Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje subiektywne odczucia przedstawiam poniżej.

 

Uszkodzenie (odpływu nadmiaru paliwa od wtryskiwacza #3, objawiające się wylewaniem paliwa w komorze silnika i silnym odparowywaniem oleju w postaci białego dymu spod maski), grożą poważniejszymi konsekwencjami, uniemożliwiło mi kontynuację jazdy. Uszkodzenie zostało przeze mnie stwierdzone ok 16.40 dnia 27 XII 2014 w Tarnowie (przy ul. Bitwy o Monte Cassino 1, – vide https://goo.gl/maps/tu4CE).

 

Przyjęcie zgłoszenia po godz. 17 w sobotę (27 XII) odbyło się sprawnie, konsultantka przekazała wszelkie wiadomości klarownie. Przekazała namiary firmie Auto Centrum Marek Palej, gdzie znajduje się samochód oraz mój numer telefonu.

 

W/w firma dodzwoniła się do mnie po ok. 30 min., wg informacji Mobile Care czas dotarcia pomocy do mnie, miał się wahać pomiędzy 30-40 min. Osoba z Marek Palej Auto Centrum powiedziała, że ktoś się za “chwilę” ze mną skontaktuje. I de facto po upływie ok. 10 faktycznie zadzwonił pracownik firmy Auto Centrum Marek Palej, informując o swojej lokalizacji (Hotel Dunajec, Zgłobice - vide https://goo.gl/maps/MrTZD) notabene ok. 12 km od mojego samochodu.

Średni czas dojazdu z tej lokalizacji przy dużym natężeniu ruchu to maks. 45 min (vide https://goo.gl/maps/J7QR7). W sobotę ruch był minimalny, kierowca dzwonił do mnie kilkanaście razy (!) z prośbą o pokierowanie jak dojechać (!!!) - po 1,5 h udało się mu wreszcie dotrzeć. Nie tak sobie wyobrażałem dotarcie “pomocy” do centrum ponad 100 tys. miasta. O tym fakcie poinformowałem Mobile Care, konsultant przyjął i na tym się skończyło.

 

W przeciągu 2h od zabrania samochodu przez "pomoc” - firma Carei S.C. dostarczyła mi samochód zastępczy – Hyundai ix35, który miał być klasą “D” w zastępstwie dużo większego BMW X3.

Niestety Hyundai ix35 należy do klasy kompatkowych SUVów, a nie SUVów klasy średniej jak X3 (vide http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu ). Wielkość bagażnika podawana przez producenta jest nawet większa niż w X3 (591 vs. 550) z tym, że obejmuje przestrzeń z pełnowymiarowym kołem zapasowym :duh:. Prosiłem dwukrotnie MOBILE CARE o dostarczenie samochodu odpowiadającego choć gabarytami bagażnika BMW X3 – przy pierwszej rozmowie powiedziano mi, że będzie to VW PASSAT lub FORD MONDEO, co mnie uspokoiło, niemniej jednak dostarczono mi ostatecznie wspomnianego Hyundai’a ix35.

 

W PN 30 XII dzwoniłem ponownie do MOBILE CARE z reklamacją klasy samochodu – dostałem odpowiedź, że dostarczony Hyundai to klasa D (!) i spełnia wymogi, i nic mogą więcej dla mnie zrobić. Warto zobaczyć na stronę http://carei.pl/samochody/ by się przekonać jaką klasę reprezentuje ix35 (!) - na pewno nie D! Mam dokument użyczenia samochodu w którym widnieje wpis klasa samochodu “D”…Co ciekawe firma Carei S.C. posiada w swoim parku maszynowym VOLVO XC60, które jest dokładnym odpowiednikiem X3…

Rozmiar przestrzeni bagażowej ix35 uniemożliwił mi podróż powrotną do domu blisko 400 km z rodziną i bagażem na pokładzie – musiałem czekać na naprawę do WT. Dobrze, że miałem gdzie zostawić rzeczy...ciekawe co bym zrobił jakby to się stało na autostradzie (miałbym porzucić cześć rzeczy?!?).

 

Mobile Care nie wykazał się inwencją w PN (29 XII 2014) by zadbać o to co się będzie działo z X3 i poinformować mnie jak się sprawy mają - do godz. ~11 w PN nikt z Mobile Care nie zadzwonił do ASO (notabene czynnego od 8.00) by zapytać co z samochodem. Sam zadzwoniłem do M-Cars w Krakowie, gdzie samochód miał zostać dowieziony i jak się okazało do prawie południa w PN firma Auto Centrum Marek Palej nie dowiozła (od soboty wieczorem) X3 do ASO…

Zadzwoniłem najpierw do firmy Marek Palej Auto Centrum, gdzie miła Pani poinformowała, że "szef gdzieś pojechał i żeby później zadzwonić" bo ona nie jest w stanie nic powiedzieć… MOBILE CARE poinformowany przeze mnie o tym fakcie – przyjął to do wiadomości i… nie zrobił nic! Cały proces dowiadywania się o status naprawy musiałem załatwiać osobiście…

 

Ogólnie: procedury BMW Mobile Care i dobór podwykonawców oceniam źle. A zakwalifikowanie Hyundaia ix35 jako samochodu z klasy D za obsolutne kuriozium!

