Skocz do zawartości

e46 320d [e46] 320d praca EGR a temp powietrza zasysanego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zauważyłem u siebie pewną zależność miedzy praca egr a temp zasysanego powietrza w ostatnim czasie, nie wiem czy to nieprawidłowość, obstawiam ze tak.

 

- odpalam auto po nocy, temp -10, temp powietrza zasysanego air intake temp. -10, w drogę, podczas jazdy jak i na postoju obserwuje parametry live data i widze ze egr nie pracuje (ograniczony disem na 40), na postoju komp oczekuje 3xx jednostek a wartość nie spada poniżej 500, bardzo lekkie przyspieszenie, ecu chce 4xx jednostek, rzeczywista wartość cos koło 600, ogolnie 200jednostek więcej niż wartość rządana, temp w dolocie ma wartości bliskie temp zewnętrznej

- gaszę auto, po godzinie wracam, temp powietrza zasysanego 30stopni - wiadomo nagrzał się od silnika, patrze na live data, egr pracuje na postoju czy podczas jazdy podczas lekkiego przyspieszania i niskich obrotów - jednym słowem pracuje prawidłowo.

- jade na drogę szybkiego ruchu tak aby zgonić temp powietrza zasysanego do temp otoczenia, więc w droge, temp stopniowo spada, w końcu osiąga temp bliskie 0 i wkracza w temp minusowe, w tym momencie egr przestaje działać. Lece dalej, temp zasysanego pow. -10, na dworze -15. Zatrzymuje się nie gasząc silnika.

W tym momencie mogę gazowac, itp, - egr nie pracuje. Stoję z zapalonym silnikiem (bez znaczenia, może być tez zgaszony, testowałem), temp zasysanego pow. robi się dodatnia, 4-5 stopni i egr zaczyna pracować, sam z siebie. Stoję dalej az temp osiągnie 15-20 stopni (temp zewnętrzna -15). Egr caly czas sobie pracuje. Wylatuję na trasę, 120km/h temp zasysanego pow. stopniowo spada, 3minuty i osiąga wartości bliskie 0 - patrzę egr przestaje pracować i nie zacznie dopóki owa temp nie zrobi się dodatnia, co możliwe jest tylko po postoju, gdy silnik ogrzewa czujnik

 

Co zrobiłem do tej pory:

- Wykasowałem ogranicznie egr disem, zmiana na wartość 0, efekt identyczny, tyle ze komp oczekuje nie 3xx jednostek a 2xx, ale praca zaworu jak wyżej opisana, zalezno od temp pow. zasysanego

- Wszystkie wężyki podciśnienia były zmienione miesiąc temu przy okazji zmiany świec, sam robiłem, wszystko było wykonane zgodnie ze sztuką, podpięte prawidłowo.

- Wyjąłem swój zawór egr, wyczyściłem na błysk, sprawdziłem tłoczek, chodzi bez zarzutu.

- Podmieniłem swój zawór egr na inny ze szrotu, specjalnie nawet go nie czyściłem i nie sprawdzałem - to samo, praca jak opisana wyżej.

 

Czy praca zaworu egr ma związek z temp powietrza zasysanego ? (jeśli ma to wszystko ok a mój temat jest niepotrzebny)

Wydaje mi się jednak ze zawór powinien pracować nawet przy minusowych temperaturach powodując szybsze nagrzewanie silnika.

Nie wiem co dalej.

Chciałem przeprowadzić test egr disem ale nie mogłem go wyszukać.

Zastanawiam się nad elektrozaworkiem sterującym egr, ok mogę go wymienić ale dlaczego steruje on prawidłowo zaworem egr gdy temp zasysanego pow jest większa od 0 C. Mam sterowanie turbo elektoniczne więc nie mam możliwości podmiany zaworka. Jesli byłby uszkodzony to egr nie działałby wcale.

Koszt zaworka duzy - 270zł pierburga.

 

W tej chwili temp poszły na plus ale może ktoś z Was pamięta zachowanie egr przy temp minusowych, ogolnie to chodzi mi o tą zależność temp zasysanego powietrza i pracy egr.

Opublikowano

hah nie no nie mogę :D jak by ktos mi to wyjął wszystko z ust :norty: prawie tak samo mam..

