Skocz do zawartości

bujanie e90


damjan89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki oto problem,

Czy popsuta pompa wspomagania ma cos do bujania autem w trakcie jazdy ? Dokładniej wam opowiem o co chodzi, jak zakupiłęm swoje pierwsze bmw te co mam teraz cos mi sie nie podobało z układem kierwniczym, ale jako ze to pierwsze bmw to pomyslałem ze moze tak jest ale jednak sie myliłem, kierownica powinna dosc ciężko chodzic a umnie chodzi bardzo lekko i jak do końca zakręce to bardzo wyje, jest bardzo czuła przy większych prędkościach jak sie wchodzi w zakręty lekkie ruchy i czuje jak autem buja, płyn wymieniłem i to samo, jechałem e90 mojego brata i jest całkiem inaczej, lepiej, ciężej kierownica chodzi i nie wyje jak sie do końca zakręci i czuje ze auto pewniej prowadze, na mój rozum uważam ze pompa nie trzyma parametrów i jest popsuta, moje pytanie jest takie czy ta rozwalona pompa jest odpowiedzialna za to bujanie przy lekkich ruchach kierwonicy?

Drugie przypuszczenia mam odnośnie zawieszenia, byłem na ścieżce zeby mi sprawdzili zawieszenie i powiedzieli ze jest wszystko ok, ale moim zdaniem tez coś chyba moze byc w zawieszeniu, z własnego doświadczenia moze wiecie jakie elementy zawieszenia odpowiadają za trzymanie równowagi auta? Jak przejezdzam przez jakies nierówności to autem buja z lewo-prawa, czy tez przy większych prędkościach jest to samo, wiem ze tak nie moze byc bo brata autem jechałem e90 i dzis kolegi e46 no i jest całkiem inaczej ;/ Moze coś podpowiecie koledzy? Czy jedno z drugim sie wiąże ta pompa i jakies luzy w zawieszeniu? Z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magiel hmm nieciekawie brzmi...;/ Ostatnio tez patrzyłem przegub kolumny kierowniczej co idzie od kierownicy do magla to przy kierownicy jest straszny luz, prawdopodobnie luz na krzyzaku a z tego co wiem to chyba nie powinno byc tego luzu... Jak wymieniałem amory to ustawiałęm zbieżność i duzego efektu to nie dało...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki oto problem,

Czy popsuta pompa wspomagania ma cos do bujania autem w trakcie jazdy ? Dokładniej wam opowiem o co chodzi, jak zakupiłęm swoje pierwsze bmw te co mam teraz cos mi sie nie podobało z układem kierwniczym, ale jako ze to pierwsze bmw to pomyslałem ze moze tak jest ale jednak sie myliłem, kierownica powinna dosc ciężko chodzic a umnie chodzi bardzo lekko i jak do końca zakręce to bardzo wyje, jest bardzo czuła przy większych prędkościach jak sie wchodzi w zakręty lekkie ruchy i czuje jak autem buja, płyn wymieniłem i to samo, jechałem e90 mojego brata i jest całkiem inaczej, lepiej, ciężej kierownica chodzi i nie wyje jak sie do końca zakręci i czuje ze auto pewniej prowadze, na mój rozum uważam ze pompa nie trzyma parametrów i jest popsuta, moje pytanie jest takie czy ta rozwalona pompa jest odpowiedzialna za to bujanie przy lekkich ruchach kierwonicy?

Drugie przypuszczenia mam odnośnie zawieszenia, byłem na ścieżce zeby mi sprawdzili zawieszenie i powiedzieli ze jest wszystko ok, ale moim zdaniem tez coś chyba moze byc w zawieszeniu, z własnego doświadczenia moze wiecie jakie elementy zawieszenia odpowiadają za trzymanie równowagi auta? Jak przejezdzam przez jakies nierówności to autem buja z lewo-prawa, czy tez przy większych prędkościach jest to samo, wiem ze tak nie moze byc bo brata autem jechałem e90 i dzis kolegi e46 no i jest całkiem inaczej ;/ Moze coś podpowiecie koledzy? Czy jedno z drugim sie wiąże ta pompa i jakies luzy w zawieszeniu? Z góry dzieki

 

