Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a ten masaż foteli przednich to plecy tylko czy pupa też ? i jak długo trwa jedna sesja ? porównywałeś masaże w MB i BMW ?

lasery to są tylko światła długie czy mijania też?

Jest masaż pupy, boków, odcinka lędźwiowego i pleców. W menu iDrive jest kilkanaście programów masażu koncentrujących się na różnych obszarach ciała, jak również są trzy intensywności. Jak się włączy tę funkcję podczas jazdy to masaż trwa chyba ze 30 minut (to tylko moje wrażenie, bo nie zmierzyłem czasu), a potem się wyłącza. Oczywiście można zaraz włączyć od nowa. Super sprawa.

Nie mam porównania z Mercedesem, bo tylko się przejechałem ze sprzedawcą, natomiast dwa różne BMW 7 miałem na 4 dni.

  • Odpowiedzi 206
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do kolegi wyżej.

Rozwieję twoje wcześniejsze wątpliwości co do aplikacji na smartfonie. Jak już będziesz miał swoją siódemkę (ja jeżdżę czwarty miesiąc) to znajdziesz i będziesz to miał w connected drive

Opublikowano

To bardzo szybko :)

Widać, że to co mówią sprzedawcy o terminach realizacji są wyssane z palca... W sobotę byłem w salonie i sprzedawca mówił mi, że jakbym zamówił teraz 7 to bardzo długo się czeka bo jest duże zainteresowanie :shock:

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
To bardzo szybko :)

Widać, że to co mówią sprzedawcy o terminach realizacji są wyssane z palca... W sobotę byłem w salonie i sprzedawca mówił mi, że jakbym zamówił teraz 7 to bardzo długo się czeka bo jest duże zainteresowanie :shock:

To, co mówią to prawda. Wykorzystali dla mnie slot produkcyjny pierwotnie przeznaczony na samochód demonstracyjny, a teraz zamówią dla siebie ponownie i poczekają.

Opublikowano
lasery to są tylko światła długie czy mijania też?
Już pisałem tutaj, że włączają się od około 55km/h i tylko gdy nikogo nie oślepią. Nie testowałem wystarczająco długo, aby zgłębić wszystkie tajemnice świateł, ale teraz przyjrzę się dokładnie jak działają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to napisz o wrażeniach, jakbyś porównał z X5
Opublikowano
to napisz o wrażeniach, jakbyś porównał z X5

Nie wiem dokładnie, na czym chciałbyś się skupić…

Komfort

Choć miejsca w F15 i G11 jest podobnie, to w G11 jest znacznie wygodniej (tu oczywiście znaczną rolę odgrywają zamówione fotele). W obu samochodach mam komfortowe z przodu, natomiast w G11 są również z tyłu (w F15 niedostępne). G11 ma oczywiście fotele podgrzewane, wentylowane i z masażem z przodu i z tyłu i to też są (chyba) opcje niedostępne w F15, porównujmy więc tylko samą wygodę siedzenia na fotelach. Choć z przodu fotele w F15 i G11 można jeszcze porównywać (w G11 są jednak wygodniejsze, jakieś takie bardziej miękkie i przytulne), to z tyłu jest istna przepaść. Moja żona stwierdziła, że fotele z tyłu w G11 są tak bardzo wygodne, że nawet można zaryzykować twierdzenie, że są lepsze niż z przodu! Powiedziała, że po raz pierwszy z tyłu siedzi jej się tak super, że nawet nie ma ochoty przesiadać się na przód. W G11 jest po prostu bardzo miło i przytulnie. W połączeniu z ambient lighting i fajną muzyką do tego samochodu można się po prostu przeprowadzić z domu :-)

Instrument Cluster

W G11 zegary mają wyraźnie większą rozdzielczość niż w F15, ich powierzchnia jest większa i pokazują więcej informacji. Działanie jest bardzo płynne, nie widać żadnego zacinania (to był zarzut we wczesnych wersjach sprzed kilku lat). Zegary zachowują się zupełnie, jak mechaniczne zarówno w F15 jaki i G11.

