Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przekopałem forum i nie mogę znaleźć informacji na temat demontażu filtra DPF. Jest to BMW e46, silnik 150km. Od góry nie widzę możliwości dostania się do niego. Wymagałoby to demontażu górnej części silnika (plastikowej) gdzie są wtryski. Filtr powietrza wykręciłem z myślą, że może jednak można się do niego dostać. Od spodu jest masa klap, osłon itp. Wolę zapytać niż rozkręcać pół przodu. Filtr będę czyścił chemią.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Mylisz 1 katalizator z dpfem

Ale daj 7ostatnich cyfr vinu to sie upewnimy

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Też bym tak obstawiał ..... dodatkowo jeśli samochód ma Euro4 w vinie to w błąd prowadza sonda wmontowana od góry katalizator za turbo :) .

 

DPF w e46 to rzadkość ............ .

Opublikowano

VIN: WBAAP71040PP10210.

 

Puszka znajduje idealnie pod filtrem powietrza, katalizator jest pod nadwoziem na środku. Może opiszę w czym mam problem. Otóż samochód jest użytkowany głównie w mieście. Od jakiegoś czasu mocno kopci, jak się rozgrzeje to na ciemny szary kolor. Kopci na postoju jak i w trasie. Jakiś czas nie miał mocy, turbo jakby nie działało, maksymalnie osiągał 120km/h oraz 3000obr/min. Pojechałem na autostradę go przepalić, po 100km odetkał się, moc ma, spalanie również w normie. Ale jak kopcił tak kopci (gryzący zapach). Podejrzenie padło na DPF, ale tak czytam na forum to może najpierw lepiej byłoby sprawdzić cały system podciśnienia turbiny?

 

Niepokoi mnie jeszcze temperatura cieczy, kiedyś wskazówka "stała pionowo", teraz zatrzymuje się na kresce (ćwierć licznika), no może trochę ponad. Termostat?

 

EGR był czyszczony pół roku temu.

 

edit: przypomniało mi się jeszcze iż nie można ruszyć samochodem bez szarpania, kiedyś nie trzeba było dodawać gazu aby ruszył z miejsca, teraz trzeba go wkręcić na 1500obr żeby nie skakał jak żaba.

Opublikowano

Nie masz dpfa. To co widzisz to 1 kat.

Zacznij od ścieżki odzyskiwania mocy, opisywane na forum. Warto podłączyć pod kompa.

Zmień termostat, jeśli masz dwa to oba, spokój na lata.

Pewnie dwumas, sprzeglo wyjebane. Jak robic to komplet.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o jest zawór od klapek w kolektorze ssącym, które masz usunięte pewnie.
Opublikowano

Zauważyłem że ten przewód z tego zaworu łączy się z puszka przy chłodnicy, wygląda jak sterowanie żaluzji chłodnicy. To bylo odpiete, czyli żaluzje były cały czas otwarte. ElektroZawory zostały poczyszczone, egr czysty, kolektor również. Przepustnica wizualnie w bdb stanie, turbina noe ma luzow na wirniku. Olej świeży. Dam znać po jakimś czasie czy kopcenie ustalo.

 

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Obstawiam na walnięta turbinę, sprawdź wydajność turbiny.Druga opcja to pompo elektor wtryski które mogą być zużyte przy dużym stanie licznika , mowa tu o wtryskach common Rails , sprawdź wydajność wtryskiwaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.