Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Poszukuję najlepiej pojedynczego kabelka/interfejsu lub gdy to niemożliwe to dwóch do diagnozowania i ew kodowania użytkowanych przeze mnie E83 LCI z 2008 i F25 z 2013 r.

Chce móc podłączyć je pod laptopa i programy INPA itd oraz jeśli to możliwe (kabelek na usb) do tabletu do programu BMWhat.

Czy jest to wykonalne? Prośba o wskazanie u kogo na forum lub allegro kupić takie kabelki.

Z tego co wyczytałem na forum to opcje są dwie albo kabel Enet albo usb? Czy dobrze rozumuję?

Czy alternatywnie temat można ogarnąć przez Bluetooth na ELM327? Czy INPA DIS też będą się łączyć z samochodem?

Pozdrawiam

Zslawek

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy ktoś ma pojęcie ale ten inrerfejs musi być K-DCAN z nietypowy z przełącznikiem odcinającym pin 8 tłumacze dlaczego

e83 ma moduły ze starszej wersji e46 (na pinie 8 w obd2 bez silnika i skrzyń aut ) a po 2007 dostało nowe silniki na lini D-can pin 6 i pin 14 dlatego takie nietypowe, tylko w E83 po 2007\03 roku

a zwykły interfejs K-dcan ma tylko piny do diagnostyki

Pin 1 napięcie po zapłonie +12V

pin 4 i 5 Masa

pin 6 D-can Low-speed CAN wolny CAN

pin 7 linia K i do tej linii podpina sie dla e83 (i do e38,e39,e46,e53,) pin 8 aby była diagnostyka reszty modułów (oprócz silnika i skrzyń po 2007/03)

pin 14 D-can High-speed CAN szybki CAN

pin 16 napięcie akumulatora +12V

 

i mając połączone piny w interfejsie 7 i 8 blokuje sie diagnostykę w serii F, seria F działa też na D-can, ale ma na pinie 8 ethernet port i napięcie z interfejsu

otwiera ten port blokując diagnostykę D-can (tak samo jak to robi opornik 511 ohm z pinu 16 w ENET)

Takiego interfejsu nie kupisz na allego aby obsługiwał oba auta

możesz tylko kupić K-dcan dla e83 i połączyć piny 7 i 8 lub wstawić przełącznik normalnie K-dcan nie ma pinu 8 i połączysz się tylko z silnikiem i skrzyniami

ale jak połączysz to zapomnij o F25

do niego możesz kupić ENET kabel i bez problemu połączysz sie z serią F z ENET jest najlepszy do serii F i lepiej kup odrazu i nie baw się w D-can

ale do e83 będziesz miał problem bez tego przełącznika lub połącz na stałe piny ale zapomnij o f serii i o nowszych Exx z CIC

cos takiego szukaj http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html nie testowałem osobiście, ale inni sobie chwalą

  • 4 lata później...
Opublikowano

Wiem, że odgrzanie kotleta, ale nie chcę śmiecić.

Czy w takim razie, jeśli posiadam kabel FTDI, który działał mi z przedliftowymi E46, to aby obsłużył E83 muszę zmostkować piny 7 i 8?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jaki interfejs K-dcan czy zwykły KKL , i jakie e83 do 2007/xx czy po 2007 roku z nowymi silnikami jak N47

jak masz k-dcan bez przełącznika (czyli piny 7 i 8 rozłączone ) działa tylko pin 7 K-line będzie w e83 do 2007 roku tylko silnik i skrzynie DSC,

reszta sterowników nie dostępna, gdyz one obsługiwane są z pinu 8 w OBD

jak to bmw po 2007 z nowymi silnikami to tez będzie tylko silnik i skrzynie , DSC, aby odczytać zegary EWS i tp musisz zlutować piny 7 i 8 i będzie wszystko w e83 działać przed liftem i po lifcie do 2010 roku

niestety jak masz zwykły KKL to nic nie musisz lutować tam już są połączone piny 7 i 8 (chyba że to VAG to trzeba połączyć) będzie obsługiwać wszystko w e83 do 2007 roku ze starymi silnikami , z nowymi silnikami na DCAN nie będzie działać ponieważ nie masz w interfejsie DCAN

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czytam czytam i się gubię :)


Mam E83 z 2009 roku z N47 w automacie - czy może ktoś podać link do kabla który obsłuży wszystkie moduły oprócz silnika i skrzyni w tym aucie (to już sobie ogarnąłem iCar Vgate 4) ?

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

reklamować sprzedawców, czy sklepów nie wolno

kup sobie K-dcan do bmw z przełącznikiem (obowiązkowo dla e83) i wszystko będzie działać

do e83 ustawiasz połączenie przełącznika tak aby linie 7 i 8 były połączone (K-line)

do F25 musi pin 8 być odłączony od pinu 7 (DCAN) najlepiej multimetrem sprawdzić jak nie ma opisu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Walczyłem z tym w zeszłym od 2019 roku:) Dopiero jak kupiłem drugie auto BMW to już się zaparłem. Problemem były dwa "walniete" kable viakena. Kupiłem jakiś najtańszy i zaczęło wszystko śmigać (INPA, ISTA +,ISTA P itd )


Potwierdzam że w E83 z 2009 z N47 wszystko śmiga. Trzeba przełączyć tylko piny jak pisze Din. A włosy sobie rwałem z głowy co robie nie tak. Na tym samym zestawie śmigają (oczywiście PINy trzeba przełączać) E65, E60/1, E90/1 i po przełączeniu na enet F10.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.