Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość .

 

Problem z moim autem polega na tym iż odczuwam buczenie z tyłu auta.Jestem laikiem w mechanice pojazdowej. Nie jest to dyfer ponieważ przy skręcie w prawo wycie ustaje.Jak sprawdzić które łożysko do wymiany. Jak nie zostać wykiwanym przez mechanika w sensie takim że może nakazać kupić łożysko z piastą.

 

Byłem u mechanika powiedział że łożysko lewy przód do wymiany a nie tył ale jak pisałem wcześniej przy skręcaniu w prawo przy prędkośći około 40/h ustaje huczenie.

 

Czy wymieniać trzeba łożysko z piastą?

 

Przy prędkości około 100/h dochodzą drgania z kiery.

 

Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość w sprawie postu.

Były podobne objawy opisywane ale nie znalazłem odpowiedniego tematu .

 

02/1999 E46 318i Limousine M43 Europa

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tydzień temu zmieniałem prawy przód i potwierdzam, że samego łożyska nie wymienisz tylko razem z piastą. Z tyłu podobno same łożysko się wymienia. Sprawdzisz które to koło jak podniesiesz samochód i będziesz je ręcznie obracał. Powinieneś usłyszeć jakieś buczenie, może jakieś opory wyczujesz. Jak kierownica drga to może być faktycznie problem z przodu. Mi się wydawało, że mi huczy lewy przód a okazał się prawy - ciężko to wyczuć podczas jazdy.

 

Jak nie ufasz mechanikowi (i słusznie) to umów się na konkretną godzinę i patrz mu na ręcę, bo powinien Ci to zrobić od razu w czasie około 30min.

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano

heh,że tak sie wtrace w temat

 

od zawsze zastanawia mnie jedno e46 jest w grom w Polsce prawie jak pastuchów.Ludzie wchodza na forum każde piszczenie,buczenie itp inpa disy... a co robią Ci ludzie co nie mają nawet pojecia jak uruchomić inpę...nie latają z laptopami...nie chodzą nie demontują pół silnika nie doszukują się zapocenia,wycieku i śmigają parę lat a nie wiedza co to forum bmw... to mnie ciekawi

 

to muszą być igły nad igłami :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

to muszą być igły nad igłami :norty:

 

I przeglądy na lewo a trasy co robią to do sklepu i z powrotem w żeby w razie czego mozna było przyciągnąć pod dom

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
lord_Simon problem polega na tym że słyszalność buczenia jest ewidentnie z tyłu a mechanior mówi że to przód.Czyli pozostaje kupić piastę z pierscieniem na przód i wycie powinno ustać. Skoro to przód jest walnięty lewy to dlaczego jak skręcam w prawo to buczenie ustaje?
Opublikowano
I jeszcze jedno pytanie . Czy faktycznie trzeba wymieniać piastę i łożysko na przodzie czy można samo łożysko.
Opublikowano
witam

niestety kolego z przodu tylko łożysko z piastą

 

dziękuje Ci bardzo . A jeżeli chodzi o to że przód wymieniać mam a z tyłu wyje i że skręt w prawo a lewy przód wymiana? Jak to jest skręcam w prawo nacisk na lewe koło?

Opublikowano

W zasadzie to przód lub tył powinieneś określić ze słuchu.

 

Jeśli to tył to podnieś tył samochodu (raz jedną, raz drugą stronę), wyłącz ASC lub DSC - zależy co masz, wrzuć bieg 2 lub 3 i delikatnie rozpędź koło. Weź kogoś do pomocy żeby stał na zewnątrz albo siedział za kierownicą. Na pewno usłyszysz która strona wyje głośniej.

Opublikowano
Panowie czy ktoś potwierdzi z posiadaczy e 46 czy łożysko na przodzie wymienia się razem z piastą? Czy to jest zespolony element czy da się wymienić samo łożysko?
Opublikowano
Czy ktoś z forumowiczów zakładał łożyska meyle i może napisać jak się sprawują.Wiem że meyle to przede wszystkim zawieszenie a nie łożyska ale wiem też że zawieszenie sie sprawdza póki co wiec pytam jak z łożyskami.
Opublikowano
Panowie czy ktoś potwierdzi z posiadaczy e 46 czy łożysko na przodzie wymienia się razem z piastą? Czy to jest zespolony element czy da się wymienić samo łożysko?

 

pisałem wczesniej że łożysko przód tylko z piastą

 

zawias MEYLE ok a łożyska :?: trudno mi określić,

polecam FAG lub SKF

Opublikowano

Kupuj tylko fag lub skf.