 

tzn odpalam auto po nocy... np -5 stp jest egr nie pracuje...auto chodzi i chodzi...aż silnik osiągnie 88stp i lipa egr nie pracuje... jak znów są dodatnie temperatury to egr cześciej się uruchamiał... wszystko sprawdziłem co mogłem

 

 

1.Nowe wężyki podciśnienia SAMCO niebieskie,wszystko dobrze podłączone

 

2.Podmieniałem nawet dwa elektrozaworki EGR nowe kupione po 130zł szt

 

3.EGR czyściłem tłoczek się nie zacina

 

4.Egr ograniczony disem na 40 mg stoke

 

5.Od pompy vacum zdjęta ta plastikowa listwa(z trójnikiem) cała..celem zbadania czy nie zatkana gdzieś jest... wszystko drożne...

 

6.wtyczka nigdzie nie urwana..

 

i egr pracuje sobie kiedy chce... teraz np od 3 dni jeżdże jak temperatury są -5/-10stp i egr wogule się nie załączył.... a jak były na plusie to co jakiś czas się uruchamiał

 

 

ja zaobserwowałem taki objaw...w inpie w live data u samej góry po lewej stronie komp zawsze oczekuje około 999... a po prawej stronie jest to co czujnik za kolektorem mierzy tzn jakie jest ciśnienie..i jesli mierzy 1017/1020/1030 i tak do około 1050 to egr za chiny ludowe się nie uruchomi... natomiast jak są dni co czujnik mierzy około 990/985 EGR PRACUJE..sprawdzałem i testowałem to... a jak uruchomi się inpę..kluczyk na zapłon tylko i w live test u samej góry czujnik powinien pokazywać atmosferyczne ile ma....

 

 

sam nie wiem jak to z tym jest... tutaj pewna osoba z forum mówiła EGR ma pracować non stop czy to -20 itp...natomiast ja pisałem do Rogera-Nysa i powiedział,że EGR NIE BĘDZIE PRACOWAŁ non stop... jest to uzależnione od kilku czujników jakoś tak

 

 

U mnie bym podejrzewał albo czujnik kolektora(lecz błędu na kompie brak.. i mierzy dobrze)

 

albo pompę vacum bo robi np za słabą próżnię(ale hamulec jest zawsze okej...)

 

pisał nawet Roger w jakimś temacie czujnik z kolektora powinien mieć około 999 jak ma mniej to nawet lepiej bo wtedy jest duże podciśnienie...natomiast jak ma więcej komputer zbija to podciśnienie

 

 

nie wiem co jest grane

 

jednym słowem czujnik za kolektorem niby działa dobrze..błędu na kompie brak...a może przekłamywać..

Opublikowano

@slavers nie do końca masz to samo

 

u mnie jest zależność temp powietrza zasysanego a pracy egr, dzisiaj gdy jest 0 stopni, egr odpalił mi się po kilku minutach pracy na biegu jałowym po nocy, temp silnika dobiła do 25stopni, temp w dolocie 3-4 stopnie, egr rusza i pracuje w pełnym zakresie, temp silnika idzie szybko do góry, po 5-7 minutach miałem 50stopni bez jazdy na postoju.

 

zasadnicze pytanie czy istnieje zależność miedzy temp zasysanego pow. a pracą egr

 

Wspominasz coś o czujniku za kolektorem, nie wiem jak dostęp do niego ale może warto go wyczyścić albo wymienić na nowy.

Może ktoś coś mądrego podpowie.

Opublikowano
Nie doszukuj się za bardzo :) Są warunki, kiedy EGR jest aktywny a kiedy nie. Szczegóły mogę Ci wysłać na PW. Staszek Ci temat psuje, a z tym panem nie rozmawiam, także zapraszam PW :)
Opublikowano

Generalnie zadaniem EGR jest wprowadzić masę gazu ( beztrenową) do mieszanki powietrza w dolocie aby w ten sposób obniżyć zawartość tlenu w tejże mieszance co ma za zadanie poprawić efektywność spalania i podobno zmniejsza zużycie paliwa.