HUD

W G11 HUD jest znacznie większy, bardziej kolorowy i ma zupełnie inne opracowanie graficzne. Trochę przypomina mi trochę rozwiązania graficzne Mercedesa, szczególnie te prostokątne ramki, ale z lekkim owalem. Takie prostokąty, ale lekko napompowane…

iDrive

iDrive w G11 ma co najmniej dwukrotnie wyższą rozdzielczość i ekran jest nieco większy. W EVO widzimy kolejną EVOlucję w szybkości działania i dopracowania graficznego (choć i F15 nie można nic zarzucić). W G11 ewidentnie rozszerzono możliwości sterowania głosowego, większością funkcji można sterować głosowo (niedostępne po polsku)

To tak na szybko, odpowiem na konkretne pytania, jak będę wiedzieć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to napisz o wrażeniach, jakbyś porównał z X5

 

Generalnie nie ma co porównywać. Nie chce się wsiadać do X5 po jeździe G11. Jak wsiadam czasem do X5 to wszystko mnie razi: komfort zawieszenia, wyciszenie, jakość wykończenia, foteli, działanie wszelkich mechanizmów czy elektroniki szeroko pojętej o prowadzeniu nie wspominam, oczywiście. Przepaść.

Opublikowano

Ja miałem możliwość testowania nowej 7 przez weekend, a jako że tydzień wcześniej testowałem S350d to na świeżo mogę porównać to i owo :)

Ogólnie na co dzień jeżdżę Mercedesem, ale w domu jest jeszcze BMW oraz MINI, także aspekty preferencji marki są raczej pomijalne, niektóre przyzwyczajenia jednak zostają :)

 

Zdjęcia testowanego egzemplarza (z 20calowymi letnimi równo 555 tysięcy):

 

IMG_6082.jpg

 

IMG_6111+(1).jpg

 

Żebyśmy wiedzieli z czym porównuję to tutaj fotka S350d (niecałe 500k w konfiguratorze - więcej wrażeń i zdjęć na stronie mikis525.pl):

 

1.jpg

 

Co do samego wyglądu, moim zdaniem wygląda dużo bardziej świeżo, zadziornie i lekko niż eska. Zdecydowanie mniej rzuca się w oczy i nie emanuje pieniędzmi na każdym kroku. Nie czułem się źle jeżdżąc nią po ulicach, w jeździe zero problemów z ogarnięciem gabarytów. Czujniki i kamery zdecydowanie lepsze niż w Mercu, dokładniejsze, widok 360stopni plus oglądanie z boku auta - świetna sprawa. Deska rozdzielcza i całość wnętrza to już kwestia gustu, mi ergonomia przypadła bardziej do gustu w Mercu, ale to chyba z uwagi na codzienne przyzwyczajenia. iDrive jest dużo bardziej zagmatwany niż w F25 po lifcie, ale po kilku godzinach byłem w stanie jakoś bardziej go ogarnąć. HK dźwiękowo nie odbiega za mocno od Burmestera w S, tutaj pierwsze skrzypce gra czystość dźwięku, tam bardziej basowość.

 

Fotele w obu autach są genialne, w obu były z masażami i komfortami, nie umiem jednoznacznie wskazać zwycięzcy. BMW wydawało się lepiej trzymać na boki, ale znów sama długość siedziska i osadzenie fotela wolałem w S350d. Na pewno 1000-1200 km w obu autach nie spowoduje zmęczenia. Wyciszenie chyba jednak po stronie S, tyle że tam były systemy aktywnego tłumienia szumu i wzmacnianie głosu w pojeździe. Nie podoba mi się wystający ekran na konsoli środkowej ( w swoim aucie mam taki sam, już się trochę przyzwyczaiłem, ale i tak jest :nienie: ), zdecydowanie wolę ekran wpasowany w deskę jak w F25 czy też rozwiązanie z Merca. Ogólnie nie umiem się przyzwyczaić do zegarów w trybie S. Dla mnie największe nieporozumienie tego auta, chcę jeździć w S, ale nie mogę, bo te zegary są tragiczne. Klasyczne cyferblaty są zdecydowanie ładniejsze, w S350d wydają mi się jeszcze bardziej czytelne. Sama obsługa pozostałych elementów we wnętrzu na korzyść BMW :)