Łożysko z przodu musisz kupić z piastą. CZasami trzeba kupić czujnik ABS bo nie zawsze mechanik go wyjmie w całości a to ok 200zł

 

Łożysko odciążone huczy. Łożysko dociążone przestaje wyć. Czy przód czy tył to kierowca oceni. My na forum tego nie zrobimy przecież.

 

Kręcenie kołem nic nie da. Nikt tego nie usłyszy chyba że masz wywalone łożysko od kilku tys km.

 

Nie kupuj taniej piasty bo będziesz miał błędny odczyt z czujników bo pierścienie magnetyczne w tanich piastach albo od razu głupieją albo szybko się wysypują i będziesz miał problemy z abs lub kontrolą trakcji.

 

FAG siediz u mnie już 3 lata i mam spokój.

Opublikowano
Kupuj tylko fag lub skf.

Łożysko z przodu musisz kupić z piastą. CZasami trzeba kupić czujnik ABS bo nie zawsze mechanik go wyjmie w całości a to ok 200zł

 

Łożysko odciążone huczy. Łożysko dociążone przestaje wyć. Czy przód czy tył to kierowca oceni. My na forum tego nie zrobimy przecież.

 

Kręcenie kołem nic nie da. Nikt tego nie usłyszy chyba że masz wywalone łożysko od kilku tys km.

 

Nie kupuj taniej piasty bo będziesz miał błędny odczyt z czujników bo pierścienie magnetyczne w tanich piastach albo od razu głupieją albo szybko się wysypują i będziesz miał problemy z abs lub kontrolą trakcji.

 

FAG siediz u mnie już 3 lata i mam spokój.

 

 

Dziękuję Ci za bardzo istotne informacje.Metodą dedukcji doszedłem do tego że pomimo iż mechanicy powiedzieli że lewy przód i prawy tył to gdy na ślimaku skręcam w prawo przy prędkości 30-40/h to auto przestaje wyć czyli prawy tył zostaje odpowiednio dociążony i ustaje ten dźwięk.Czy się zgadza czy dobrze myślę?

Kase mam na łożysko fag na tył bo mnie wnerwia ten dźwięk. Powiedział mi mechanik że za tył wymianę 150 a przód 100Czy to odpowiednie ceny za robociznę?Po wypłacie zrobię przód na fagu.

Opublikowano
Kupuj tylko fag lub skf.

Łożysko z przodu musisz kupić z piastą. CZasami trzeba kupić czujnik ABS bo nie zawsze mechanik go wyjmie w całości a to ok 200zł

 

Łożysko odciążone huczy. Łożysko dociążone przestaje wyć. Czy przód czy tył to kierowca oceni. My na forum tego nie zrobimy przecież.

 

Kręcenie kołem nic nie da. Nikt tego nie usłyszy chyba że masz wywalone łożysko od kilku tys km.

 

Nie kupuj taniej piasty bo będziesz miał błędny odczyt z czujników bo pierścienie magnetyczne w tanich piastach albo od razu głupieją albo szybko się wysypują i będziesz miał problemy z abs lub kontrolą trakcji.

 

FAG siediz u mnie już 3 lata i mam spokój.

 

 

Dziękuję Ci za bardzo istotne informacje.Metodą dedukcji doszedłem do tego że pomimo iż mechanicy powiedzieli że lewy przód i prawy tył to gdy na ślimaku skręcam w prawo przy prędkości 30-40/h to auto przestaje wyć czyli prawy tył zostaje odpowiednio dociążony i ustaje ten dźwięk.Czy się zgadza czy dobrze myślę?

 

Ile czasu można pojeździć na walniętym łożysku na przedzie i co się stanie jeżeli nie wiem np się rozsypie przód?

Kase mam na łożysko fag na tył bo mnie wnerwia ten dźwięk. Powiedział mi mechanik że za tył wymianę 150 a przód 100Czy to odpowiednie ceny za robociznę?Po wypłacie zrobię przód na fagu.

Opublikowano
Kupuj tylko fag lub skf.

Łożysko z przodu musisz kupić z piastą. CZasami trzeba kupić czujnik ABS bo nie zawsze mechanik go wyjmie w całości a to ok 200zł

 

Łożysko odciążone huczy. Łożysko dociążone przestaje wyć. Czy przód czy tył to kierowca oceni. My na forum tego nie zrobimy przecież.

 

Kręcenie kołem nic nie da. Nikt tego nie usłyszy chyba że masz wywalone łożysko od kilku tys km.

 

Nie kupuj taniej piasty bo będziesz miał błędny odczyt z czujników bo pierścienie magnetyczne w tanich piastach albo od razu głupieją albo szybko się wysypują i będziesz miał problemy z abs lub kontrolą trakcji.

 

FAG siediz u mnie już 3 lata i mam spokój.

