Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Pojawił sie u mnie problem z ABS'em - czytałem trochę i wygląda że przeważnie podobne objawy sa w przypadku uszkodzenia czujnika obrotu kół.

Tylko jedna rzecz mnie dziwi bo nie pisał nikt o takiej przypadłości jak u mnie.

 

Sytuacja wygląda następująco, zaczęło sie nagle kilka dni temu.

Dojeżdżając do skrzyżowania niezbyt szybko nacisnąłem na hamulec i włączył sie ABS (nie powinien ani ślisko ani mocne hamowanie ale jednak trrr było - myślę ok na podjeździe trochę błota może koło brudne).

Ale jadać dalej na szybszym łuku lekko przyhamowałem a tu sie kontrola trakcji zaświeciła i za chwile "choinka" na desce (trakcja, abs, wykrzyknik na żółto).

 

Po zgaszeniu i zapaleniu i przejechaniu kawałka gaśnie i niby ok. Ale na drugi dzień to samo miejsce 20 m od domu i znowu "trrr" abs na suchym i lekkim hamowaniu, po paru km choinka.

Częstotliwość jakby coraz częściej i przedtem niby bardziej przy skręcie w lewo a teraz to wydaje mi sie ze i na prostym to samo.

Zapalam ruszam i ok gaśnie a po paru km , ding i "choinka".

 

I teraz to już nie wiem czy czujnik czy coś z tym abs'em , może ktoś miał podobna sytuacje?

 

Jak już pisałem czytałem ze podobne objawy są z kontrolkami przy czujnikach ale nie wyczytałem nic o takich objawach związanych z załączaniem abs'u...

Wiem że to troche jak wróżenie z fusów ale może ktoś miał/słyszał o czymś podobnym?

Ew. jakieś porady?

 

Kurcze coś mam pecha do usterek ostatnio... (wymiana kluczyka, uszczelka pod pokrywa zaworów, łaczniki stabilizatora, chłodnica a teraz to :duh: ehh )

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Prawdopodobnie pada sterownik ABSu.

Na poczatek podepnij pod kompa i zczytaj bledy.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Kupiłem Creator C110 do sczytywania błędów, mam nadzieje ze sobie poradzi. (tylko czekam na przesyłke teraz)
Opublikowano
Kupiłem Creator C110 do sczytywania błędów, mam nadzieje ze sobie poradzi. (tylko czekam na przesyłke teraz)

tematów "co sobie radzi jest pierdylion",pomijając fakt iż jeszcze trzeba sobie samemu poradzic z interpretacją.Kolego zapłać komuś kto się zna i bedziesz miał problem z głowy.Ale ja sie nie znam na logice postepowania.

Opublikowano

Urządzenie przyszło, i wyniki są następujące:

5df4 system voltage < 9 volts

5e5b ASC/DSC button

5da1 Wheel-speed sensor , front right

 

Czyli pewnie czujnik?

 

Dziwią mnie tylko pozostałe 2 pozycje a szczególnie ta z napięciem, bo raczej nie zauważyłem żadnych objawów słabego akumulatora ;/

Przycisk też działa bez zastrzeżeń.

Opublikowano

Też mam to urządzenie co Ty tylko 310. Wynika że prawy przód, ale możesz próbować zamienić czujniki miejscami. Jeśli się zmieni to czujnik. Jeśli nie to sterownik lub piasta.

Ale najgorsze jest to, że możesz nie wyjąć czujnika jednego albo drugiego w całości tak więc to loteria.

Opublikowano

Przy uwalonym czujniku hamulce dzialaja normalnie(poza oczywiscie brakiem ABSu).Swieci kontrolka ABS i TC/DSC jednak podczas normalnego hamowania/zwalniania nie ma zadnych efektow ubocznych.

Pada Ci sterownik pompy co wlasnie powoduje to "trrrr" przy lekkim nawet nacisnieciu na pedal.

Wywala bledy czujnika,napiecia bo sterownik glupieje.

Mozesz probowac zamienic czujniki miejscami ale na 100% urwiesz conajmniej jeden z nich.

Mozesz tez sprobowac podmienic sterownik.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Ewentualnie gdzie szukać tanio sterownika (w uk) wiesz może? Lepiej używany czy nowy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczyścić czujnik ABS - u mnie pomogło a miałem bardzo podobne objawy we wrześniu jak była duża wilgotność powietrza. Jedyna różnica taka, że u mnie nie świeciła się kontrolka pracującego DSC.
Opublikowano
Ewentualnie gdzie szukać tanio sterownika (w uk) wiesz może? Lepiej używany czy nowy?

 

Najpredzej znajdziesz na zlomie.Nie powinienes zaplacic wiecej niz £10-15.

Najlepiej by byl z auta z tego samego rocznika,no i sprawdz numery.Po wymianie trzeba zrobic adaptacje.

Jest tez mozliwosc regeneracji.Czy robia to w UK? Nie wiem/nie sadze.Tutaj sa sami "wymienacze" nie mechanicy.

Moj kolega regenerowal w Polsce.

Problem w moim przypadku(byle e39) wygladal tak,ze przy dohamowywaniu z malej predkosci pojawial sie ten "trrr" efekt.Dodatkowo po przejechaniu jakiegos odcinka(czasem dluzszego,czasem krotszego) umieral szybkosciomierz,wskaznik spalania i szalal wskaznik poziomu paliwa.Wywalalo blad czujnika prawego tylnego kola.Wymiana czujnika nic nie dala.Dopiero regeneracja sterownika pomogla.

 

Mozesz probowac najpierw wymienic czujnk,jednak pamietaj ze ma byc ori a nie jakies gowno z EurocarParts.Czesci elektroniczne od nich nie dzialaja w Bmw.Sam sie o tym przekonalem :wink:

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Zaczne chyba od czujnika bo zapomniałem dodać ze zaczeło tak sie dziać po 300km przejażdzce obwodnica w deszczu (miejscami to rzeki płynęły), a akurat nawet po tamtej stronie co bład pokazuje to brakuje kratek osłony w zderzaku (poprzedni właściciel w coś uderzył i są wyłamane).

 

Czyli mówisz żeby w Eurocarpartsie nie brać (bo własnie tam myślałem nabyć - mają Pagida za 70 funtów co jakoś tanio nie jest - to ciekawe po ile są w aso ;/ - chyba żeby gdzieś poszukać ATE podobno to samo co oryginał? )

Opublikowano

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Dzieki za info,

 

Wczoraj złożyłem wizyte na okolicznym złomowisku i zakupiłem (w dość dobrej cenie) czujnik i cała centralke (agregat?) DSC http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV12&mospid=47637&btnr=34_1197&hg=34&fg=20

Tak na wszelki wypadek.

Oczywiście czy to jest działające to juz inna sprawa.

 

Wtyczki sa niebieskie.

 

No i oczywiście problem bo śruba od czujnika zapieczona i odkręcenie nie powiodło sie :mad2: Tylko się śruba rozrobiła w środku... (A na złomie tak ładnie wyszedł).

O dziwo działania podjete w celu wyciągniecia tej śruby spowodowały że w chwili obecnej sie naprawiło :shock: (Nie wiem czy pomogło klepanie młotkiem czy polewanie WD40)

Co prawda dzisiaj było sucho i musze poczekać na jakiś deszcz i zobaczyć czy sie nie nawróci sytuacja.

 

Mam nadzieje że bedzie ok bo mam dziwne wrażenie że dalsza walka z tą śrubą może skończyć się jej urwaniem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.