Skocz do zawartości

e39 528 Problem z ABS i zegarami + wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W dniu wczorajszym zaskoczyła mnie moja Bawaria, a mianowicie:

- zapaliła się kontrolka trakcji i ABS, czasami sama się wyłącza (przyczyna - prawdopodobnie czujnik)

- po tym jak wąłczyła się kontrokla jakiś czas było ok, następnie coś dziwnego zaczęło się dziać z zegarami, przestał działać prędkościomierz oraz ekonomizer, wskaźnik paliwa przemieszczał się od zera do 15l i tak samo płynnie wskaźnik zasięgu kilometrów na zatankowanym paliwie (przyczyna - ???)

- wspomaganie kierownicy zaczęło ciężej chodzić (przyczyna - ???)

Zatrzymałem się pod sklepem i po 5 minutach ponownie uruchomiłem silnik, działała trakcja, zegary i wspomaganie. W momencie zapalenia się kontrolki przez pewien czas wszystko działa później padają zegary i wspomaganie. Ma ktoś jakąś sugestie??

Opublikowano
Przerabiane dużo razy :search:

 

Domyślam sie i chylę głowę w celu odsłonięcia karczycha ;] jedyne co za mną przemawia to moje przerażenie spowodowane wariowaniem zegarów :[[[

 

Walnięty czujnik ABS lewy tył na 90%, może też inne. Na kompa do sprawdzenia.

 

Tak tez myślałem ze kwestia czujnika to napewno ABS ale czy tez zegary??

Opublikowano
Napewno tem czujnik.Jest to czujnik prędkości obrotowej koła i on robi takie cyrki.Jak ktoś tam majstrował,to urwał pewnie jego mocowanie i jak u mnie mógł go tylko wsunąć i się rusza i takie coś się dzieje.Nie kupuj za 50 zł!Dobry kosztuje ok.250 pln.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Lewy tył czujnika ABS. Ja zanim kogoś znalazłem kto mi powie czy to sterownik czy czujnik z czym było ciężko to jeździłem tak 1000km i to niestety zimą.

Miałem 3/4 zbiornika a potrafiła zaświecić się rezerwa... na zakręcie potrafiło tak jak by zniknąć wspomaganie. Ekonomizer i prędkościomierz w dole kontrolka abs i kontroli się świeciły na początku nie zawsze. Jak w końcu znalazłem człowieka co mi zdiagnozował czy to sterownik czy czujnik to po wymianie na czujnik ATE wszystko wróciło do normy. ATE to najtańszy czujnik który działa. Reszta tańszych po szmelc. Prócz nich to działa OEM BMW , VDO i Siemens.

Opublikowano
Moze byc jeszcze sterownik abs, mialem identyczne objawy w e39, zegary poziom paliwa itp tak samo wariowalo
Opublikowano
Dlatego komp to podstawa. Musisz jechać z diagnostą żeby czytał prędkości kół a nie czytał błędy na postoju. To nic nie da. Chyba że bierze na własną odpowiedzialność wymianę czujnika ABS>
Opublikowano
na zakręcie potrafiło tak jak by zniknąć wspomaganie.

 

Czasami jest tak i u mnie,że na chwilę ginie wspomaganie zazwyczaj jak bardzo gwałtownie chcę skręcić. Czy to wina pompy lub magla??

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.