 

 

Dziękuję Ci za bardzo istotne informacje.Metodą dedukcji doszedłem do tego że pomimo iż mechanicy powiedzieli że lewy przód i prawy tył to gdy na ślimaku skręcam w prawo przy prędkości 30-40/h to auto przestaje wyć czyli prawy tył zostaje odpowiednio dociążony i ustaje ten dźwięk.Czy się zgadza czy dobrze myślę?

 

 

Kase mam na łożysko fag na tył bo mnie wnerwia ten dźwięk. Powiedział mi mechanik że za tył wymianę 150 a przód 100Czy to odpowiednie ceny za robociznę?Po wypłacie zrobię przód na fagu.

 

Ile czasu można pojeździć na walniętym łożysku na przedzie i co się stanie jeżeli nie wiem np się rozsypie przód?

 

Czy dobrze wszystko zrozumiałem?

Opublikowano
100 czy 150 zł za wymianę to normalna cena,w końcu jedno tankowanie do pełna to większy koszt,meyle to też dobre łożyska,jak nie jesteś pewien które łożysko hałasuje to umów się mechanikiem żeby wymienił to które uważa za uszkodzone i jeśli objaw nie ustąpi to masz nowe łożysko gratis,łożysk nie potrzeba wymieniać osiami,przynajmniej nigdy nie słyszałem o takiej zasadzie,zasada ta dotyczy klocków hamulcowych,tarcz hamulcowych i amortyzatorów.
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej piszę. Mówi które to łożysko mechanik dzwoni po odbiór auta i się pytasz czy nie wyje. Jak się pomylił po nie płacisz za wymianę niepotrzebnego elementu i czekasz aż auto będzie sprawne. Po co masz się martwić i szukać za niego po to jest mechanik by stwierdzić i naprawić usterkę.
Opublikowano

Kolegów chyba mimo wszystko poniosła fantazja z tym umawianiem :norty: , że jeśli tak zwana skucha to część albo robota gratis.

 

Przecież można zlecić mechanikowi sprawdzenie stanu, łożysk ..... które na już kwalifikują się do wymiany ........... ale no niestety są to dodatkowe koszta bo w przypadku tyłu aby mieć 100% pewności trzeba dużo elementów zdemontować (chyba, że ktoś ma super tajny oraz precyzyjny patent).

 

Temat zaczął się od buczenia z tyłu, następnie winne są niby przednie łożyska, dodatkowo doszły drgania domniemam że dzięki luzom w zawieszeniu.

Panowie nie sądzicie, że w aucie kolegi z 1999r może być kumulacja problemów i powinno się spojrzeć troszkę szerzej ........ w sumie po co jak można umówić się z mechanikiem że jak skucha to robota albo część gratis ( ........... strasznie rozbawiły mnie te wpisy :D ).

 

Nie zapominajmy :wink: , że tzw. wyząbkowane opony również mogą szumieć itd.

 

Z koniecznością wymiany łożysk parami faktycznie krążą różne mądrości, mnie zastanawia czemu ich producenci umieszczają na opakowaniach informację o koniecznej wymianie lewej i prawej strony .............. pewnie aby naciągnąć na dodatkowe koszta Polaka, na szczęście my zawsze mądrzejsi hehe.

Łożyska wcale nie "padają" parami albo w odstępie strzelę np. 0.5 roku.

Opublikowano

szymon-o,miło mi że mój wpis poprawił Tobie humor,ale ja tak właśnie działam od 20lat,naprawiam samochody i jeżeli coś zdiagnozuję to automatycznie biorę za to odpowiedzialność,jeżeli się pomylę to już jest mój problem i moje koszty,chyba że w wyjątkowych przypadkach inaczej umówię się z klientem,

pozatym kolega napisał że auto było u mechanika na diagnosyce i problem został przez mechanika okeślony,więc jeżeli jest pewny tego co zdiagnozował to nie ma problemu-niech wymienia,ale ja zapłaciłbym tylko za wymianę uszkodzonej części a nie za wymianę dla samej idei wymiany,jeszcze jedno hałas uszkodzonego łożyska a hałas uszkodzonej opony to dwa kompletnie inne hałasy,objawiające się przy innych warunkach.

pozdrawiam.

Opublikowano

Dziękuję chłopaki za udzielanie się w mojej sprawie. Bardzo poszerzyło to moje informacje i zacznę naprawę od tylniego łożyska .Najpierw chciałbym zneutralizować buczenie czy tam wycie zwał jak zwał. Potem zabiorę się za przód. Opiszę jak było i co po drodze jak znam życie jeszcze wyjdzie dodatkowo.

 

 

Jeszcze raz dzięki

 

 

Jeżeli ktoś ma ochotę dopisać-opisać swoje przejścia z bmw chętnie poczytam wypowiedzi innych kolegów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.