EGR otwiera się tylko jak niema zapotrzebowania na moc czyli jak silnik pracuje bez wysiłku , ale jak tylko dodajemy gazu i jest zwiększone zapotrzebowanie na moc to już spalin nie wpuszcza do dolotu aby było dobrze dotlenione.

Jak ktoś ciągle ma buta na gazie to mu EGR nic nie pomoże

Teoria niby prosta ale jest skomplikowana w wykonaniu aby dobrze określić w jakim momencie otwierać i zamykać bo komputer wiele czynników musi analizować, np jakie położenie pedału gazu ,masa powietrza i pośrednio temperatura masy powietrza, silnika i kto wie co jeszcze.

Co konstruktor to trochę inne rozwiązanie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

kolego Faliszewice to jak z tym egr jest...czy on po uruchomieniu silnika powinien pracować non stop do póki się nie doda gazu? czy jak

 

u mnie nie wiem co się dzieje z tym EGR...zachodzę uruchamiam auto inpa..ecu oczekuje 388 a przepływka mierzy 510.. i mimo,że silnik będzie tak z 15minut pracował egr się nie załaczy... a zrobiłem takie coś..odłączyłem wtyczkę od zaworka..uruchomiłem auto to wyskoczył błąd(logiczne)zgasiłem auto...podpiąłem wtyczkę..skasowałem błąd odpalam auto i co :shock: EGR PRACUJE bo masa wyrównana 380=380 no to ja heppy zgasiłem auto...odpalam za 2 sekundy znów i już koniec...EGR NIE PRACUJE ruszałem wtyczkę..od nowa odpinałem i nic juz nie pracował...

Opublikowano

@be..mw poszlo pw

@slavers z tego co opisujesz masz inny problem, robi sie smietnik !

U mnie jest zaleznosc ktora opisalem wyzej.

Jesli temp. pow. zasysanego jest dodatnia egr pracuje prawidlowo zawsze. Sprawdzilem to dzisiaj i opisalem wyzej.

@Faliszewice zgadza sie, wiem jak on pracuje bo chodzi ok przy dodatnich temp

Utrzymywanie predkosci z lekkim gazem rowniez skutkuje otwarciem egr. Mocniejsze zamyka itp

Opublikowano
u mnie jak temperatura zasysanego powietrza jest 7,8,10 itp to egr nie pracuje... dzisiaj tylko zdarzyło się jak była temperatura zasysanego powietrza 7 to pracował..ale zgasiłęm silnik odpaliłem i juz nie pracował
Opublikowano

Widzisz to masz inny problem z zaworem, temat mysle dokladnie sprecyzowalem oczekujac pomocy itp stad prosze nie robic smietnika.

U mnie pracuje doskonale gdy air intake jest dodatnia

Opublikowano

Witam podłącze się pod temat otóż

 

Przewody podciśnienia nowe->dobrze podłączone

 

Elektrozaworki dwa nowe ->to samo egr nie działa.. a rezystencja zaworków jest okej..

 

Trójnik,ogólnie cała ta listwa od Vacum nigdzie nie zatkana

 

Czujnik w kolektorze wyczyszczony...mierzy dobrze

 

EGR Nie zacina się

 

EGR ograniczony na 40mg stoke(mimo ustawienia 0 jest to samo)

 

 

dzisiaj zacząłem testować co może być grane i tak uruchomiłem samochód..zdjąłem wężyk podciśnienia z zaworka z ''Vac'' ten co idzie od trójnika do zaworka i :shock: :shock: :shock: podciśnienie jest.... NON STOP ILE BY SILNIK NIE PRACOWAŁ TO JEST ... więc do elektrozaworka dochodzi ale z niego już nie wychodzinie zastanawiając się długo... poszedłem po miernik... ustawiłem na mierniku na 20 auto odaplone... i wkładam do wtyczki tej co do elektrozaworka wchodzi plus i minus i co :shock: :shock: 11.33v napięcie ... a na elektrozaworku pisze 12V.Nie zastanawiając się długo odkręciłem kolektor i zdjąłem wtyczkę z elektrozaworka który steruje żaluzjami ponieważ jest taka sama wtyczka i te same kable..mierze napiecie a tam 12V :shock: na tej wtyczce od elektrozaworka żaluzji...zacząłem sprawdzać kable..dużo się nie dało ponieważ biegły do takiej puszki pod świecami...dostęp na maksa utrudniony mimo zdjecia kolektora... posprawdzałem tak mniej więcej wszystko...poskładałem do kupy wszystko odpalam auto...EGR nie pracuje...silnik chodzi sobie z 10minut egr dalej nie pracuje... wyjechałem na trasę zrobiłem 2KM i EGR zaczął pracować...dodam pracował non stop ale jak tylko zgasiłem auto...i odpaliłem tak już nie pracował...gdyby to było,ze coś nie łączy..to by co chwila rozłączał się itp..a on jak złapał to pracował non stop