 

Sama jazda? Subiektywnie w S jest dużo ciszej, sam dźwięk jest zupełnie inny niż w 7. Czuć jednak na każdym kroku dużo lepszą elastyczność i lepszą pracę skrzyni biegów w BMW. 0-100/0-200 dupohamownia określa na zdecydowanie szybszą w BMW. Niestety BMW było na 18calowej zimówce plus tym droższym zawieszeniu pneumatycznym. W najbardziej miękkim ustawieniu było piekielnie komfortowe, ale znów w ogóle nie czuć wtedy co dzieje się z autem. Zero jakiejś informacji z drogi, wrażenie "kapitan na dużym okręcie" będzie tutaj najbardziej na miejscu. Po spięciu zawieszenia w Sporcie dało się już lepiej jeździć i to było coś, czego oczekiwałbym w tym aucie jako komfort - znając zacięcie BMW na dawanie przyjemności głównie kierowcy. S350d miała zimówki 20 i okej tłukło na poprzecznych krótkich nierównościach, ale zdecydowanie lepiej się prowadziło. Tutaj niestety bardziej gra komputerowa niż realne prowadzenie pojazdu. Spalanie z testu w S wyniosło 10,6, tutaj zjechałem na 10,1 przy praktycznie takim samym użytkowaniu.

 

S była nowa, więc tutaj się nie wypowiem, ale... 730d miała niecałe 12kkm i tak, na większych dołach trzeszczała deska na łączeniach skóry, do tego półka przy podłokietniku. Sam podłokietnik trzeszczał przy mocnym opieraniu się o niego. Tylna roleta raz działała raz nie, przez kilka godzin w ogóle nie dało się jej złożyć. Skóra czarna, ale to już kwestia braku zadbania, wentylacja fotela rzęziła po włączeniu 2/3 stopnia nawiewu, regulacja fotela nie działała na wysokość przedniej części siedziska. Poza tym delikatne bicie ( identyczne jest w F25 ) przy 80-100 km/h. Ale tutaj czynników może być oczywiście więcej, także to tak raczej na marginesie.

 

Podsumowując? Nie wiem, oba auta nie zrobiły na mnie takiego wrażenia, które skłaniałyby mnie do chęci wydania przeszło 500 tysięcy złotych, serio. Spodziewałem się dużo większego WOW w porównaniu z F25 czy E/5. Rozumiem też, że w moim wieku nie jestem w stanie docenić wszystkich zalet. Może za kilkanaście lat ;) Może mocna benzyna przekonałaby mnie do któregoś z tych aut, ale w takiej konfiguracji, niestety nie :)

 

Nagrałem też filmik POV, gdzie można zobaczyć zwykłą podróż 7mką. Na kanale znajdziecie też filmik z jazdy S350d, tak dla porównania :)

 

 

Gdyby ktoś miał jakieś pytania co do obu, to z chęcią odpowiem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super porównanie...
Opublikowano
Niestety te trzeszczenia w bmw to standard. Co gorsza w nowej 7 też to jest. Zawieszenie za głośne jak na najwyższą klasę. W środku również. To ma być coś ekstra, a nie jest. Prowadzenie takie sobie. Wygląd. Niby lepiej. Może się nawet podobać, ale za mały postęp. Ledwo zbliża się do S. A co będzie jak pojawi się nowe A8 - strach pomyśleć. Coś się gubi bmw ostatnio. Coraz gorsze prowadzenie, spasowanie kiepskie...szkoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.