Z ciekawości zapytam - jakie masz opony? Zwykłe, czy run flat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony run flat, wspomaganie hydrauliczne. Ale zaznacze raz jeszcze ze jechałem barat e90 z tym samym silnikiem i prowadzi sie lux

Spróbuj założyć normalne opony.

miałem dwie e90 i na runflatch zachowywały się poprawnie,

dla pewności podmień się z bratem na koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony run flat, wspomaganie hydrauliczne. Ale zaznacze raz jeszcze ze jechałem barat e90 z tym samym silnikiem i prowadzi sie lux

Spróbuj założyć normalne opony.

miałem dwie e90 i na runflatch zachowywały się poprawnie,

dla pewności podmień się z bratem na koła

 

Mnie wystarczyło, że na runflatach moje auto widziało koleiny, których ja gołym okiem nie widziałem i prowadziło to do sytuacji naprawdę niebezpiecznych, ale przyznam szczerze, że zasugerowałem to rozwiązanie opcjonalnie, tak dla ścisłości. Nie to, że stawiam pewną diagnozę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem niedawno to samo też wyła...miałem kupić nową ale trafiłem używkę z gwarancją i jest ok...

ale z tego co czytałem magiel może stwarzać duży opór i powodować owe odgłosy...

druga sprawa jest taka że nikt na 100% nie stwierdzi czego to wina, pompa pewnie nie będzie droga wiec i tak będziesz musiał zacząć od niej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie trafi uzywka to kupie a jak nie to dam do regeneracji i zaczne od niej własnie, zobaczymy co to bd po wymianie. A powiedzcie mi czy na przegubie kolumny kierowniczej tym co jeden koniec wchodzi do magla a drugi do kierownicy to czy tam jak jest krzyzak do kierownicy to powinien byc jakis luz jak sie bedzie ruszac tym przegubem? Bo ruszając u mnie tym przegubem-łącznikiem jest duzy luz prawdopodobnie na krzyżaku od strony kierownicy i czasami jak kręce kierownicą to czuc na niej i słychac jak coś przeskoczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sobie ten przegub http://allegro.pl/bmw-e90-e91-e92-lacznik-przegub-kolumny-kierownicy-i4981070441.html

 

Miałem duży luz na nim . Nie powinno być najmniejszego luzu . Łatwo sprawdzić :) Włożyć rękę z boku silnika od strony kierowcy i poruszać tym przegubem jak będzie luz do wymiany. Jeśli buja Ci autem to nie koniecznie szukaj przyczyny z przodu . Sprawdź tylne zawieszenie >przegladnij wszystkie tuleje szczególnie tuleja mocowania wahacza głównego do ramy ,,Tylna tuleja tylnej ramy pomocniczej''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja ruszałem tym przegubem i ma duzy luz jak ruszam nim do przodu i do tyłu ale na boki juz znów nie, czy da sie go moze regenerowac czy używka lub nowy? posłucham twej rady i sprawdze te tuleje. To pewnie prócz wymiany pompy wspomagania szykuje sie przegub kolumny kier tez no ale cóż trzeba wymienic :) A powiedzcie mi czy maglownica tez ma coś w tym wszystkim jakies znaczenie? Bo na postoju albo w trakcie jazdy jak skręcam kierownicą to czuć na niej stuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie również na rozpórki nad silnikiem . Miałem taki przypadek ze było słychać skrzypienie i co jakiś czas stuki przy skręcani i podczas jazdy . Była nie dokręcona śruba na środku która łączy 2 rozpórki . Przez 3 miesiące nie szło dojść co jest grane bo w przednim zawieszeniu nie było żadnego luzu . A ten przegub kupisz używkę ja tak zrobiłem zero luzu. Nie słyszałem o regeneracji tej części.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie również na rozpórki nad silnikiem . Miałem taki przypadek ze było słychać skrzypienie i co jakiś czas stuki przy skręcani i podczas jazdy . Była nie dokręcona śruba na środku która łączy 2 rozpórki . Przez 3 miesiące nie szło dojść co jest grane bo w przednim zawieszeniu nie było żadnego luzu . A ten przegub kupisz używkę ja tak zrobiłem zero luzu. Nie słyszałem o regeneracji tej części.

 

Te stuki, kolego, to było słychać z okolic podszybia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.