Opublikowano

widze staszku w kazdym temacie trąbisz wszystkim o egr, brawo, taka nachalność zostaje wynagradzana brakiem pomocy, pomysl nad tym

 

@Pablo75

pewny nie jestem ale jak przyjdą mozy to wykonam odpowiednie testy, na ta chwile na 99% nie zalezy od temp powietrza zasysanego, raczej na 100% powinien pracowac przy -10 jaki -20

praca egr to nie tylko tloczek czy zaworek, u Ciebie (zakladam ze wiesz co piszesz i własciwie interpretujesz wyniki z kompa) nie ma błedow oraz egr pracuje prawidlowo gdy masz tą temp w dolocie dodatnią, dziwna sprawa hmmm nie mialem takiego przypadku

 

w eu4 na prace egr pośrednio ma wpływ odczyt z lambdy czy nawet wtryski, wszystko to układ połączony

lambda bada jak wplyw mieszanki paliwowo-powietrznej odbija sie na spalinach, bada parametry itp

jesli wykrywa (błednie bądź nie i tutaj nie wiem czy masz katalizator wycięty, seryjny wydech itp, zapchany katalizator, jedynym słowem czy lambda działa ok) że mieszanka powietrza z paliwem (wtryski mają wpływ) jest niewłaściwa to odpowiednio steruje praca zaworu egr (bo tym łatwo i szybko moze sterować w mieszance powietrznej) dążąc to wartości zadanych w mapie ecu ;)

wszystko to jest zestawiane z wartoscia ilosci wtrysku w cylindrach, wszelkie odchyłki ecu będzie chciał za wszelką cene korygować, egr będzie jego głownym narzędziem bo znacząco wplywa na spaliny (powtórne spalenie, temp spalin itp)

wartosci mierzone przez lambdę zestawiane są z tym co mierzy przeplywka, określane są wartości wtryskiwane itp

lambda stoi na straży właściwej emisji spalin, bada co nam wypluwa silnik ze spalinami,

na marginesie dodam ze warto wykonac reset adaptacji lambdy w ecu (ktore wszystkiego się uczy) gdy zmienimy wtrysk, przeplywke, czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej

 

na prawidłową prace zaworu egr ma wiele czynników, nie da sie jednoznacznie odp co to moze byc, masz dziwny przypadek, bede miał go na uwadze

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Witam dzisiaj testowałem EGR trasa 15km w jedną stronę i tak odpalam auto EGR nie pracuje jadę dosłownie 2/2.5km egr już w inpie pracuje i wtedy mogę jechać non stop i cały czas pracuje.Zgasiłem auto na 5 sekund...odpalam i EGR NIE PRACUJE.. ale jadąc po około 2km znów załączył się i znów non stop i pracował.. a jak się zgasi silnik i za chwile odpali to nie pracuje mimo gazowania.... chciałem zrobić test egr disem ale coś się nie dało... tutaj wyniki z disa... (DODAM EGR PRACOWAŁ WTEDY JAK ROBIŁEM TEST)

 

 

http://zapodaj.net/bf15643cd71bd.jpg.html

 

http://zapodaj.net/109db9ab85b9d.jpg.html

 

http://zapodaj.net/9e78908e10002.jpg.html

 

 

czy ktoś wie o czym DIS informuje?

 

 

Puzonn mam takie pytanie jakieś 6mc temu robiłem sobie disem reset adaptacji przepływki+ sondy lambda pytanie mam takie czy jeśli chciałbym zrobić sam reset sondy to można? czy lepiej zrobić przepływki+sondy??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.