 

Płacąc za BMW Service Ultimate (i wsparcie Mobile Care) spodziewałem się kompleksowego podejścia na wysokim poziomie… opisana sytuacja pokazuje, że klienta obsługuje się taśmowo i wcale nie najlepiej. Oby Was taka przyjemność nie spotkała!

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Kolego rozumiem rozgoryczenie, jednak w tym przypadku volvo xc60 dużo by nie zmieniło ze względu na przestrzeń bagażową. Niestety w Polsce często wygląda tak działanie zagranicznych firm i nie zapowiada się aby to się diametralnie zmieniło. Ja z doświadczenia gdy mam jakiś problem z samochodem nie dzwonie do ubezpieczyciela do cała procedura wysłania lawety trwa w polsce wieki tylko poprostu szukam w internecie numeru do auto lawety i proszę o scholowanie pod aso i wystawienie fakturki. Dla porówniania mogę podać przykład mojego znajomego który w 2005 roku wybrał się swoją nową e53 do włoch na wakacje, w austrii całkowicie posypała się skrzynia biegów parę telefonów do ubezpieczalni i auto zostało scholowane do aso bmw i w 1 dzień wymieniona została skrzynia biegów na nową (oczywiście wszystko na gwarancji), to pokazuje jak to działa za granicą, może w Polsce kiedyś tak będzie :roll:
  • Moderatorzy
Opublikowano

 

Płacąc za BMW Service Ultimate (i wsparcie Mobile Care) spodziewałem się kompleksowego podejścia na wysokim poziomie… opisana sytuacja pokazuje, że klienta obsługuje się taśmowo i wcale nie najlepiej. Oby Was taka przyjemność nie spotkała!

 

Nieciekawie, złóż skargę do centrali BMW !!

Tak nawiasem mówiąc Mobile Care jest bezpłatne do 5-ego roku życia auta pod warunkiem serwisowania np. wymiany oleju w ASO

  • Moderatorzy
Opublikowano
Napisz do BMW Polska i DE.
Opublikowano

Sprawa załatwiona rzeczywiście mało profesjonalnie...

Nie do końca zgadzam się z tezą ,iż IX35 to małe autko. Z ciekawości porównałem parametry wnętrza i okazuje się ,że na 7 różnych pomiarów w czterech minimalnie jest lepszy X3 ,w dwóch ix 35 a w jednym mamy remis. Biorąc pod uwagę różnicę w cenie aut to rewelacji nie ma...Nie wiem jak w Europie ,ale w Stanach to są auta jednego segmentu

(mały SUV) ,oczywiście pomijając klasyfikację Premium.

Opublikowano

Tu pełna zgoda ,bagażnik rzeczywiście mniejszy :D

Jeśli chodzi o pomoc na drodze to w Stanach też nie jest tak różowo ,szczególnie w weekendy ,kiedy większość ASO nie pracuje. Sam miałem okazję trafić na taką ,,pseudo pomoc'' po zgłoszeniu do BMW :wink: Na podwykonawców nie ma rady...

Opublikowano

ix35 to autko o ponad połowę tańsze od x3 więc nawet nie wsiadłbym do takiego gówna .

Ludzie nie po to człowiek płaci grubą kasę i jak przyjdzie taka sytuacja że musisz skorzystać z asistance to masz dostać samochód tej samej klasy lub wyższej bo masz to opłacone w gwarancji.Nie przyjmuję info że akurat wszystkie auta wydane (to świadczy że współpracują z cieniasami )a Argument o wielkość bagażnika kompletnie do mnie nie przemawia.Ja się bym wstydził tym podjechać po prostu pod dom.

 

Jest jedna marka przy której zawsze czułem się rozpieszczany jeżeli chodzi o auta zastępcze .dostawałem zazwyczaj coś o klasę wyżej a jak nie mieli nic ciekawego w tej chwili to dali coś słabego na jeden dzień a zaraz potem wymienili na coś extra, ale nie chcę tu nikomu robić reklamy bo to nie o to chodzi

Pozdrawiam aris
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aris, widzę, że masz wysokie wymagania (w sumie ja też) :norty: ...ale ciekawe co byś zrobił, jakbyś stał na mrozie z rodziną i całym dobytkiem czekając by Ci coś lepszego podstawili...

 

Zgodzę się, że ubezpieczyciel POWINIEN podstawić odpowiedni samochód (nieważne czy to świątek, piątek czy sobota) płacisz to wymagasz... ale realia są jak widać inne. Napisałem do BMW PL - wiadomość została odebrana, czekam na ich reakcję.

 

A co to za marka to tak dobrze traktuje klientów, jeśli nie tajemnica?

 

P.S. Podstawowy ix35 (a taki był mi wypożyczony) to ciut mnie niż 70 tys. więc mniej niż połowa wartości X3

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.