Skocz do zawartości

[520d] niedogrzany silnik a pokrywa pod silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

piszę z kolejnym problemem, odkąd temperatury zaczęły oscylować w okolicy zera mam problem z niedogrzanym silnikiem. O ile w trasie wskazówka potrafi być prawie w pionie, to jak tylko zwalniam (wioska, miasto), temperatura spada aż do pierwszej kreski! Wisko mam sprawne, nie mam jedynie pokrywy pod silnikiem, ma ktoś doświadczenie jak się ma ta pokrywa do temperatury w okresie jesienno/zimowym?

Dopóki nie pojawiły się przymrozki nigdy nie miałem problemów z nagrzewaniem, do pracy mam ok 4 km i zawsze zanim dojechałem to leciało już ciepłe powietrze (webasto uszkodzone, więc nie grzało).

 

PS. 3/4 chłodnicy przysłoniłem kartonem, nie dało to zauważalnej poprawy.

Opublikowano
Chłodnice masz ciepła jak nie ma jej, cze pionu? Jak tak to termostat do wymiany. 2.0 d mało pali i również ciężko go dogrzac. Zobacz na forum e46 tam masz pełno tych silników. Do tego brak osłony nie pomaga w dogrzaniu
Opublikowano
Sam brak osłony nie będzie powodował takich spadków temperatury. Termostat główny pewnie do wymiany a termostat egr do sprawdzenia.
Opublikowano

Z dzisiejszej obserwacji (temp. Zewnętrzna +4,5 stopnia, jazda ok 105 km/h silnik na starcie dogrzany za niebieskie pole ):

Przejechane ok 4 km, wskazówka temperatury wychylila się ok 1mm za pierwszą kreskę, zatrzymałem się żeby sprawdzić chłodnice, górny wąż cieply, ale góra chłodnicy zimna. Wsiadam żeby jechać dalej i patrzę a temperatura silnika spadła 1mm za pierwszą kreskę :shock: ale nic, jadę dalej.

Ujechalem jakieś 2-3km, temperatura wskoczyła prawie na pion, sprawdzam chłodnice i to samo, może tylko ten wąż trochę cieplejszy. Wsiadam do auta a temperatura równo między pionem a pierwszą kreską :shock: po przejechaniu 1km temperatura wskoczyła na pion, znowu dałem nura pod maskę i to samo, ale chwilę poczekałem i zauważyłem że po ok 2 minutach chłodnica zrobiła się w momencie mocno ciepła tak samo wąż powrotu z chłodnicy, a temperatura zaczęła szybko spadać i zatrzymała się blisko pierwszej kreski.

Dziwna przypadłość ale wygląda jakby faktycznie termostat wariowal i otwierał się kiedy chciał, np na postoju...

W poniedziałek wymienię termostat, zobaczymy czy coś to da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.