Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Od jakiegoś czasu siąpi mi się płyn wspomagania, aczkolwiek jak dzisiaj sprawdziłem sprawa sięzdecydowanie pogorszyła, bo poziom spadł mi dosyć gwałtownie poniżej minimum. Wyciek jest prawdopodobnie w dwóch miejscach, po pierwsze zbiorniczek jest mokry przy korku u góry, po drugie wydaje mi się że wycieka gdzieś zaraz spod zbiorniczka.

 

Pytania moje są następujące:

1. Czy u góry jest możliwość wymiana samego korka? Czy jest jakaś uszczelka, którą się wymienia?

2. Co może być przyczyną wycieku spod samego zbiorniczka? Uszczelka? Czy jakaś rurka mogła tam pęknąć?

3. Jutro potrzbuję pojechać autem, jak bardzo pilne jest uzupełnienie tego stanu? Jaki płyn dolać? Kupie go w markecie jakimś czy tylko w sklepie motoryzacyjnym, albo u mechanika?

 

Pozdrawiam

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupisz wszędzie, np na stacji, ATF Dexron II, może być mobil, valvoline..Oring dobierz w hurtowni z uszczelnieniami, łożyskami itp.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za informację odnośnie płynu. Jeśli chodzi o oring, to w którym miejscu się on znajduje? Na górze czy na dole?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem na myśli ten w korku, na "dole" nie mam wiedzy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zbiorniczki płynu od wspomagania w M54 (e39 i e46) niestety za szczelnego połączenia z przewodami "do" i "z" nie mają.

 

Należało by sprawdzić czy, któryś z przewodów nie został uszkodzony albo króciec ułamany ....... ale w to wątpię ........... inna sprawa :P ,że widząc samochód na żywo można by się precyzyjniej wypowiedzieć.

Opublikowano
Miałem na myśli ten w korku, na "dole" nie mam wiedzy.

 

Dzięki :) Jutro się temu przyjrzę.

 

Zbiorniczki płynu od wspomagania w M54 (e39 i e46) niestety za szczelnego połączenia z przewodami "do" i "z" nie mają.

 

Należało by sprawdzić czy, któryś z przewodów nie został uszkodzony albo króciec ułamany ....... ale w to wątpię ........... inna sprawa :P ,że widząc samochód na żywo można by się precyzyjniej wypowiedzieć.

 

Wiem, że na żywo jest najłatwiej, aczkolwiek jeszcze nie wiem jak się do tego zabrać muszę zobaczyć jak to jest w ogóle pomocowane. Wtedy może coś się odkręci i zobaczy co dokładnie się dzieje. Kojarzy ktoś może jak się ściąga ten zbiorniczek i co zrobić z płynem? Da się go jakoś spuścić, albo wyciągnąć? Żeby nie wylało się wszystko na podłogę ;p Chociaż z drugiej strony nie mam nawet pojęcia ile do niego wchodzi tego płynu :)

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Baczek, masz pewnie pęknięty zbiorniczek. Problem ze zbiorniczkiem w e46 dotyczy również układu chłodzenia. Lepiej wymienić i mieć spokój. Są zamienniki, identyczne z oryginałem. ATF Motula 1l.
Opublikowano
Jeszcze tego nie sprawdziłem. Jutro będę w robocie, wjadę na kanał obok na warsztacie i zobaczę czy rzeczywiście jest to zbiorniczek, wąż czy jeszcze coś innego. Póki coś kupiłem płyn i dolałem, żeby większej szkody sobie nie narobić. Wie ktoś jak ten zbiorniczek się wymienia? Proste to czy jest jakiś problem? Płyn zaleje nowy. Wystarczy odpiąć przewód i kręcić w lewo i prawo kierownicą żeby spuścić stary? Odpowietrza się w ten sam sposób? Wymienie jeszcze na pewno uszczelkę od góry, bo siąpi również od góry.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

W mojej e39 pociło się spod korka, więc zakupiłem za jakieś grosze o-ring w ASO i góra z głowy.

Pociło się również pod zbiorniczkiem (grubszy wąż, chyba powrót jeżeli dobrze pamiętam). Tutaj poprawiło się po obcięciu końcówki węża (rozmiękła). Niestety jeżeli u Ciebie również wąż ma dosyć, a chciałbyś żeby nie pociło się w ogóle, wtedy nie obejdzie się bez wymiany.

Możesz sobie przy okazji zmienić zbiorniczek na nowy. W środku na spodzie jest filtr, więc było by fajnie żeby był nowy jak już działamy w tym rejonie.

Olej - mobil atf 220 i będzie malina.

 

Sprawdź sobie przy okazji osłony na drążkach kierowniczych. Jeżeli masz w nich olej........ no ale oby nie.

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.