikować bez problemu stan rozrządu, wtrysków, dwumasy, sprzęgła? Czy kupujesz i wymieniasz lub liczysz na szczęście. Nie chodzi mi o taką weryfikacje - działa/nie działa, tylko o określenie, że np. przez 50 tyś km nie powinno być problemów.

Przy okazji... ktoś wspomniał o xenonach. Czy one nie są drogie w eksploatacji? Jak mi w zwykłej lampie padnie żarówka to wymieniam sam na kilka zł. Jak coś padnie w xenonie to chyba jest gorzej.

Opublikowano

Palnik kosztuje kilka stow. Moim zdaniem ksenony w LCI są zbędne i mowię to mając je w obu autach.

Łańcuch bym wymienił od razu bo nie ma co ryzykować ze sie zerwie. Reszta pewnie moze troche poczekać. Kwestia czy chcesz mieć auto w stanie bliskim fabrycznego czy tylko aby sie toczyło.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Chciałbym mieć auto, którym pojeżdżę parę lat. I właśnie tu mnie straszą znajomi mechanicy, że kupno diesla z przebiegiem 150-250 tyś km to loteria. Bo to taki przebieg, że zaraz może (nie musi) wyskoczyć dwumas, pompa, wtryski itd. W sumie wydaje się logiczne to co mówią, że tych aut z takim przebiegiem jest tyle, bo ludzie pozbywają się auta, w którym zaraz mogą być konieczne znaczne inwestycje. A w benzynie jednak koszty napraw silnika są znacząco niższe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jasne, że tak może być, lekko licząc może się okazać że i 10 tyś wpakujesz w auto aby jeździło...

ja bym wybrał jednak benzynę n46.

Z resztą, sam długo myślałem o dieslu... i pozostaję przy benzynie z pośrednim wtryskiem (n46 129km lub 150km).

To zdecydowani tańszy motor w eksploatacji.

Jeśli jednak myślisz też o benzynie z bezpośrednim wtryskiem (n43), to równie dobrze możesz brać diesla...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak kupisz diesela'a N47 w automacie (a innego nawet bym nie polecał ;) ) to też rozsądnie trzeba podjeść do rozrządu,bo niekoniecznie musi być do wymiany...
Opublikowano
Powiedzcie mi coś o autach przedliftowych wyglądających jak po lifcie (bo takie zgazujemy). Czy to są jakieś cudaki, czy po prostu BMW przez pewien czas produkowało taką kombinację? Jak odróżnić takie auto od pełnej wersji poliftowej?
Opublikowano
Lci produkowane było od września 2008 ( o ile się nie mylę)wszystkie przed to "samorobki" .Mówimy tu o nadwoziu bo Nowsze wersje silników były montowane trochę wcześniej
Opublikowano
Lci produkowane było od września 2008 ( o ile się nie mylę)wszystkie przed to "samorobki" .Mówimy tu o nadwoziu bo Nowsze wersje silników były montowane trochę wcześniej

Silnik N47 od X 2007

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
z tego co pamiętam od marca 2007 były silniki z bezpośrednim wtryskiem. Z tym gazowaniem to też nie tak do końca, chcąc mieć jakiś jeszcze bagażnik to musisz butlę pod podłogę pakować to kosztuje 1500 sam montaż butli + instalacja tu koszta są różne, zależny od instalacji mi firma proponowała trzy warianty i najdroższy kosztował chyba 3300. Czyli wyjazd do Wrocławia, hotel i gazowanie lekko liczyć trzeba 5000 a to już koszta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co pamiętam od marca 2007 były silniki z bezpośrednim wtryskiem. Z tym gazowaniem to też nie tak do końca, chcąc mieć jakiś jeszcze bagażnik to musisz butlę pod podłogę pakować to kosztuje 1500 sam montaż butli + instalacja tu koszta są różne, zależny od instalacji mi firma proponowała trzy warianty i najdroższy kosztował chyba 3300. Czyli wyjazd do Wrocławia, hotel i gazowanie lekko liczyć trzeba 5000 a to już koszta.

Ciekawe skąd ta kwota 1500pln za montaż butli pod autem, jeśli tyle chcą gazownicy to naciągactwo...

Mój gazownik powiedział, że dla niego to nie ma znaczenia, więc ta sama cena, dochodzi tylko koszt nowego tłumika... ale za to stary można sprzedać.

Generalnie w cenie 3000-3500pln to można się zmieścić z całą instalacją i z butlą pod autem. Więc nie jest to porażający koszt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha pisząc ta sama cena, miałem na myśli cenę za całą instalację, a więc brak dopłat za montaż butli pod autem

Ceny samych zbiorników też są takie same!!! Jak gazownik Wam mówi, że zbiornik zew jest droższy to Was naciąga!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/320i-E90-MTM dostałem wycenę z tej firmy, nie wiem czy naciągają czy nie.

Same instalacje pewnie montują super, ale cenę mają raczej pod Niemca...

Jak widzisz, to co u nich zrobisz za 5000pln, gdzie indziej możesz zrobić za 3000pln...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.